کد خبر 545224
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه که در دومین مقصد از سفر آسیائی خود، دوشنبه شب وارد سنگاپور شده است صبح سه شنبه در هتل محل اقامت با جمعی از ایرانیان مقیم و دانشجویان شاغل به تحصیل در سنگاپور دیدار کرد.

به گزارش مشرق، در ابتدای این دیدار صمیمی که همراه با صرف صبحانه بود جواد انصاری سفیر ترددی جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور و دو نفر از ایرانیان به نمایندگی از جمع ایرانیان حاضر طی سخنانی از تلاشهای دکتر ظریف و موفقیت های کشور در مذاکرات هسته ای و سیاست خارجی سخن گفتند.

سپس ظریف در سخنانی گفت: ایرانیان خارج از کشور سرمایه ای برای ایران و نماد ایران و ایرانی نزد ملت های دیگر و بهترین پل ها برای گفتگوی فرهنگ ها و تمدن ها هستند.

وزیر خارجه گفت: امروز با گشایش پدید آمده در سیاست خارجی در مرحله پسابرجام، فضای مناسب برای گسترش روابط خارجی در خدمت منافع کشور فراهم شده و استفاده از این فرصت نیازمند یک عزم ملی و دوری از بداخلاق های رایج و ملاحظات روزمره سیاسی و جناحی است.

ظریف همه موفقیت های جمهوری اسلامی و سیاست خارجی ایران را مرهون فرصت شناسی و انتخاب های درست ملت ایران در لحظات حساس تاریخی دانست و گفت اگر این انتخاب های درست نبود امکان هیچ موفقیتی برای ما فراهم نمی شد.

وی در پایان سخنان خود اعلام کرد مدیران کل امور کنسولی و امور ایرانیان وزارت خارجه که در هیات همراه حضور دارند در پایان دیدار در جمع ایرانیان خواهند بود تا به مسائل و مشکلات احتمالی آنان رسیدگی کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس