کد خبر 543145
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

در حمله نیروهای ویژه ارتش فرانسه به کاروان حامل رهبران گروه تروریستی تکفیری القاعده در مغرب اسلامی واقع در حاشیه شهر "تمبکتو" کشور آفریقایی مالی، فرمانده اسپانیایی این گروه به هلاکت رسیده است.

گروه بین المللم مشرق- در حمله نیروهای ویژه ارتش فرانسه به کاروان حامل رهبران گروه تروریستی تکفیری القاعده در مغرب اسلامی واقع در حاشیه شهر "تمبکتو" کشور آفریقایی مالی، فرمانده اسپانیایی این گروه به هلاکت رسیده است.

هلاکت فرمانده اسپانیایی القاعده+عکس

بنابر این گزارش، طی این حمله گروهی 40 نفره از کماندوهای ارتش فرانسه پس از شناسایی کاروان حامل چند تن از رهبران شبکه تروریستی بین المللی القاعده در منطقه "الزریبو" واقع در 180 کیلومتری شمال تمبکتو به آن حمله کرده و در درگیری با محافظان مسلح کاروان دو تن از آنها را به همراه "فردی بنام ابوالنور الاندلسی یا الاسبانی" فرمانده ارشد القاعده در مغرب را به هلاکت رسانده اند. گفته می شود یک فرمانده سعودی تبار بنامهای "ابودجانه القصیمی"  و یک فرمانده مصری تبار القاعده بنام "مروان المصری" از این حمله جان سالم بدر برده اند.

هلاکت فرمانده اسپانیایی القاعده+عکس

لازم به ذکر است که بدنبال گسترش فعالیتهای القاعده در برخی کشورهای آفریقایی همچون الجزایر، نیجریه، مالی، کامرون و ...، نیروهای ویژه فرانسه طی شش ماه گذشته به یاری ارتش های این کشورها آمده و در عملیات علیه نیروهای این گروه تروریستی تکفیری بین المللی مورد حمایت قطر، عربستان سعودی و ترکیه مشارکت داشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    حیف اون دندونات نبود بیشعور ...
  • احمد IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    یه جوری نوشتید انگار فرانسه ناجی مردم مظلوم آفریقاست! مرگ بر ارتش جنایت کار فرانسه که بدبختی مردم غرب آفریقا همه از فرانسه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس