
وي در تکذيب اولين شايعه ابراز داشت: عده اي با ظرافت خاصي، روز جمعه اي را در تقويم مشخص کرده اند و آن روز در سال 1414 را روز ظهور امام زمان مشخص کرده اند. اين افراد اول اين مطلب را از قول آقاي بهجت نقل و به ايشان منسوب کردند و بعد با تقويم ثابت کردند اين تاريخ در روز جمعه قرار داشته و مخاطب هم اين مطلب را به راحتي باور مي کرد.
وي ادامه داد: شايعه ديگري که منتسب به ايشان کرده بودند، اين بود که ايشان گفته است در کرمان بناست زلزله اي رخ دهد که در پي انتشار اين شايعه تماس هاي مکرري گرفته مي شد براي اطلاع يابي از صحت اين خبر.
وي افزود: اين افراد در ساختن شايعات به اينجا هم بسنده نکردند و در ادامه گفتند که آقاي بهجت رفتن به خيابان صفاييه را حرام اعلام کرده است. يک وقتي ايشان بعد از نماز با جواني مواجه شدند و آن جوان گفت که آقا شما چرا رفتن به اين خيابان را حرام اعلام کرده ايد؟ آيت الله بهجت گفتند که من اين را گفته ام؟ آن جوان گفت از قول شما گفته اند که در آن خيابان مغازه هايي وجود دارد که ويترين ها جالبي ندارد.
وي ادامه داد: آيت الله بهجت در جواب اين شخص گفت که حالا اگر همين مغازه ها در خيابان هاي ديگري وجود داشته باشد چه؟ باز هم رفتن به آن خيابان ها حرام است؟ اين در صورتي است که منزل آيت الله بهجت در همين خيابان صفائيه قرار دارد.
شيخ علي بهجت شايعه ديدن قاتل امام زمان(عج) و بيهوش شدن موقع گرفتن وضو را نيز تکذيب کرد.
وي افزود: بازهم شايعات را بردند بالا و به بحث هاي مالي رساندند و گفتند که آقاي بهجت اين قدر از وجوهات مردمي دريافت کرده است وقتي ما حساب کرديم در 15سال مرجعيت ايشان حتي نصف اين مال را هم به ايشان به عنوان وجوهات از سوي مردم نداده اند.
وي شايعه اي که ايشان در نظرات فقهي شان است که بايد در عصر غيبت خمس را در زير خاک پنهان کرد تا خود امام زمان تشريف بياورد را رد کرد و اظهارداشت: ايشان معتقد بودند که در زمان غيبت کار مسلمانان نبايد لنگ بماند و اصل ولايت فقيه را قبول داشتند.
وي شايعه تعطيلي دفتر آيت الله بهجت را نيز از سوي دفتر مقام معظم رهبري تکذيب کرد و افزود عده اي با پخش اين شايعه قصد ضربه زدن به ايشان را داشتند و مقام معظم رهبري نيز در اين حادثه مظلوم واقع شد.
وي در پاسخ به اين سووال که مي گويند ايشان ديانت را از سياست جدا مي دانست صحيح است يا خير اظهار داشت: ايشان در سياست کاملا صاحب نظر بود و نظرات را خود را هم اعلام مي کرد، ولي به اهلش نه به رسانه ها و تلوزيون که به هيچ کاري نيايد.
وي ادامه داد: اين که مي گويند ايشان در انتخابات شرکت نمي کرد نادرست است.آيت الله بهجت شرکت نکردن در انتخابات را حرام مي دانست. ولي ازآنجايي که از دوربين ها فراري بود لذا در انظار عمومي راي نمي داد.
وي بحث موت اختياري را از آنجايي مورد تاييد قرار داد که امام خميني نقل کرده اند و افزود عارفي بود که مي گفت که من 25 مقام از ايشان مي شناسم که عهد کردم که به کسي نگويم.
وي کراماتي نظير طي الارض و چشم بصيرت ايشان را نيز تاييد کرد و افزود علاوه بر اينها ديدارهايي هم ايشان با امام زمان داشته اند که متاسفانه عده اي از صحت اين رويداد ها سوء استفاده کردند.
وي شايعه نماز خواندن پشت سر امام زمان را بي اطلاع دانست و ابراز کرد در تاريخ بودند کساني که پشت سر امام زمان نماز خواندن ولي حداقل بنده اطلاع ندارم که ايشان نماز خوانده اند يانه؟
وي در پاسخ به اين سووال که آيا آيت الله بهجت در مورد رييس جمهور و يا شخصيت هاي ديگر کشور اظهار نظري کرده بودند گفت: ايشان به هيچ عنوان در مورد اشخاص اظهار نظر نمي کرد.
وي شايعات ديگري نظير معتقد بودن ايشان به قمه زني و رد نظريه ولايت فقيه و ديدن قاتل امام زمان هنگام وضو و بيهوش شدندش را نيز تکذيب کرد.
وي ابراز داشت: در نقل و قول اين شايعه اي که گفته شده است آيت الله بهجت از يکي از دوستانش در مورد ظهور مي پرسد و او مي گويد که امام زمان فرموده پيرمردها هم اميد داشته باشند مقداري اشتباه صورت گرفته شده است و ايشان از کسي اين سووال را نپرسيده بلکه درستش اين است که آيت الله ناصري از آيت الله بهجت پرسيده آيا بشارتي از ظهور داريد که ايشان مي گويد کسي بعد از نماز آمد کنار محراب و گفت امام زمان گفته است پيرمردتر از تو و آيت الله بهجت هم اميد داشته باشند که ظهور را درک خواهند کرد.
دفتر آيت الله بهجت تاکيد مي کند که اين شايعه متاسفانه اين طور نبوده که آيت الله بهجت قصد انتشارش را داشته باشد و بعد از شنيدن اين خبر هم ايشان بسيار ناراحت مي شوند و مي گويند که اگر مي خواستم که کسي بداند مي گفتم.