کد خبر 545681
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۶

وزیر امور خارجه ایران در سومین مقصد سفر آسیایی اش سنگاپور را ترک و راهی برونئی شد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سومین مقصد سفر آسیایی اش سنگاپور را به مقصد برونئی ترک کرد.

ظریف قبل از سفر به سنگاپور به اندونزی سفر و ضمن شرکت در پنجمین نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی با برخی مقامات شرکت کننده در نشست و همچنین وزیر خارجه و رئیس جمهور اندونزی نیز دیدار و گفت وگو کرد.

وی در سفر یک روزه اش به برونئی با مقامات این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

«پهین داتو لیم» وزیر امور خارجه برونئی اردیبهشت سال گذشته (1393) به تهران سفر و با محمدجواد ظریف دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط خوب سیاسی بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد با تداوم سفرهای متقابل مقامات عالیرتبه و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی دوجانبه و همچنین همکاری های دو کشور در سازمانهای منطقه ای و بین المللی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های گسترده و متعددی برای همکاری و توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و برونئی در حوزه های متنوع اقتصادی، تجاری، بازرگانی و انرژی در ابعاد دوجانبه و منطقه ای در دو منطقه مهم خلیج فارس و جنوب شرق آسیا وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی و اجرایی کردن توافقات فیمابین است.

وزیر امور خارجه برونئی نیز ضمن اعلام آمادگی کشورش برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه با ایران به خصوص در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی، اظهار داشت: امیدواریم در سایه پیگیری‌ها و سفر مقامات عالیرتبه دو کشور شاهد جهشی در سطح روابط باشیم.

به گزارش خبرنگار فارس، چهارمین مقصد سفر آسیایی و اقیانوسیه ظریف پس از اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) هم تایلند است و وزیر خارجه پس از شرکت در چهاردهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی و دیدار و گفت وگو با مقامات تایلند، راهی نیوزیلند شده و از آنجا هم به استرالیا سفر خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس