رئیس جمهور از اختصاص 970 میلیارد تومان به استان یزد خبر داد و گفت: این اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در نشست خبری با خبرنگاران استان یزد از اختصاص 970 میلیارد تومان به استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار در راستای توسعه اقتصاد و تکمیل پروژه‌های عمرانی و مهم استان یزد با هدف سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال اختصاص یافته است.

وی افزود: تلاش دولت برای رونق، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان در کشور است که البته نیاز به همراهی مردم، حضور گسترده و پرشور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از استقبال خوب و گسترده مردم یزد اظهار داشت: بحث‌های مفصلی در مورد این سفر صورت گرفت و تصمیم‌های خوبی برای استان یزد اتخاذ شد که از جمله آنها می‌توان به طرح‌هایی در زمینه راه و راه‌آهن، آبرسانی روستایی، گازکشی و تکمیل پروژه‌های گازی به روستاهای استان، همچنین طرح‌های در حوزه‌های مختلف اشاره کرد.

روحانی عنوان کرد: در مجموع 44 طرح و پروژه با اعتبار 970 میلیارد تومان برای استان یزد تعریف شد و اعتبار آن اختصاص یافت که این اعتبار طی مدت دو سال پرداخت و عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین طرح‌هایی برای شورای اداری این استان مصوب شد که برای اجرای آن از بودجه عمومی استفاده می‌شود؛ به ویژه طرح انتقال آب از جنوب کشور که عملیات اجرایی آن آغاز شده و قدم به قدم جلو خواهیم رفت.

وی تصریح کرد: انتقال آب نیاز به اعتباری دارد که بتوان این طرح را هرچه سریع‌تر تکمیل کرد، از این‌رو 400 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به این طرح اختصاص داده شد که می‌تواند منشأ تحول بزرگی به لحاظ مصرف صنعتی و شرب در استان باشد.

روحانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد پیشگیری از بیماری‌های شایع در استان یزد و تدبیر دولت در این زمینه، اظهار داشت: تصمیم‌های خوبی برای طرح‌های سلامت در استان یزد گرفته شده و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان متولی در این حوزه برای پیشگیری از بروز سرطان‌ها، مرکز درمانی ویژه سرطان احداث خواهد کرد که اعتبار آن نیز تامین شده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در زمینه اشتغال، بیکاری و به ویژه بیکاران تحصیلکرده و فارغ‌التحصیلان متقاضی کار در استان یزد، بیان کرد: اشتغال، مسئله مهم کشور است و در همه استان‌ها یک معضل بزرگ در این زمینه وجود دارد که نسل جوان و فارغ‌التحصیل دانشگاهی هر سال به خیل بیکاران افزوده می‌شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: سالانه 700 هزار نفر از مراکز علمی فارغ‌التحصیل شده و به جمع جویندگان کار افزوده می‌شوند که باید شغل آنها متناسب با شأن و منزلت تحصیلی‌ آنها باشد که برای این منظور به یک حرکت جهادی و اقتصادی در کشور نیاز است.

روحانی با اشاره به رشد هشت درصدی برنامه پنج‌ساله ششم توسعه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این هشت درصد محقق شود، نیاز به سرمایه‌گذاری و فناوری و بهره‌وری داریم که حرکت بزرگی در این زمینه صورت گیرد و من این حرکت را برجام2 می‌نامم که باید با کمک مردم عملیاتی و اجرایی شود.

رئیس جمهور گفت: نخستین گام برای اجرایی شدن برجام 2 این است که حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و همه به فکر رشد و توسعه کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که در دو سال آینده در استان یزد عملیاتی می‌شود، ایجاد اشتغال را به همراه خواهد داشت اما نباید فراموش کرد که دولت به تنهایی قادر به حل مشکل بیکاری نیست.

روحانی با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری اظهار داشت: تعاونی‌ها و کارآفرینان با تمام توان در عرصه حاضر شوند و با سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های خارجی مشکل بزرگ بیکاری و ایجاد اشتغال را رفع کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس