نماینده ویژه روسیه برای افغانستان از درخواست مقامات مسکو از طالبان مسلح افغان برای پیوستن به روند صلح و آغاز گفت‌وگوهای مستقیم با دولت کابل خبر داد.

 به گزارش مشرق، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفت: روسیه از طالبان می‌خواهد تا در مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان برای دستیابی به صلح شرکت کند.

کابلوف افزود: مسکو امیدوار است تا گفت‌وگوهای رودررو میان دولت کابل و طالبان مسلح افغانستان به‌زودی از سر گرفته شود.

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان افزود: با پیشرفت گفت‌وگوهای صلح افغانستان در آغاز فصل بهار از درگیریهای بیشتر در این کشور جلوگیری خواهد شد.

این در حالی است که پس از برگزاری چهارمین دور نشست چهارجانبه در کابل و تعیین زمان و مکان مذاکره مستقیم با طالبان، مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کردند که آنها از این گفت‌وگوها اطلاعی ندارند.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد: از مشارکت طالبان برای انجام گفت‌وگوهای مستقیم با حکومت افغانستان اطلاعی نداریم.

نعیم تأکید کرد: هیچ تماسی از سوی مسئولان گروه چهارجانبه صلح افغانستان در مورد انجام مذاکرات مستقیم طالبان و دولت کابل با این گروه صورت نگرفته است.

کشورهای عضو گروه هماهنگی چهارجانبه، از همه گروه‌های طالبان و دیگر گروههای مخالف دعوت کردند تا از طریق نماینده‌های خود در اولین دور از گفت‌وگوهای مستقیم صلح با دولت افغانستان در هفته اول ماه مارس 2016 میلادی (11 الی 18 اسفند 1394) شرکت کنند، پاکستان نیز میزبانی این نشست را به‌عهده گرفت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس