کد خبر 541856
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به ادامه پیشتازی دونالد ترامپ در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال۲۰۱۶، نوشته است که هم‌حزبی‌های او تلاش می‌کنند بنحوی از ادامه این روند جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق،  بنا براین گزارش، اخیرا «کارل روو» از استراتژیست‌های ستاد انتخاباتی جورج بوش رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک جمع خصوصی احتمال پیروزی ترامپ در رقابت‌هـــای درون حزبی را «فاجعه‌بار» توصیف کرده و گفته است که هنوز هم برای جلوگیری از پیروزی او دیر نشده است.

روز بعد از اظهارات وی،«پائول پیج» فرماندار ایالت «مین» در نشستی با دیگر همتایان جمهوری‌خواهـــش از آن‌ها خواسته در «نامه‌ای سرگشاده»، به حامیان جمهوری‌خواهان نسبت به مواضع ترامپ هشدار دهند.

با این حال این اقدام صورت نگرفته و از آن زمان ترامپ آرای دو ایالت دیگر را نیز بدســـت آورده و ضمنـــاً از سوی «کریـس کریســتی» نامزد انصـرافی جمهوری‌خواهان هم مورد حمایت قرار گرفته است.
نیویورک تایمز نوشته است که اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه پشت صحنه تلاش می‌کنند تا بنحوی از ادامه روند پیشتازی ترامپ مانع ایجاد کنند، اما تمام تلاش‌های آن‌ها بی‌نتیجه مانده است. به عقیده سران حزب، مواضع جنجالی ترامپ، می‌تواند به شدت به ضرر حزب جمهوری‌خواه تمام شود و حتی اکثریت در کنگره را نیز از آن‌‌ها بگیرد.

در عین حال طرح‌های دیگری از جمله اعلام مخالفت رسمی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره با نامزدی ترامپ مطرح شده است.

با این وجود، به نوشته نیویورک تایمز، جمهوری‌خواهان رهبر قاطعی برای تصمیم‌گیری در این رابطه ندارند، حامیان مالی از منازعه علنی با وی گریزان هستند و نمایندگان کنگره نیز از بیم آنکه محبوبیت ترامپ بیش از پیش افزایش یابد، از به چالش کشیدن او خودداری می‌کنند.

بنا براین گزارش، در صورتی که ترامپ به عنوان نامزد نهایی جمهوری‌خواهان انتخـاب شـود، ممکن است که این حزب با شدیدترین اختلاف داخلی خود در طول نیم قرن گذشته مواجه شود. این در حالی است که به گفته «مایکل لویت» فرماندار سابق ایالت یوتا، عملاً راهی برای کنار گذاشتن ترامپ وجود ندارد.

او می‌گوید: هیچ ساز و کاری وجود ندارد. هیچ اتاق پشت صحنه‌ای وجود ندارد. اگر هم چنین چیزی هست، من از آن بی‌اطلاع هستم و نمی‌دانم که کسی از آن خبر دارد یا نه.

ارتش آمریکا از دستورات ترامپ سرپیچی می کند
مایکل هیدن، رئیس سابق سازمان امنیت ملی آمریکا بر این باور است که برخی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه به اندازه‌ای غیرقانونی است که نیروهای مسلح آمریکایی از آنها اطاعت نخواهند کرد.

وی همچنین افزود: نباید از دستوری غیرقانونی که ناقض همه قوانین بین‌المللی مرتبط با درگیری‌های مسلحانه است، پیروی کرد.

هیدن اضافه کرد: اگر ترامپ بخواهد در صــورت پیــروزی در انتخابات به وعده‌های انتخاباتـی‌اش جامه عمل بپوشانـد، این موضوع بشدت جای نگرانی دارد.

این وعده‌ها شامل ادعای ترامپ در این‌باره می‌شود که افراد باید در معرض شکنجه غرق مصنوعی قرار گیرند، حتی اگر این اقدامی مؤثر نباشد و این که وی، خانواده‌های تروریست‌ها را هدف قرار خواهد داد.
این در حالی است که کنوانسیون‌های ژنو -که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته می‌شوند- چنین اقدامی را منع می‌کنند.

کالدرون: ترامپ شبیه هیتلر است

«فلیپه کالدرون» رئیس‌جمهور سابق مکزیک هم روز گذشته عنوان کرد: «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نژادپرستی همچون «آدولف هیتلر» است.


وی افزود: لازم است که هشدار دهیم آنچه این آقا به زبان می‌آورد، برای مکزیک خطرناک نیست بلکه خطر اصلی آن متوجه آمریکاست، زیرا وی اکنون در حال پاشیدن بذر تنفر از آمریکایی‌ها در سراسر جهان است و این بذرها می‌توانند در آینده شرایط تمامی مردم آمریکا در دنیا را دشوار کند.


«کالدرون» که از سال 2006 تا 2012 سکان هدایت مکزیک را در دست داشت، همچنین تصریح کرد: به «ترامپ» ارتباطی ندارد که درباره مهاجران اظهارنظر کند چراکه او خود نیز یک مهاجر است.


از سوی دیگر «آلخاندرو اوخدا» نماینده مجلس مکزیک از سوی حزب چپگرای انقلاب دموکراتیک نیز عنوان کرد: من متأسفم که دولت مکزیک با ریاست «انریکه پنیا نیتو» در مقابل اظهارات کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با قدرت لازم واکنش نشان نمی‌دهد.


وی افزود: به نظر می‌رسد که دولت مکزیک از پاسخ دادن به کاندیداهای جمهوری‌خواه و در صدر آنان «دونالد ترامپ» واهمه دارد زیرا فکر می‌کند که وی می‌تواند در ابتدا به کاندیدای اصلی حزب خود و در نهایت به رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شود.


«ترامپ» که در حال حاضر در صدر لیست کاندیداهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد، چندی پیش اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات 11 میلیون مهاجر بدون مدرک را از آمریکا اخراج خواهد کرد.


«ترامپ» بدلیل اظهارات خود درباره مهاجران مکزیکی، با خشم جامعه آمریکای لاتینی آمریکا مواجه شده است؛ وی مهاجران مکزیکی را مجرم و قاچاقچی مواد مخدر خوانده بود.

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    به كوري چشم همه شون اين آقا كه پته رو آب اندازشونه پيروز ميشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس