پایگاه تحلیلی «پولتیکو» به نقل از برخی منابع جمهوری‌خواه گزارش کرد که «دونالد ترامپ» به احتمال خیلی زیاد نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ خواهد بود.

به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی «پالتیکو» به نقل از منابع جمهوری‌خواه آمریکا گزارش کرد که احتمالاً «دونالد ترامپ» نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا خواهد بود.

طبق این گزارش، ترامپ تاکنون موفق شده است در سه انتخابات درون حزبی از مجموع چهار انتخابات درون حزبی، پیروز شود و به همین دلیل جمهوری‌خواهان معتقدند که احتمالاً ترامپ نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.

این پایگاه تحلیلی ادامه داد که این اطلاعات بر اساس گفته‌ اعضای انجمن حزبی «پولتیکو»، پنلی از مأموران مخفی، استراتژیست‌ها و فعالان شماری از ایالات و برخی از افراد جدید انجمن حزبی به دست آمده است.

برای اولین بار، انجمن حزبی گسترش یافته و  عوامل خودی را در شماری از ایالاتی که نقش مهمی در فرایند نامزدی کاندیدهای انتخاباتی در سه و نیم هفته آینده ایفا می‌کنند، شامل کرده است.

ایالت ویرجینیا قرار است اول ماه مارس انتخابات درون حزبی برگزار کند و در 15 ماه مارس در ایالت فلوریدا، کارولینای شمالی و اوهایو انتخابات درون حزبی برگزار می‌شود.

گسترش انجمن حزبی در نهایت به پولتیکو اجازه می‌دهد تا به آنچه در ایالات کلیدی آمریکا رخ می‌دهد، نگاهی داشته باشد.

طبق این اطلاعات، اکثریت جمهوری‌خواهان در چهار ایالت جدید آمریکا بعلاوه کارولینای جنوبی که دموکرات‌ها قرار است روز شنبه (فردا) انتخابات درون حزبی خود را برگزار کنند، ترامپ را بعنوان نامزد احتمالی نهایی خود برگزیده‌اند.

پولتیکو گزارش کرد، چهار نفر از هر 5 جمهوری خواهی که در هفته جاری مورد نظرسنجی قرار گرفتند، می‌گویند که ترامپ بهترین گزینه برای به دست آوردن نامزدی نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا است و «مارکو روبیو» با کسب حمایت 17 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد و «جان کسیچ» تنها دو درصد از حمایت جمهوری‌خواهان را در این نظرسنجی‌ها به دست آورده است.

پولتیکو گزارش کرد، در حقیقت، اکثریت جمهوری خواهان در سه ایالت از چهار ایالتی که قرار است در ماه مارس در آن مکان‌ها انتخابات درون حزبی برگزار شود و شامل فلوریدا، کارولینای شمالی و ویرجینیا می‌شود، می‌گویند که اگر همین امروز انتخابات درون حزبی برگزار شود، ترامپ پیروز آن می‌شود. تنها در ایالت اوهایو، کسیچ که فرماندار کنونی آن است، نظرات متفاوت و به نفع کسیچ بود.

طبق این گزارش، از آنجایی که رقابت بین روبیو، کسیچ، تد کروز و بن کارسون تا قبل از فرارسیدن سه‌شنبه بزرگ اول مارس که انتخابات درون حزبی در 11 ایالت آمریکا به صورت همزمان برگزار می‌شود، تقریباً نزدیک بوده است، ظاهراً فضا برای ترامپ به منظور کسب نامزدی نهایی جمهوری‌خواهان، بیشتر باز است.

یکی از جمهوری‌خواهان ایالت کارولینای جنوبی می‌گوید که اگر رقبای جمهوری‌خواه ترامپ توافق می‌کردند که تنها یک نفر رقابت‌ را ادامه دهد و تنها یک نامزد مقابل ترامپ وجود داشت، در آنصورت امکان شکست این میلیاردر آمریکایی در رقابت‌های نامزدهای جمهوری‌خواه وجود داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس