پنجمین نشست فوق العاده سران سازمان همکاری های اسلامی درباره فلسطین با شعار «اتحاد برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و دائمی» در جاکارتا آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، پنجمین نشست فوق العاده سران سازمان همکاری های اسلامی با موضوع فلسطین و قدس شریف دقایقی قبل با حضور سران، مقامات ارشد و وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان در مرکز کنفرانس های جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز به کار کرد.

تدابیر امنیتی در محل برگزاری اجلاس برقرار است.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن قرار است جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی به ایراد سخنرانی بپردازد.

جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی، عمر البشیر رئیس جمهور سودان و ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، وزیر خارجه مصر، معاون نخست وزیر قطر، معاون نخست وزیر ترکیه، وزرای خارجه افغانستان، تاجیکستان، موریتانی و سیرالئون و همچنین ایاد امین مدنی دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی از جمله مقامات شرکت کننده در این نشست هستند.

پیش از این اعلام شده بود که قرار است عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز در مراسم افتتاحیه این نشست به ایراد سخنرانی بپردازد ولی وزیر خارجه این کشور به عنوان رئیس کنونی سازمان همکاری های اسلامی در نشست امروز به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از ایران در این نشست حضور دارد. وزیر خارجه ایران در ساعات پایانی شنبه شب به منظور شرکت در این نشست راهی جاکارتا شد.

مقامات شرکت کننده در این نشست شب گذشته در ضیافت شام رئیس جمهور اندونزی شرکت کردند.

نشست وزرا و مقامات ارشد کشورهای عضو با حضور محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یکشنبه در مرکز کنفرانس های جاکارتا برگزار شد و وزیر خارجه ایران ضمن حضور در این اجلاس در حاشیه آن با برخی مقامات شرکت کننده دیدار و گفت وگو کرد.

قرار است نشست سران با سخنرانی شریف اسماعیل نخست وزیر مصر و رئیس کنونی سازمان همکاری های اسلامی افتتاح شود

این نشست با عنوان «اتحاد برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و دائمی» در واکنش به وضعیت نگران کننده در فلسطین و قدس که نه تنها مردم فلسطین بلکه همه امت اسلام را تحت تاثیر قرار داده برگزار خواهد شد.

جوکووی رئیس جمهور اندونزی، محمود عباس (ابومازن) رئیس دولت خودگران فسطین و ایاد امین مدنی دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه این نشست خواهند بود و بعد از گرفتن عکس یادگاری، روسای هیأت های شرکت کننده به ایراد سخنرانی می پردازند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در این نشست به تشریح مواضع جمهوری اسلامی در خصوص فلسطین خواهد پرداخت.

در پایان نشست امروز نیز پیش نویس قطعنامه و بیانیه جاکارتا درباره فلسطین و قدس شریف به تصویب حاضران در نشست خواهد رسید.

ظریف پس از شرکت در این نشست جاکارتا را به مقصد سنگاپور ترک خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس