کد خبر 542793
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

چین در راستای افزایش توان و قدرت نظامی اش در منطقه شرق آسیا که این روزها شرایط نابسامانی دارد، از ساخت اولین اسلکه شناور نظامی خود با قابلیت های ویژه خبر داد.

به گزراش مشرق، خبر به آب انداخته شدن این اسکله نظامی روز سه شنبه توسط ارگان رسمی ارتش آزادیبخش چین منتشر شد و این ارگان خبری اعلام کرد که در اسکله یاد شده می توان به تعمیرات تمامی شناورهای جنگی در داخل دریا از جمله زیردریایی ها اقدام کرد.

انتشار این خبر یک روز پس از آن صورت می گیرد که ژنرال «وانگ جیائو چانگ» فرمانده واحد نظامی تازه تاسیس ارتش چین در واکنش به تهدیدات آمریکا در دریای جنوبی اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور آنقدر از قابلیت های رزمی بالا برخوردار هستند که بتوانند از حق حاکمیت خود در دریاها دفاع کنند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط ارگان ارتش چین، داشتن چنین اسکله ای این امکان را به نیروی دریای می دهد که برای تعمیر و بازسازی شناورهای خود آنها را به جای آوردن به ساحل در هر نقطه ای از پهنه آبی دریاها مرمت و بازسازی کند.

به آب اندازی اولین اسکله شناور نظامی چین+عکس

گزارش تاکید کرده است که با در اختیار داشتن چنین تجهیزات مدرنی، انجام عملیات کشتی های جنگی چین در آبهای دوردست تسهیل خواهد شد.

بر اساس اطلاعات مندرج در این گزارش، اسکله شناور ساخته شده قابلیت تعمیر و بازسازی کشتی های کوچک، انواع ناوشکن و زیردریایی ها را داراست و می تواند در برابر امواج دریایی تا ارتفاع 2 متر مقاومت کند.

ارتش چین چند روز پیش نیز در استفاده نیروهای دریایی این کشور از کشتی های چهارهزار تنی موشک انداز که به سامانه های راداری و شناسایی پیشرفته مجهز است، خبر داده بود.

ارتش چین پس از آنکه تنش ها در مناطق مختلف اطراف این کشور از جمله دریاهای شرقی و جنوبی شدت گرفت هزینه ساخت تسلیحات نظامی را افزایش داده است.

چین سال گذشته میلادی (2015) بودجه ارتش خود را به نسبت یک سال قبل از آن با 10 درصد رشد به 141 میلیارد و 450 میلیون دلار رساند.

پکن معتقد است، آمریکا در حال دامن زدن به ابعاد نظامی در دریای جنوبی چین است و این کشور چاره ای به جز استقرار تاسیسات دفاعی در مناطق و جزایر تحت حاکمیت خود ندارد.

به تازگی اعلام شده که چین آتشبارهای ضد جنگنده خود را نیز در جزایر «وودی» در مجمع الجزایر «پاراسل» در دریای جنوبی مستقر کرده است، جایی که این کشور بر سر مالکیت آن با برخی همسایگان اختلاف دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    بریکلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس