شهرهای موشکی، اکنون به قطعه بزرگی از راهبرد نبرد ناهمطراز سپاه تبدیل شده‌اند و عمق بالا، به همراه خروجی‌های متعدد، امکان شلیک انواع موشک‌های بالستیک را فراهم می‌کند.

گروه دفاع و امنیت مشرق - قوای موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سال‌های جنگ تحمیلی تشکیل شد تا به امروز راه زیادی را پیموده است؛ یگانی که با تعدادی موشک بالستیک اسکاد وارداتی کار خود را آغاز کرد، امروز و در کمتر از سه دهه تبدیل به یکی از نیرومندترین یگان های موشکی در منطقه و جهان تبدیل شده است.

یگان موشکی سپاه در طول این سالها ابداعات و ابتکارات فراوانی داشته و فناوری های بسیاری را در کشور بومی سازی کرده است. از بحث مهندسی معکوس موشک های زمین به زمین تا طراح و ساخت کامل آنها، طراحی و تولید سوخت جامد، پرتابگرهای متحرک تا سیلوهای زیر زمینی و شهرهای موشکی؛ همه و همه بخشی از دستاوردهای بخش موشکی هوافضای سپاه به شمار می آید.

ورود سپاه به باشگاهی خاص با سیلوهای زیرزمینی

تا پیش از تیرماه سال 1390 شمسی ،دارندگان رسمی سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک سه کشور آمریکا، روسیه و چین بودند اما در تابستان آن سال و در جریان رزمایش پیامبر اعظم (ص) برای اولین بار از سیلوی موشکی زیر زمینی سپاه رونمایی شد.

شهرها و سیلوهای موشکی سپاه یکی شدند+عکس(آماده نیست)
رونمایی از سیلوی موشکی سپاه در سال 1390

بنا بر اعلام فرماندهان ایرانی در آن زمان، تعداد بالایی از این سیلوها در نقاط مختلف کشور ساخته شده و موشک های ایرانی در آنها آماده پرتاب هستند. این سیلوها بقاء پذیری موشک های ایرانی در برابر هر گونه حمله اولیه را شدیدا افزایش می دهند. شناسایی این سیلوها شدیدا مشکل بوده و از لحظه باز شدن درب پرتابگرها تا زمان شلیک موشک چند ثانیه بیشتر طول نخواهد کشید.

اما در سال 1390، سپاه تنها بخشی از پازل قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشته و به نمایش یک سیلوی ثابت زیرزمینی بسنده کرد.

شهرهای موشکی؛ گام دوم سپاه در نبرد زیر زمینی

در مهر ماه سال جاری بود که بخش جدیدی از توان موشکی سپاه به نمایش عمومی گذاشته شد و آن هم بحث شهرهای موشکی بود. شهر موشکی سپاه که در عمق 500 متری تاسیس شده و برای اولین بار تصاویری از آن در رسانه ملی پخش شد، شامل تونل ها و بخش های متعدد و وسیعی بود که تعداد بسیار زیادی از پرتابگرهای موشکی در آن مستقر بوده و در شرایط آماده برای شلیک، به سر می بردند.

در صورت لزوم این پرتابگرها با خروج از پایگاه زیر زمینی مورد نظر، موشک های خود را به سمت اهداف مورد نظر شلیک کرده و می توانند به سرعت موقعیت مورد نظر را ترک کنند. نکته بسیار مهم درباره این شهر موشکی و شهرهای مشابه آن که به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در مناطق مختلف کشور و به تعداد زیاد وجود دارد این است که عمقی که برای این تاسیسات در نظر گرفته شده است احتمال شناسایی شدن آنها توسط ماهواره های دشمن را اگر نگوییم نا ممکن، بسیار بسیار مشکل می کند.

شهرها و سیلوهای موشکی سپاه یکی شدند+عکس(آماده نیست)
نمایی از شهر موشکی زیر زمینی سپاه

در عین حال، نفوذ بسیاری از بمب ها و موشک های شناخته شده در دنیا به این عمق نیز غیر ممکن است. برای نمونه بمب آمریکایی  GBU-57 که بیش از 13 تن وزن دارد و یکی از سنگین ترین بمب های نیروی هوایی آمریکا محسوب می شود نهایتا می تواند در 60 متر نفوذ کند که در مقایسه با عمق 500 متری این شهرها، کاری از پیش نخواهد برد.

عمق بالا، به همراه خروجی های متعدد که در این مراکز استراتژیک تعبیه شده است، امکان شلیک موشک های سپاه از راه های  مختلف و در نقاط گوناگون را فراهم می کند. البته بنا بر مسائل حفاظتی تنها بخش کوچکی از این شهر زیر زمینی، رسانه ای شده است و مسلما بخش های زیادی برای زندگی پرسنل و همچنین آماده سازی، بازبینی و نگهداری محموله های موشکی در این شهرها وجود دارد.

شهرها و سیلوهای موشکی در کنار هم قرار گرفتند

اما با آغاز رزمایش اقتدار ولایت در هفته جاری، به نوعی پازل زیرزمینی موشکی سپاه کامل شد. تصاویر منتشر شده از این شهر موشکی به خوبی نشان داد که در حقیقت شهرهای موشکی سپاه، سازه ای بسیار گسترده در عمق زمین است که نه فقط محلی برای نگهداری سکوهای متحرک پرتابگر، بلکه محلی است که هم انبارهای وسیع موشکی و هم سیلوهای پرتاب در آن قرار دارد.

شهرها و سیلوهای موشکی سپاه یکی شدند+عکس(آماده نیست)

در حقیقت تمام مراحل آماده سازی برای پرتاب موشک در زیر زمین انجام شده و موشک های مورد نظر به سیلو برای پرتاب ارسال می شوند.

یک ابتکار مهم در رزمایش جدید موشکی سپاه

نکته جالب دیگری که درباره سیلوی موشکی سپاه که نسبت به نمونه نمایش داده شده در سال 90 دیده می شود، بحث دریچه خروجی کوچک موشک است.

سیلوی چند سال پیش سپاه(بر اساس تصاویر منتشره) شامل یک پرتابگر استوانه شکل بود که موشک درون آن قرار گرفته و موشک از آن پرتاب می شود اما سیلوی جدید که به نظر در اعماق زمین با استفاده از قطعات بتون آرمه ساخته شده است، صرفا دارای یک تونل کوچک به اندازه خروج موشک از سیلو است.

شهرها و سیلوهای موشکی سپاه یکی شدند+عکس(آماده نیست)
سقف ساخته شده با بتن مسلح 

بر این اساس، با ابتکار جدید متخصصان دفاعی کشورمان، اولا با قراردادن سکوهای پرتابی در عمق بیشتر زمین (حدود 500 متر بر اساس اعلام مسئولین در زمان رونمایی از شهر موشکی) حفاظت از آنها در برابر حملات موشکی و هوایی افزایش پیدا کرده و در عین حال با کوچک تر شدن خروجی موشک احتمال کشف آن کاهش پیدا می کند.

همچنین باید توجه داشت که بتون مسلحی که برای ساخت محیط داخلی سیلو استفاده شده است به همراه عمقی که برای ساخت این سیلوها در نظر گرفته شده است، یک سپر نیرومند را برای این سیلو در برابر اکثر مهمات نفوذگر و سنگر شکن ایجاد می کند که در زمان بروز هرگونه تجاوز، به خوبی و موثر، ایفای نقش خواهند کرد.

شهرها و سیلوهای موشکی سپاه یکی شدند+عکس(آماده نیست)
موشک بالستیک سپاه آماده پرتاب از سکوی زیر زمینی

در عین حال درب های بزرگ و قطوری که برای هر سیلو ساخته شده است به خوبی می تواند در صورت وقوع هر گونه حادثه برای موشک یا سکوی پرتاب، امواج حاصل از انفجار را جذب کرده یا شدیدا کاهش دهد و اینگونه، ساختار و عملکرد شهر موشکی، با وقوع حادثه یا حمله به یک سیلو، هیچگونه آسیبی نخواهد دید.

در حقیقت این شهرهای موشکی را می توان قطعه بزرگی از پازل استراتژی نبرد ناهمطراز دانست؛ شهری که در درون آن انبارهای موشکی به همراه پرتابگرهای ثابت و متحرک قرار داشته و در صورت بروز هر گونه درگیری، این شهرها به صورت مستقل و بدون نیاز به دریافت کمک از بخش دیگری می توانند تا مدتها به مسلح کردن لانچرهای ثابت و متحرک و در نهایت شلیک موشک های بالستیک بپردازند.

این شهرهای موشکی که بنا به گفته فرماندهان مسئول در سرتاسر کشور گسترده شدند، چالش بسیار بزرگی را برای مهاجمی ایجاد می کنند زیرا که کشف این شهرهای موشک و محل قرار گرفتن سیلوهای آن قبل از پرتاب امری بسیار مشکل است. حال و حتی بعد از کشف محل استقرار این شهرها، بحث داشتن مهمات مورد نظر برای نفوذ به آنها یک چالش اساسی برای هر متجاوزی تبدیل خواهد شد.

از طرف دیگر، با جمع بندی تصاویر و اطلاعات منتشره توسط رسانه ها، مشخص است که تاسیسات زیرزمینی سپاه دارای انبارها، خروجی ها و پرتابگرهای ثابت و متحرک بسیار متعددی است که هرگز نمی توان با یک یا چند حمله، خلل جدی به آن وارد ساخت و آنها توان ادامه شلیک موشک در هفته ها و ماههای متعدد را دارند.

البته با توچه به اینکه منطقا، این شهرهای موشکی در تمامی مناطق مهم کشور گسترده شده اند، چنین گسترش و توانمندی مهمی، می تواند عنصری مهم در بازدارندگی یا پاسخ به هر حماقت دشمنان باشد تا آرزوی مهم شهید طهرانی مقدم که شهرهای زیرزمینی سپاه و توانمندی های موجود در آن، حاصل اخلاص، علم و شجاعت او و همرزمانش بود بالاخره محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 158
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 104
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    4 2
    رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب را از تلویزیون جمهوری اسلامی دیدم و بسیارمبتهج و مشعوف شدم چه خوب است که سپاه پاسداران به حزب الله لبنان و حماس و انصارالله یمن و حزب الله عراق در ساختن این شهرهای موشکی کمک کند و تجارب باارزشان را در اختیار آن ها قرار دهد تا صهیونیست ها از ترس تنبانشان را خیس کنند این را از صمیم قلب می گویم و چاخان نمی کنم و قصد مجیز گویی نیز ندارم از خداوند مسئلت می کنم که ملت ایران در تمام عرصه ها قله های رفیع پیشرفت را فتح کند و طومار نظام سلطه را در هم بپیچد ملت ایران تو باید از این پله بالا بری تو بالا نری من زمین می خورم
  • شیعه نروژی امپراطور مشرق ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    3 1
    یکی از آرزوهایی که اخیرا در قلب من منقدح شده این است که یک موشک بالستیک به سمت ساختمان چنداشکوبه بی بی سی فارسی در لندن شلیک کنم و خاک آن محدوده را به توبره بکشم و باعث خوشحالی مردم خوب و مومن و همیشه انقلابی تهران شوم
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    1 4
    بنظرم الان وقت ازمايشموشكي نيست الان بايد دنبال رفع تحريم ها باشيم
  • امیر ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    2 0
    الان باز یک ینده خدایی میاد میگه ماهواره شناسایی میکنه بعد همون نقطه رو میزنند ۱-سیلوها طوری تعبیه شدند که عمده نور و حرارت حاصل از انفجار را پنهان میکنند ۲-پس از شلیک موشک ها درهای سیلوها بسته شده و بمبها بی اثر میشوند ۳-ماهواره ها در هر لحظه در هرنقطه وجود ندارند ۴-خدایی نکرده در صورت وقوع درگیری ماهواره های طف مقابل را ابتدا از کار میاندازیم سپس وقتی کور شد راحت ضربه خواهد خورد ۵-نیویورک تایمز طی گزارشی اعلام کرد درصورت وقوع جنگ ایران توان سایبری هدف قرار دادن شبکه برق رسانی و انهدام سدهای درون خاک ایالات متحده را دارد(هدف قرار دادن سایبری سدهای بزرگ امریکا ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد این کشور خواهدبود.میدانیدکه گفته شد درصورت شکسته شدن سد موصل چه اتفاق وحشناکی رخ خواهد داد) ۶-حتی اگر ماهواره هاشان را نزنیم براحتی میتوانیم فریبشان دهیم(تکنیکهای فریب)
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 16
    ﻳﻚ ﺳﻮاﻝ ﺑﺮاﻱ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﺘﺨﺼﺺ, اﻳﻦ ﻣﻮﺷﻚ ﻭﻗﺘﻲ ﺷﻠﻴﻚ ﺷﻮﺩ ﻛﻞ ﻓﻀﺎﻱ اﻃﺮاﻑ ﺭﻭ ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺯﻳﺎﺩ ﻣﻴﺴﻮﺯاﻧﺪ. ﻳﻌﻨﻲ ﻫﻤﻪ اﻭﻥ ﺑﺘﻨﻬﺎﻱ اﻃﺮاﻑ و ﺳﻴﻤﻬﺎﻱ ﺑﺮﻕ و ﻫﻤﻪ ﺗﺠﻬﻴﺰاﺕ, ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﻓﻀﺎﻱ ﺗﻮﻧﻞ ﻫﻢ اﻧﺒﺎﺷﺘﻪ اﺯ ﮔﺎﺯﻫﺎﻱ ﺳﻣﻲ ﻧﺎﺷﻲ اﺯ اﺣﺘﺮاﻕ ﻣﻴﺸﻮﺩ.
  • صداقت ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 1
    اولا چرا مکان سیلوها را با پرتاب موشک از آن لو دادند؟ مگر نمی دانند که امکان رصد آن توسط ماهواره جاسوسی آمریکا وجود دارد؟ ثانیا سیلوی موشکی فناوری قدیمی برای موشک های قاره پیماست که طول بالای سی متر دارند، موشک های ایران را از روی کامیون هم میشه پرتاب کرد.
  • ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    ای کاش میشد تکنولوژی ساخت موتور موشک رو اورد در صنعت تا دیگر هیچ بیکاری نداشتیم
  • انقلابی ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    3 0
    درودبر حافظان مرزهای اقتداروامنیت ایران به کوری چشم دشمنان این سرزمین توان موشکی ایران روز به روز پیشرفتهتر می شود به یاری خدا انشاءالله
  • سعید اقا ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    1 0
    ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص...درود خدا بر مجاهدان را حق سلامتی تمامی رزمندگان اسلام و صلوات
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    1 0
    الحمدالله رب العالمین.
  • علیرضا ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    احسنت به این اقتدار! آفرین به این همه توانمدی!
  • علوی ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    نیروی های نظامی کشورمان همیشه مایه افتخار و مباهات بوده اند. خداوند بر عزتشان بیفزاید.
  • قاسم ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    درود بر دلاوران سپاه
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    خدایا قدرت نظام اسلامی را در برابر دشمنان قسم خورده چندین برابر کن و توطئه دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی بفرما . به فرمانده کل قوا سلامتی و تندرستی و توفیق در همه شئون کشور عنایت بفرما.
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    دستتون درد نکنه خسته نباشید
  • منوچهر ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    یک سوال مبهم دارم که در چنین مقطعی از زمان نمایش شهر موشکی با توجه به بازرسیهای آژانس پخش میشود که برایم جای سوال است این رسانه ای کردن با برجام چه نسبتی دارد؟
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید دوران ماکت به سر امده
  • فرد منصف ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    به اینا میگن افتخار ملی. نه تعطیلی و بتن ریختن و توافق با جبت و طاغوت خداوند متعال این رو حمایت و تقویت میکنه و اون رو تضعیف میکنه طبق سنت الهی و همان طور که می دانید سنت های الهی تغییر نا پذیرند.
  • مخلوق خدا ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    الحمدالله رب العالمین
  • میثم ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    تصویری از لحظه برخورد نمایش داده نشد؟
  • ali ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    بازدارندگی یعنی همین .دمشون گرم به مولی
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    بگذارید مردم زندگیشنو بکنن موشک و هسته ای تا حالا برای کسی امنیت نیاورده !
  • محمد ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    زنده باد ایران سربلند زنده باد ایرانی سرفراز
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اقتدار ایران در گرو کاهش فقر و بیکاری و تورم در کشور نه موشک !!!
  • مرتضیsk ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    دولت فخیمه یازدهم باید خیلی خوشحال باشه که سپاه از اهرم موشک جهت فشار به غربیا ، برای پایبندی و عمل به تعهداتشان در برجام استفاده می کند اعتراف آقایان عراقچی و لاریجانی و ظریف و صالحی ، آن هم بعد از پایان انتخابات اخیر خیلی جالب است !
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اقای دانشمند نکنه لبخند و وادادگی امنیت اورده ؟واقعا بی سواد لقب مخالفای شما نیست بلکه ...
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    مشرق چرا پیامای منو منتشر نمی کنی؟
  • مهدی ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    درود بر رزمندگان و دانشمندان عزیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.با این فعالیتها دل نیروهایانقلابی قرصتر می شود و ان شاءالله مقدمات ظهور فراهم تر می گردد.
  • مرتضیsk ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    توجه کن درفیلم ها و عکس ها ، قسمت انتهایی سکوی پرتاب و کف سالن موشک ، شبیه قیف کوچک تعبیه شده و به احتمال زیاد خروجی آن از کانال های خاصی تحت استتار خارج می گردد
  • سید علی ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    واقعا چه فکری کردی که این حرف رو زدی .درسته شاخه نظامیِ حماس با مسئولین سیاسیِ حماس فرق میکنن ولی یادمون نره سلاح هایی که حتی حزب الله به حماس رسونده بود در القصیر ار تروریست های تکفیری باز پس گرفت .در کل به حماس در حد موشک فجر پنج بیشتر نباید کمک بشه اون هم جهت ترساندن اسرائیل .
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    قطعا مقاومت اسلامی که سازمان نظامی جنبش انقلابی حزب الله است شهرک هایی زیر زمینی همانند شهرهای موشکی ما دارد. در غیر این صورت چگونه می توانست در برابر تمام توان نظامی اسرائیل و ناتو و آمریکا مقاومت کند و پیروز شود؟
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    کار بسیار بدی می کنی. بهتر است به جای نبرد سخت افزاری یاد بگیری که چگونه با سلاح خودش با این شبکه روباه صفت مبارزه کنی.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    عزیزم تنها راه رفع تحریم ها تسلیم کردن خودمان به آنها است که آموزه های ما با شدیدا زاویه دارند هیات من الذله
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    چشم. دفعه دیگه بهش می گم
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    ایران نزدیک به دومیلیون کیلومتر مربع وسعت دارد. امکان پیدا کردن سیلوها و شهرهای زیرزمینی بسیار کم است. خصوصا این که این شهرها و سیلوها متکی به خود و بدون نیاز به مواد اولیه از خارج می توانند برای مدت ها اداره شوند
  • احمد ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    امنیت نباشه ، فقر وبیکاری وتورم هم امکان کاهش ندارد، چرا مسائل را باهم قاطی می کنید؟!!!1 نیروهای مسلح دارند وظیفه خودشان را انجام می دهند، کاهش فقر وبیکاری وتورم و.. هم وظیفه مسئولان است که آنها هم باید این وظیفه را به خوبی انجام دهند...
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    ای کاش این سربازان و متخصصان گمنام امورات صنعت کشور را به دست می گرفتند.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    منوچهر خودت را نگران نکن. اون که باید پیام را دریافت کنه مطلب را گرفت و دیگه صدایش در نمی آید
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    مگه برای لبنان امنیت آورد؟ اگر امنیت نمی آورد پس چرا آمریکایی ها و روس ها این همه پول صرف انرژی هسته ای و صنایع نظامی شان می کنند.
  • مرتضیsk ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    حتماً دشمن تو خونت باشه و استعمار بشی فقر و بیکاری و تورم از بین میره ! لابد عین کشورای آفریقایی ؟
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اقتدار ایران در گروه این است که تکنوکرات های شبیه به طرز فکر شما مقدرات کشور را رها کنند و کشور را در اختیار این سربازان و مختصصان گمنام سپاه قرار دهند تا این کشور را آباد کنند. همان طور که در دوران جنگ و تحریم صنایع موشکی را از هیچ درست کردند و طوری عمل کردند که بعد از 30 سال به مایه افتخار و غرور ملی همه ایرانیان وطن دوست و نیز همه مستضعفان و ستم دیدگان جهان شوند مطمئن باشید که می توانند اقتصاد کشور را درست کنند. فقط هم فکران شما باید دست از سر اقتصاد و سیاست بردارند
  • ناشناس ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اگر آزمایش نکنیم به مرور قدرت ما رو به ضعف می رودو آمادگی خود را از دست می دهیم ، همه جای دنیا تمرین نظامی می کنند تا نیروهایشان در آمادگی کامل باشند واین یک مسئله طبیعی است.
  • مرتضیsk ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    بگذار اهل فن به کار امنیت ملی برسن ، شما فعلاً برو ببین اِمریکاجانت از کجا امنیت آورده ؟
  • ناشناس ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    حالت خوبه؟!!! اگه قدرت بازدارندگی نداشته باشیم وضعیف باشیم دشمنان مثل هشت سال دفاع مقدس دوباره وسوسه می شوند وبه ایران حمله می کنند، بارها ایران را تهدید کرده اندولی از بیم همین موشک ها حمله نکرده اند، نکنه مخالف امنیت کشور هستی ودلت می خواد ایران وضعیتش مثل عراق وسوریه بشه؟!!!!!!
  • سید دکتر محمود ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    گیر نده عزیز من گیر نده حکایت در کابین خلبان قاهر 313 است
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    وقتی اینهمه اقتدار رو می بینم به ایرانی بودنم افتخار می کنم خدا قوت شیرمردان
  • سید دکتر محمود ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    واقعا" پیش خودت چه فکری کردی؟ مشرق این بابا بدجور اسکولتون کرده
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    داداش ترشی نخور؟
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    آمریکا با رصد و یا بدون رصد هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    با این نوشته ی شما فیوضاتم پریدم..
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    آره. این عنایات خداوند متعال هستش که به وسیله ی موشک های ما امنیت رو فراهم کرده.
  • امیر ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    البته بهتره بگی سیلو ها و شهر ها یکی بودند یعنی مرتبط اند
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    به یکی دیگه مثل خودت گفتم ترشی نخور.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    ای شیطون ! تو هم متوجه نکته های انحرافی شدیا!
  • unknown ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    خیلی خیلی خوبه که سپاه به نظرات امثال شما کمترین اهمیتی نمیده و تحت امر امام خامنه ای کار خودشو پیش میبره...خیلی خیلی خوبه
  • unknown ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 1
    آخه سنگ پای قزوین...دولتی که تمام فعالیتهای فضایی رو تعلیق کامل کرد ...
  • unknown ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    فقر و بیکاری رو که آفتاب تابان شیخ کلید سوزوند رفت...الان دیگه مشکلی نداریم که...داریم؟وقتشه یکم تو دهن دشمنمون بزنیم.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    آی گفتی برادر.آی گفتی. یعنی میشه؟ میشه یه روزی همین شبکه کثیف بی بی سی رو منهدو شده ببینم؟
  • kambiz ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    این سخن یکی از بزرگان دین است . کمی در موردش تامل و تفکر کن ( صلح در زیر سایه شمشییر ها برقرار خواهد بود)
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    یک نگاه به کشورهای دور و بر ایران بکن همه غرق در نا امنی و اشوب هستند. من هم بیکار شدم ولی اینکه در امنیت زندگی میکنم و میتونم یک لقمه نون رو با خیال راحت بخورم اونم در امنیت روزی هزار بار شاکرم از خدا
  • ایزا ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    کاملا تعطیلیا عمو!
  • کریم شیرازی ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    والله بالله هدف از برجام زمینه چینی برای حمله به ایران است . دراین میان نیروهای امنیتی ایران روز بروز باید اماده تر و مهیاتر باشن . حتی شکممون هم گرسنه باشه که اینطور نیست باید ترجیح بدیم و خدارو شاکر باشیم به اینکه هر روز یک جا بمب بترکه و یک سری کشته بشن .
  • ایرانی ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    چرا همیشه دم از جنگ می زنید !!!!
  • ایرانی ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    آفرین - فعلا برجام کودکیست که چهار دست و پا راه میرود ، نباید بهانه دست غرب بدهیم تا بیشتر ما را تحریم کنند. چون فقط مردم ضربه می بینند .
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    بصیرت نداری کا ولک
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    خواب دیدی خیر !
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    عجب! پس جنابعالی میفرمایید که آمریکاییها و تمام کشورهای دیگه دنیا که این همه در حوزه نظامی سرمایه گذاری میکنن اندازه شما نمی فهمن؟!. بعدشم بیا اصلا فرض کنیم که حرف شما صحیحه. در دولت تدبیر که برای رفع بیکاری و فقر هم که کاری نشد و حتی وضعیت بدتر هم شد. سوما میشه بفرمایید وقتی یک کشور امنیت نداشته باشه چطور میخاد مشکلات مربوط به فقر و بیکاری رو مرتفع کنه؟ مثلا همین عراق و سوریه.فکر کن اگر مردم عراق و سوریه میخاستن به حرف جنابعالی گوش کنن باید میرفتن با داعش مشکلات مربوط به فقر و بیکاری رو حل میکردند. آخه آدم حسابی بدون امنیت که اولین شاخصه برای پیشرفت در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و.... هستش مگه میشه پیشرفت کرد؟! واقعا که. این به جای تشکر و دستت درد نکنست؟
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    عجب! پس جنابعالی میفرمایید که آمریکاییها و تمام کشورهای دیگه دنیا که این همه در حوزه نظامی سرمایه گذاری میکنن اندازه شما نمی فهمن؟!.
  • محمد ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    دوست عزیزباالتماس وچاخان نمیتوان دشمن راازتجاوز بازداشت هرکاری وسیله وسازکارمناسب خودردارد در سالهای نه چندان دورارتش اسراییل صبح که اراده میکرد ظهربیروت راردکرده بودوبکفته خودشان برای فتح بیروت ارتش وسپاه لازم نیست ارکستر ارتش هم کافیست ولی اکنون ازاین لاف وگزافها خبزی نیست وبهمین دلیل هم به جنگهای نیابتی روی اوردند
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    کدام کشور با موشک به امنیت رسیده ؟
  • ناشناس ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    قدرت موشکی باعث افتخار ایران است ولی نباید مواضع جنگ طلبانه بگیریم شعار نابودی بعضی مناطق شاید برای ملت هزینه های گزاف داشته باشد
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    توهم داری
  • ناشناس ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اقتصاد صنعتی با موشک متفاوت است و خود مولفه هایی دارد که در گرو تعامل و رقابت محقق می شود
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    مشرقی ها فقط نظرات سر شار از توهین و تیکه احمق های مثل خودشون رو منتشر می کنند !
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اره دیدیم در عراق و افغانستان و یوگسلاوی و ژاپن و المان نتونست هیچ غلطی بکنه !!!
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اگه قبلی ها ماکت بودن که این دولت نمی تونست بره جلو آمریکا و با پشتیبانی ماکت مذاکره کنه!
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اگر فردا مردم تحریم بشوند جوابی برای فقر و بد بختی بیکاری مردم به خاطر آزمایشات موشکی خود دارید ؟
  • کریم شیرازی ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 1
    توهم شما اصلاح طلب ها و لیبرال ها دارید. فکر کردید امریکا عاشق چشم و ابروتونه. افای هالو اگه همین سپاه و قدرت نماییش نبود الان داعشی ها تو همون شهرت البته اگه ایران باشی سرتو میبریدن میزاشتن رو سینه ات گرچه امثال شماها اگه تقی به توقی بخوره سوراخ موش میخرید یک میلیارد یا در میرید میرید اونور اب . اینم سخنی از دیک چنی که باید اویزه اون گوشت کنی....(:«ما ریشه ملت ایران را خواهیم خشکاند، مشکل ما با ایران فراتر از موضوع هسته ایی است»
  • یک منتقد ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام اگر یکمی سست بشیم دوستان آمریکا ضربه خودش رو میزنه . باید کاملا جدی باشیم در امر نظامی . یمن - عراق - افغانستان و... اگر شبیه به ایران بودن هرگز اینطور نمیشدن. آمریکا سیستم درونیش و مخفیش کاملا ضد ایران هست ( البته ظاهرش هم مشخصه که کاملا ضد ایران هست :دی ) و ارزوی به خاک نشستن تمامی شهرهای ایران - تنهران - مشهد - شیراز -و....و تمامی نقاط هست .
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    کشور خودمون با موشک به امنیت رسیده یه نگاه به کشورهای اطراف بنداز متوجه میشی
  • سید علی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    درود بر فرمانده ی هوافضا سپاه پاسداران انشاالله به زودی موشک های پیشرفته تربومی آمریکا عددی نیست آمریکابه زودی نابودمیشود توسط ایران
  • ali ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    ناشناس امریکایی بزدل . اینجا مملکت امام زمانه صاحب داره
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    احسنت بسیار ممنونم از اینکه برای دفاع قاطعانه و جانانه از وطنمون سنگ تمام میگذارید
  • mahmood ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    و همینطور با نام شیعه.لطفا با اسم خودت تفکراتت رو بروز بده نه با نام شیعه. نیازی هم نیس جار بزنی که شیعه ای.
  • امیر ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    همیشه پای همه ی مقالات نظامی مشرق یک آلن ایرهست از کالیفرنیا درفشانی میکنه و صدای امریکا رو بما مشرقیون مرسونه.
  • جواد ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    به نظر می رسد که سیلو های متفاوتی هم وجود دارد چون اگر موشک بزرگتری برای شلیک در سالهای آینده ساخته شود باید ارتفاع بیشتری داشت تا موشک بتواند به صورت عمودی بایستد
  • ناشناس ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    آقای هیلتون استفورد از امریکا ۱۰:۰۲اگه موشک برای کسی امنیت نمیاره چرا همواره یک چهارم بودجه سالانه امریکا به امور نظامی تعلق داشته؟ درضمن امریکات در ویتنام و کره و عراق و افغانستان نه تنها هیچ غلطی نتونست بکنه بلکه خودمون از عراق مثل سگ انداختیمش بیرون.حالا برو با تفنگداراتون گریه کن.مشرق منتشر
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    خوب بهانه دست غرب بدهیم تا بیشتر ما را تحریم کنند !!!
  • احمد ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    ما هر چقدر بازدارندگی ایجاد کنیم باز هم ناگزیر از جنگ پیش رو هستیم پس برای نابودی آمریکای کافر و منافقین دست نشانده اش که هر لحظه امکان هجوم دارند گزینه های غافلگیر کننده مان را رو نکنیم
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    امریکا به خاطر پیشرفت تکنولوژی دانش فناوری خودش همچنین ساختارهای اقتصادی خودش امنیت داره نه موشک !!
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام آقای نتانیاهو - از کی رفتی نروژ بی بی ؟
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    بابا تو دیگه کی هستی نتانیاهو. چند تا اسم مستعار داری؟؟؟؟
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    درعرض3هفته عراق و صدام حسین با سلاح شیمیایی رو نابود کرد .غلطی نکرد!؟
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    مگه هنوز رفع نشده؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اخوی تونل 500 متر زیر زمین تهویه هوا میخواد تو هیچ کدام از فیلم ها منتشر شده سیستم تهویه هوا دیده نمیشه بعدشم تمام موشکها از لانچر متحرک سوار هستند و این با ادعاهای عجیب مثل سیلو موشکی و شلیک از داخل سبلو موشکی همخوانی ندارد
  • pooya ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    خیلی دوست دارم انگیزه و هدف اون هایی که منفی ادن را بفهمم!!!
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اتفاقا الان وقتشه ما در مورد هسته ای صحبت کردیم نه موشکی !!! دشمنان شما هر کاری بکنی دشمنیشان را می کنن مگر اینکه بنده و تسلیم باشی که با مسلمان و شیعه بودن ما کاملا در تضاد است در ضمن مادوتا شاخص قدرت داریم که یکی هسته ای و دیگری موشکی است هسته ای را که تسلیم شدیم و پس از تسلیم شدنمان شیخ های عرب هم برایمان خط و نشان کشیدن اگر موشکی را هم تسلیم بشیم منتظر نابودی خودمان باید باشیم
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    نخیر آقای محترم اگه سلاح هسته ای نبود تا حالا یکی مثل روسیه آمریکا رو ترکونده بود. به عنوان یه تاریخدان براتون ذکر می کنم که شاید تو مغزتون بره: آمریکا تنها بعد از تخلیه ی لیبی از موشک های اتمی به این کشور حمله کرد- آمریکا تنها بعد از پذیرش رژیم بعث برای انهدام موشک های الحسین و انجام این کار به عراق حمله کرد- آمریکا به تعهداتش مبنی بر کمک مالی و غذایی و اعطای چند میلیون بشکه نفت به کره ی شمالی در قبال انهدام رئاکتور اتمیش عمل نکرد، به همین دلیل کره رفت دنبال بمب اتمی و هیدروژنی، چیزی که آخرش مسئولان عزیز ما هم به اون میرسن. شاید شنیده باشی وقتی که شوری فروپاشید برزینسکی گفت حادثه ی مهمی اتفاق افتاد اما روسیه هم کشور بسیار بزرگیست که برای آمریکا خطرناک است پس باید با برنامه ریزی آن را هم به کشورهای کوچک تر تقسیم کرد. بیکاری بد دردیه بخصوص تو ایران میشه گفت همه ی جوونا بیکارن ولی بزار یه درد دیگه به اسم ناامنی به دردامون اضافه نشه، با این پرچم احتمالا میخواب بگی تو آمریکا زندگی میکنی، پس اگه اونجایی دست از سر ایران بردار.
  • امیر ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    ناشناس ۱۶:۲۴:زدن عراق مفلوکی که بخواطرتحریمهای کلینتون حتی سوخت هم تموم کرده بود.هیچ هنری نداره،کوبا که بغل گوششه رو بزنه اگه راست میگه.بعدشم اون سلاح شیمیایی کجا بود که هرچی گشتن هیچ چی پیدا نکردن؟ ناشناس۱۵:۱۴:امریکا رو اگر همون تکنولوژیش رو ازش بگبری چی داره؟هیچی نداره، امنیت که هین الان هم نداره.همین پریروز به دبیرستانی در فونیکس تیراندازی شد. مشرق پیام اصلی منو نذاشت اونجا گفتم براحتی شبکه برق و ماهواره ها و سدهاشونرو با حملات سایبری براحتی میشه نابود کرد. اگرچه شما معتقدی سربازان امریکایی که به دختران ژاپنی و کره ای تجاوز مکنند و دخترای فیلیپینی رو به قیمت یک مکدونالد میخرن کارخوبی میکنن این توضیحات برات بیفیده اس.
  • ناشناس ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    شما 8 سال پرتاب نکن وقتی شما میای پرتاب می کنی و بعد تحریم و قطعنامه میشه مشخصه مردم میگن ول کن اینارو من واقعا تعجب می کنم وقتی امریکایها دنبال بر اندازی حکومت ایران هستن با 10 سال کارشکنی در خرید تجهیزات نظامی خارجی و حتی ترور 1000 تفر از نخبه های دانشگاهی نظامی امنیتی و اطلاعی کشور با نابودی مقاومت حزب الله و موشکی و هسته ای و حتی ارتش و سپاه ایران هم راضی نمی شن چون می خوان حکومتی سرسپرده مثل شاه در ایران مانند امروز آل سعود در ایران به قدرت برسه...چرا ما به اونها بهانه می دیدم!؟؟؟؟؟
  • محمد ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    پس به دوستان امریکاییتان بفرمایید پولهایشان راالکی خرج اهنپارهایی بنام موشک وهواپیمانکنند دوست عزیز امریکایی هاجنگ برایشان یک تجارت است پس بایدبارشدقدرتدفاعی جنگ رابراشان غیرتجاری کرد
  • امیر ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    علم و تکنولوژی که با جاسوسی صنعتی از آلمان و غارت منابع طبیعی و انسانی کشورهای دیگه و ترور دانشمندان رقیب بدست بیاد مبخوام ۱۰۰سال سیاه نداشته باشیم.
  • ali ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    خوش خیال نباش بهانه هم دستشون ندیم تحریممون میکنند
  • عباس ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    قدرت نظامی یکی از مولفه های اصلی بدست اوردن امنیته. راستی اینو میدونستی تکنولوزی نظامی و بدست اوردنش لبه همه تکنو لوژی ها است.
  • محمد ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    از کامنتا معلومه که به طرفدارای بی بی سی بد جور فشار اومده ها...
  • منوچهر ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    همین آمریکا با همین ابر قدرتیش مثل قدرت نظامی الان امنیت آمریکارو تامین کرده
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    با اونهمه سلاح مدرن و نیروی هوایی پیشرفتمون ، هشت سال با صدام جنگیدیم بدون پیشرفتی ، امریکا در عرض بیست روز صدام و ارتش پنجم جهانش رو با اونهمه بمب شیمیایی و موشک اسکاد نابود کرد. تازه اون یک دهم ارتش امریکا هم نبود حالا شما میشینید پای اینترنت مینویسید امریکا هیچی نیست؟؟! شما دیگه خیلی تو توهمید. ما اگه صدها ماهواره نظامی داشتیم اگه تکنولوژی تولید جنگنده نسل پنج داشتیم اگه اونهمه تکنولوژی دلشتیم شما چی میگفتید؟
  • ناشناس ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    توسعه موشک های غیر هسته ای حق ایران است.اگر در فناوری های غیر هسته ای هم دنبال مذاکره باشیم برای روشنایی و استفاده از الکتریسیته هم باید از امریکا اجازه بگیریم
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    در عراق و افغانستان که به غلط کردن افتاد و با هزینه های زیاد و تحویل به ایران برگشت.
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اقای ناشناس که گفتی موشک کل فضای اطراف رو میسوزونه اولا متخصصین ما این چیزها رو میدونند و رفع کردن وگرنه با خودت فکر نکردی هزینه نکردیم که با یک موشک از بین بره بچه های سپاه کارشون رو خیلی خیلی خوب بلدن مفهومه
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    المان رو روسيه شكست داد نه امريكا ثانيا امريكا اصولا با كشور ها قوي وارد جنگ نميشود افغانستان ويتنام يوگوسلاوي عراق كشور هاي ضعيف يا ضعيف شده بودند
  • مسعود ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    انشالا سيلو هامون مملو از موشك هاي برد 12 هزار كيلومتري سوخت جامد با كلاهك هاي هسته اي و مغناطيسي بشه امين
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    متاسفانه تفکرات داعشی در این سایت زیاد دیده میشه
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    فیلم تخیلی زیاد نگاه نکن !
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    متاسفانه تفکرات داعشی در این سایت زیاد دیده میشه
  • ناشناس ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    ناشناس۲۲:۱۹برای صدمین بار: ۱-عراقی که با ما میجنگید از پشتیبانی مستقیم۳۰کشوربهره مند بود ۲-عراقیکه امریکا بهش حمله کرد۱۵سال تحت تحریمهای کلینتون بود وهیچ کشوری حق کمک بهشرو نداشت ۳-اگه واقعا امریکا قدرتمنده پس چرا در۱۹۷۵ نتونست ویتنام شمالی در۱۹۵۳کره شمالی و تاهمین الان کوبا رو تسخیر کنه؟ ۴-امریکا وقتی نتونه یک کشورو تسلیم کنه مخ مردمانش رو شستشو میده امثال شما از صد تا امریکا برای ما خطرناک ترین ۵-در عراق هیچ سلاح شیمیایی پیدا نشد ۶-اینکه عراق پنجمین و فلانمین ارتش جهان بود عملیات روانی امریکا بود تا عراق خودشو گنده تر از اونیکه هست ببینه و گرنه حتی هواپیماهای عراق سوخت هم نداشتند ۷-ماهواره ها راحت ازکارمیافتند و نقطه ضعفشون هستند مار در طول جنگ خلیج فارس با اخلال سیستم جی پی اس چند فروند تاماهاوک سالم گیر آوردیم ۸-مسلما امریکا از نظر سخت افزاری و تبلیغاتی ارتش قدرتمندی هست و شکی نیست اما ما بهیچ عنوان بهش اجازه نمیدیم دوباره ایران رو ملک سخصی خودش کنه
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    شماها 8 سال با همین عراق جنگید !
  • نصیر ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    شما باید جواب بدید که وقتی رهبری گفت هسته ای بهانه هست به دروغ گفتید نه! وقتی گفت موشکی مقاومت حزب الله حماس حقوق بشر و حتی موضوع فلسطین برنامه بعدی غربی ها برای ایران هست خودتون رو مثل کپک زدید به خواب..این رو هم بدونید امنیت ملی حتی دست رهبری هم نیست که بدیم بره! چون اگر ایران از نظر نظامی تضعیف بشه حتی همین عربستان و ترکیه هم به اون رحم نمی کنند چه رصد اربابان غربی شما که دنبال نابودی جمهوری اسلامی با تضعیف اقتصادی و نظامی اون هستن
  • ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    ما اگر موشکی رو نداشتیم همان زمان جرج بوش حمله به ایران مثل دو همسایه شرقی و غربی ما قطعی شده بود نکنه فکر کردی از گل روی شما نمی ترسن حمله نمی کنن!؟....البته امثال شما خیلی دوست دارن ایران خلع سلاح بشه تا بشه مثل امروز عراق یمن سوریه لیبی مصر و افغانستان در اطراف ما..
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    شما ضد انقلاب تا دیروز می گفتید برنامه هسته ای و بمب اتمی برای ما خوب نیست حالا قدرت متعارف!! آی کیو ما که نه اجازه داشتن نیروی هوایی مدرن رو داریم نه قدرت زمینی..تحریم تسلیحاتی خرید هم هستیم بهترین سلاح متعارف برای غرق کردن ناوهوای هواپیمابر امریکا و زدن اهداف دشمنان در اطراف ما هم همین موشک های باستیک هایپر سونیک هست...که اتفاقا به کوری چشم شما بردش چند برابر هم میشه...
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    خدا شما رو شفا بده!! این بیکارهای مفت خور یارانه ای اهل کار با سفینه فضایی هم نیستن
  • ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    ناشناس امریکایی شما مشغول دیدن فیلم های خودت باش
  • ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    رفع تحریم ها رو که ارباب کلید به دست شما کدخدا قرار بود لغو کنه!! فعلا بهانه دارآوردن سرتحریم بانکی...بدبخت ها نمی دونید امریکا کیه...
  • دکتر ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    جناب مشرق نیوز این کاربر هیچ بعید نیست خودش یکی از کاربران بی بی سی فارسی باشه از شما بعیده این قدر ساده نظرات این چنینی رو بخش می کنید
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    200 میلیارد دلار فقط عربستان کویت قطر و امارات به عراق کمک کردن
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    اولین استفاده کننده از بمب اتمی و بزرگترین ارتش دنیا و بیشترین دارنده بمب اتمی در دنیا و کشوری که بودجه 700 میلیارد دلاری داره مگه امریکا نیست!؟؟؟؟؟ دوست عزیز در دنیای امروز پول و سرمایه تابعی از قدرت هست..کشورهایی مثل کره و ژاپن هم متحد استراتژیک امریکا هستن مثل اسراییل
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    از روح امام خجالت بکش این حرف ایشون بود..و حرف قرآنی که نمی خونی
  • ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    اصلاح طلب ها زمان جرج بوش هم آرزوی حمله به ایران رو داشتن زرمایش های موشکی اون موقع کار رو خراب کرد
  • اصلاح طلب ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    حمله به ایران و عوض شدن جمهوری اسلامی خیلی هم خوبه برای ما چون باعث میشه به قدرت برسیم...چه بهتر که موشکی و حتی کل سپاه و ارتش هم مثل هسته ای نابود بشه و جمهوری اسلامی راحت تر از بین بره..
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    مرد جسابی 30 ساله روی موشکی کار کردیم شما مردم که کلا زندگی ندارید کارتون شده تعلیق و افتخار درد اقتصاد خود شماها هستید وگرنه بدون هسته ای و قدرت نظامی هم گندابه ای بود این اقتصاد که فقط بدتر شد...
  • نصیر ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    حاضرم قسم بخوردم اگر قبل از انقلاب بود یا نظام عوض بشه این اصلاح طلب ها میان میگم ما باید بمب اتمی و موشک قاره پیما و زیر دریایی هسته ای و و ناو هواپیمابر داشته باشیم..درد اینها جمهوری اسلامی هست هسته ای و موشکی و مقاومت و احکام اسلامی بهانه هست...
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 1
    اگر تحریم ها برگره برنامه هسته ای ایران هم بر می گرده شما به فکر ویزای سبز خودت باش...مردم دارن روز و شب اعتراض می کنن به بدتر شدن وضع اقتصادی صد رحمت به زمان احمدی نژاد الآن اقتصاد بدتر شده هسته ای هم رفته باز اون موقع یکی رو داشتیم ...همین نصفه تولید کننده های داخلی هم به لطف باز شدت پای شرکت های غربی و شرقی در شرف محو شدن هستن بنزین و تورم نسبت به زمان احمدی نژاد پنجاه درصد گرون تر شده خدایی تعلیق و گرانی و بیکاری بیشتر افتخار داره!؟؟؟؟؟؟؟
  • سيد محمد ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    اگر اختيار اين حوزه هم دست دولت بي تدبير بود الان چيزي براي افتخار کردن نداشتيم. اسم رزمايش خودش گوياست""اقتدار ولايت""
  • سيد محمد ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    از پرچمت معلومه که کدوم مردم رو مي گي. ما هرگز امنيتي براي رژيم صهيونيستي نمي خواهيم. درود بر رزمندگان دلاور سپاه و مرگ بر دشمنان خارجي و داخلي ايشان
  • سيد محمد ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    تو يک کشور امن مردم مي تونن راحت کار و تجارت کنند و دانشگاه ها علوم رو توسعه بدهند.الان تو سوريه که امنيت نيست آيا اشتغال هست؟آيا دانشگاه ها فعالند. چرا شما همش حرف هاي اربابان غربي تون رو تکرار مي کنيد؟
  • سيد محمد ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    ناشناس آمريکايي.حتما با ديدن پيام هايي که خودت نوشتي (البته به دستور اربابانت)به اين نتيجه رسيدي!! راست مي گي پيام هاي احمقانه امثال تو زياد درج شده.
  • سيد محمد ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    ما قصد نابودي منطقه اي رو نداريم.اون رژيم صهيونيست بايد محو بشه.آيا با محو طاغوت پهلوي ايران سربلند نابود شد؟
  • سيد محمد ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    قرارذ نيست تهويه هوا رو که من و تو ببينيم.مگه تو ادارات و بيمارستانها و .. تهويه هوا کاملا معلومه؟چرا از اين توانمندي که داريم ناراحتي؟آيا منافع شما به خطر مي افته؟
  • سيد محمد ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    شما توهم داري که فکر کردي ما با صدام جنگيديم.صدام که ماهواره نداشت.پس اطلاعات ما رو از کجا بدست مي آورد؟ميراژ که توليد فرانسه هست.ضمن اين که آمار اسرايي که از مليت هاي مختلف اسير شير بچه هاي ايراني شدند گوياي حمايت کل دنياي غرب بويژه آمريکاي پليد از صدامه. بعدش که ياغي شد و منافع غرب وحشي رو تامين نکرد کارش رو ساختند.
  • علیا ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    احتمال داره که اون محفظه بسته باشه. دوم به هرحال شاید روکش سیم ها از جنس خاصی باشه. حتی اگر بتونیم به این تکنیک دست پیدا کنیم که موشک به بیرون پرتاب بشه و بعد موتورش روشن بشه که خیلی عالی میشه. چون در کشتی ها و زیر دریایی ها این قابلیت و تکنیک بسیار مفید خواهد بود. به هرحال لابد براش فکری شده
  • ناشناس ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    ناشناس07:09بالاترین مقام های مملکت می گویند که ما شروع کننده هیچ جنگی نیستیم وآزمایش موشک ها فقط بخاطر بازدارندگی است.حالا چه روی موشک ها بنویسیم چه ننویسیم دشمن می داند که با سلاح هایی قدرتمند در دست مردان با ایمان طرف است.پس چون که ادعای ماهیت بازدارندگی آزمایش موشک ها را داریم نباید ادعای خود را زیر سوال ببریم.چون ما ادعا داریم که شروع کننده هیچ جنگی نیستیم
  • امیر ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    ناشتاس امریکایی ما هرگز تسلیم حرف زور نمیشویم و اجازه میدهیم سربازانتان به کشور ما نگاه چپ کنند.حتی سربازان داعشی تان را تارو مار میکنیم.وپیشنهاد میکنم کنارنیروی دریاییتان بنشینی وگریه کنی چون حالاحالاهاشماداعشیا وابرداعشیاازتون کاری ساخته نیست.درضمن به ترامپ رای بده
  • ناشناس ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    ناشناس با پرچم امریکا داعشی شما و امثال شما هستید که آرزو دارید ایران رو زیر چکمه امریکا ببینید
  • حامد ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    آقای ضد انقلاب آمریکایی۰۰:۵۱ماهشت سال با امریکا میجنگیدیم نه عراق ماهواره های امرکایی…آواکس های امریکایی…تفنگداران دریایی امریکا در فاو…نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس
  • ناشناس ایرانی ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    1 0
    از مشرق و سعه صدرش تشکر میکنم که اینچنین نظرات ضد ایرانی هم منتشر میکند من توی سایت اصلاح طلب…نظرانتقادی درباره هاشمی گذاشتم منتشر نکرد چه برسه به…… از مردم خوبمون هم متشکرم که جواب اینها را دادند
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    فعلا که غرب داره از درون کشورمونو کنترل میکنه. مصرف گرایی. دزدی سرمایه دارها از مردم. سینمای فاسد مان
  • احمد ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    واقعا برا خودم متاسفم تو کشوری زندگی میکنم که اینجور کند ذهنی هم میتونه آزادانه اظهار نظر کنه. آخه ..... بیشعور تو میدونی امنیت چیه؟ امنیت ینی اینکه ناموست راحت و بدون ترس از داعش و امثال این حیوونا میگرده و لذت میبره .... بخدا بعضی شبا از خدا میخوام داعش وارد ایران شه تا یه احمقی عین این متوجه امنیت بشه..... مشرق بچاپ
  • احمد ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    دق میکنم اینجور آدمایی بدون فکر و بدون اینکه به بلوغ عقلی رسیدن صرفا به جهت اینکه به اینترنت دسرسی دارند میتونن نظر بدن
  • احمد ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    به خدا این اصلاحات کشورو به باد میدن آخرش
  • احمد ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    جوون فک کنم بازی بتلفیلد و کال آو دیوتی و ..... بدجور رو مخ کوچولوت تاثیر گذاشته.....بنده ی خدا اگه رو لانچر متحرک نباشن پس رو دسته من جا به جا شن؟
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    1 0
    خودشون که میگن ناقض برجام نیست شما چرا کاسه داغ تر از آش میشید در ضمن ناتوانی مذاکره کننده گان در نوشتن برجام طوری که همه ی تحریم ها رو لغو کند رو بپای آزمایش موشکی ننویس
  • ایزا ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    آقا محمد من هم مثل شما از بی بی سی متنفرم اما کمی تعقل در گفتار و رفتار بدک نیست.
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    امریکایها همین الان حرف از ممنوعیت دائمی ساخت موشک می زنن نه هشت ساله! دارن می گن قطعنامه ایران رو از ساخت موشک ممنوع کرده!! نه حتی پرتاب شما اگر سواد انگلیسی داشته باشید فقط کافیه تحریم های بعد از برجام رو ببینید همین تحریم ویزا که اجرا شده عملا برجام رو نقض کرده تحریم بانکی رو هم نامردا لغو نکردن در سکوت محض دولت هر بانکی که می خواد وارد ایران بشه بهش فشار میارن بعد از برجام...اونها عملا گفتن بعد از هشت و ده سال هم به هیچ وجه اجزای شروع دوباره برنامه هسته ای رو نمی دن واقعا ما چرا با کشوری که بالای 80 درصد تعهداتش به کشورهای جهان سوم رو مثل عراق لیبی کوبا افغانستان و..در همین اطراف ما عمل نکرده مذاکذه کردیم!!؟....البته مشخصه یه عده از خلع سلاح جمهوری اسلامی و حمله خوشحال هم می شن و
  • دکتر ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    1 0
    اصلاح طلب ها زمان جرج بوش هم آرزوی حمله به ایران رو داشتن من یادمه زمان حمله به عراق و افغانستان به هم تبریک می گفت که بعدش نوبت حکومت ایرانه زرمایش های موشکی اون موقع کار رو خراب کرد
  • مهندس نصر ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    واقعا خنده داره!! توی شرایطی که ممکنه دوباره یه جمهوری خواه جنگ طلب به قدرت برسه و کل برجام رو پاره کنه و به کشور حمله یه عده که اصلا معلوم نیست ایرانی هستن یا امریکایی فارسی زبان می گن کشور رو خلع سلاح کنیم!!..اون جنگنده های زاغارت روسی یا چینی حتی به درد مقابله با ایگل های سعودی هم نمی خوره چه رصد امریکا و ناتو که در بخش هوایی و فضایی بی رقیب هستن تنها سلاحی که میشه در تحریم هم تولید کرد و با اون با ده برابر سرعت یه جنگنده حمله موثر داشت همین موشک هست ما هم نباید تنها سلاحی که با قیمت یک دهم یک جنگنده می تونیم حتی در شرایط محاصره دریایی و زمینی کشور تولید کنیم رو کنار بزاریم...
  • زهرا ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    1 0
    درود بر سپاه پاسداران بزرگ خداقوت مردان خدا چشم بدخواهانتون کور
  • زهرا ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    2 0
    درود بر سپاه پاسداران مقتدر خداقوت مردان خدا چشم بدخواهانتون کور
  • مهدی ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    2 0
    درود بر حافظان ایران اسلامی تا میتونید موشک بسازید، موشک بیشتر=امنیت بیشتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس