کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلبان فاش کردند که عارف، سرلیست اصلاح‌طلبان به دلیل عدم حمایت فهرست "صدای ملت" از وی، در جلسه‌ای با حضور تعدادی از نامزدهای اصلاح‌طلب، از علی مطهری گلایه کرده است.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده دریافت کرد؛ جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا به صورت گزینشی، اخبار رسمی و غیررسمی و همچنین انتخاباتی منتشر شده در این کانال‌ها مورد بررسی قرار دهیم.
********

دعوای سر لیستی بالا گرفت

در حالی که از چند هفته قبل فهرست خبرگان مردم به سرلیستی هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات خبرگان منتشر شده بود، روز گذشته حسن روحانی پوستری منتشر کرد که در آن هاشمی رفسنجانی از سرلیستی حذف و حسن روحانی به تنهایی در آن به عنوان سرلیست نمایش داده شده بود. امروز اما تصویر دیگری منتشر شده است که روحانی و هاشمی هر دو سرلیست آن هستند ولی هاشمی در رتبه دوم و پشت سر روحانی قرار گرفته است.

اطلاعات منتشر شده در گروه های تلگرامی حامی دولت حکایت از آن دارد که این تصویر دوم برای زمانی تهیه شده بوده که روحانی و هاشمی به تفاهم رسیده و هاشمی نقش درجه دوم خود را به عنوان سرلیست پذیرفته باشد. ریشه این اختلاف هم ظاهرا این است که هواداران روحانی معتقدند وی به عنوان رییس جمهور تنها زمانی رای اول تهران را به دست خواهد آورد که سرلیست خبرگان باشد اما هاشمی رفسنجانی که هم اکنون خود را رای اول می داند، حاضر به پذیرفتن این امر نیست.

دلخوری شدید عارف از مطهری/ ماجرای توزیع تراول های 100 هزارتومانی/ بی‌اخلاقی ستاد مطهری علیه اصولگرایان


جدول اشتراکات چهار لیست انتخاباتی در تهران

تاکنون 4 لیست انتخاباتی اصلی در تهران منتشر شده است که این لیست‌ها اشتراکاتی نیز با یکدیگر دارند. ائتلاف بزرگ اصولگرایان به سرلیستی غلامعلی حداد عادل، یاران اعتدال و امید (اصلاح طلبان، اعتدال‌گرایان و حامیان دولت) به سرلیستی محمدرضا عارف، ائتلاف صدای ملت (یاران علی مطهری) به سرلیستی علی مطهری و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان (لیست منتسب به قدرتعلی حشمتیان) به سرلیستی محمدرضا عارف، ۴ لیستی هستند که به نظر می‌رسد رقابت اصلی را در تهران رقم خواهند زد.

- بیشتر اشتراکات بین سه لیست یاران اعتدال و امید، ائتلاف صدای ملت و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان است.

- از لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان تنها نام سید محمد حسن ابوترابی فرد در لیست جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان دیده می‌شود و سایر اعضای این لیست (اصولگرایان) در هیچ کدام از لیست‌های دیگر حضور ندارند.

- علی مطهری، کاظم جلالی، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان، الیاس حضرتی، علیرضا محجوب، محمدعلی وکیلی، بهروز نعمتی و پروانه مافی (9 نفر) کسانی هستند که نامشان به صورت مشترک در هر سه لیست یاران اعتدال و امید، ائتلاف صدای ملت و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان دیده می شود.

- محمدرضا عارف در هر دو لیست یاران اعتدال و امید و جبهه مستقلین و اعتدال گرایان قرار گرفته است.

- علینوبخت و محمود صادقی نفرات مشترک دو لیست یاران اعتدال و امید و ائتلاف صدای ملت هستند.

دلخوری شدید عارف از مطهری/ ماجرای توزیع تراول های 100 هزارتومانی/ بی‌اخلاقی ستاد مطهری علیه اصولگرایان
نگاهی آماری به تخصص نامزدهای انتخاباتی / کدام فهرست نیازهای مردم را برطرف می کند؟


نام محرمانه 4 نماینده دولت در بستن لیست مشترک با اصلاح‌طلبان

کانال رسمی روزنامه کیهان در تلگرام نوشت: محمدرضا عارف در مصاحبه با هفته‌نامه صدا درباره حضور اعتدالیون و (شبه) اصولگرایان در لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان می‌گوید: جمع‌بندی ما این شد که اگر این افراد، نمایندگان جریان اعتدال هستند باید حضور آنها را در لیست بپذیریم؛ اگرچه ممکن است عقبه اصولگرایی هم داشته باشند. چون ما از ابتدا گفتیم که با اصولگرایان ائتلاف نمی‌کنیم و این را جدی می‌گفتیم و پایبند هم بودیم و بنا نبود با اصولگرایان ائتلاف کنیم. اگرچه من اوایل ائتلاف 30 نفری با اصولگرایان را مطرح کرده بودم که از آن پیشنهاد استقبال نشده بود. ما تأکید داشتیم که لیست ما اصلاح‌طلبی باشد. اما بعد وقتی ائتلاف با «نمایندگان دولت» مطرح شد؛ نمایندگان این جریان می‌توانستند عقبه اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی داشته باشند.

عارف می‌افزاید: ما در لزوم حفظ سرمایه 92 کاملاً مشترک هستیم. ما معتقدیم آن سرمایه متعلق به اصلاح‌طلبان است یا می‌توانیم بگوییم سهم بزرگی از این سرمایه متعلق به جریان اصلاحات است.

عارف در ادامه گفته است: لیست (ائتلاف) بالاخره نهایی و تأیید شد. وقتی به گام آخر رسیدیم، تا حدودی اختلاف سلایق مطرح می‌شد و مابه هیئت چهار نفره تفویض اختیار کردیم. برای اینکه اینگونه نباشد که ما بعد از تصمیم‌گیری رأی اعتراضی داشته باشیم. خوشبختانه آنها هم مبنا را اجماع گذاشتند. چهار نفر از ما و چهار نفر از طرف دولت برای ائتلاف کار کردند و ماحصل آن همین اتفاقی است که افتاد و لیستی که اعلام شد.

وی می‌افزاید: از طرف اصلاح‌طلبان آقایان موسوی لاری، محسن رهامی مسئول کار گروه تعامل شورای عالی سیاستگذاری، حسین مرعشی مسئول کارگروه استان‌ها و دکتر الهه کولایی که منشی شورای عالی هستند.

عارف در پاسخ این سؤال که «چه کسانی از طرف دولت، در قرار گرفتن نمایندگانی از اصولگرایان معتدل و نمایندگان دولت در لیست فعالیت می‌کردند؟» می‌گوید: نمایندگان ما چهار نفر بودند و چهار نفر هم از آن جریان حضور داشتند که اجازه بدهید من نام نبرم. اگر خودشان خواستند حتماً اعلام می‌کنند. اگر خود حامیان دولت و جریان اعتدال و توسعه خواست ما نام می‌بریم.

دلخوری شدید عارف از مطهری

کانال‌های خبری منتسب به جریان اصلاحات، از دلخوری شدید عارف از مطهری خبر دادند و نوشتند: عارف سرلیست فهرست اصلاح طلبان به دلیل عدم حمایت فهرست "صدای ملت" از وی، در جلسه ای با حضور تعدادی از نامزدهای اصلاح طلب، از آقای علی مطهری، اظهار گلایه کرده است.

عارف در این جلسه صریحا گفته است: اگر روزنامه های اصلاحات نبودند چه کسی حرفای آقای مطهری را در افکار عمومی نشر می داد، رسانه های اصلاحات او را برجسته کردند آن وقت حاضر نیست پرچم و نماد جریان اصلاحات را در فهرست خود قرار دهد.

وی افزوده است: شاید بگویید نگاه منفی دارم اما علی مطهری می خواهد از سرلیست اصلاح طلبان رای بالاتری داشته باشد و چهره تر از او در فهرست صدای ملت نباشد.

اظهارات صریح "عضو لیست هاشمی" برای انتخابات خبرگان علیه بی‌بی‌سی: "سکوت یعنی رضایت"

آقای هاشم بطحایی گلپایگانی که نامش در لیست انتخاباتی هاشمی رفسنجانی برای مجلس خبرگان قرار گرفته است، امروز در جمع اعضای انجمن اسلامی دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه قم گفته است:

اخیرا شنیدم رادیو لندن گفته است که بطحایی یک سخنرانی خوبی هم داشته است؛ یعنی روی من هم می‌خواهند کار بکنند اما می‌گویم اگر کسی بخواهد بر خلاف این انقلاب حرف بزند یا قلم بزند، اگر کسی برخلاف کتاب و سنت که زیر بنای این انقلاب است بخواهد حرف بزند، پسرم باشد یا برادرم دندانش را می‌کنم.

من دیروز به (یاسر) پسر آقای هاشمی هم گفتم که چرا گزک دست دشمن می‌دهید، در جلسه دیگری هم با خود آقای هاشمی تند صحبت کردم گفتم شما خودت خودت را خراب کردید. چرا جلوی فائزه را نمی گیرید؟ من به ایشان گفتم آقای هاشمی من اگر جای شما بودم می گفتم دختر یا تو یا من؟ به ایشان گفتم شما در رقابت های انتخاباتی افرادی را در اطراف خودت جمع کردی که رفتار ناشایست دارند؛ بنده باشم احساس حقارت می کنم؛ شما که از من نیز در کشور مهمترید و یک شخصیت شناخته شده‌ی بین المللی هستید.

به ایشان گفتم از روز نخست خلقت یک پدیده ای مثل انقلاب نداشتیم که امام و امت با هم جمع بشوند و اگر این شکست بخورد روز قیامت شدیدا زیر سوالیم و شما بیشتر از من؛ من که یک معلم هستم، شما مسئولید! پس چرا برای دشمن آتش تهیه می‌کنید؟

(
با اشاره به ماجرای عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی)خب یک امتحان است برای اجتهاد، می‌آمد می‌داد؛ طلا که پاک است چه منت دارد؟ من هم امتحان دادم! منم بیست سال پیش امتحان دادم؛ نمره آوردم. حالا بیت امام روی چشم ما، همه هم نسبت به بیت امام ارادت داریم ولی خب یک امتحان است بیاید بدهد، امام هم بود می گفت معتقد به قانون باشیم! خب چرا با این مسئله برای دشمن آتش درست می‌کند؟

به ستاد آقای هاشمی اعلام می‌کنم اگر در مورد حمایت انگلیس سکوت کنیم، دال بر رضایت است. ما دست انگلیسی‌ها را از کشور قطع کردیم؛ حالا پا دراز می کنند؟ این استعمارگر کهن کم بلا بر سر جهان اسلام آورده است؟ من از قبل از انقلاب در سخنرانی ها می‌گفتم اَنگَلِستان یعنی محل انگل‌ها، حالا اینها بخواهند از من حمایت کنند؟

دلخوری شدید عارف از مطهری/ ماجرای توزیع تراول های 100 هزارتومانی/ بی‌اخلاقی ستاد مطهری علیه اصولگرایان
بی اخلاقی ستاد مطهری علیه اصولگرایان نصب فهرست روی پوستر اصولگرایان | (یکشنبه خ حافظ تهران)

 
ماجرای دروغ توزیع تراول‌های 100 هزارتومانی در سخنرانی یک کاندیدا

مهرداد بذرپاش در کانال تلگرامی خود نوشت: همه دارایی ام را می دهم؛ در عوض سرمایه صرافی اطرافیان رئیس جمهور بین مردم شهر ری توزیع شود.

همانگونه که پیش بینی می شد اظهارات مهرداد بذرپاش در نقد عملکرد اقتصادی دولت بخصوص موضوع یارانه ها، با بداخلاقی و دروغ پردازی حامیان دولت مواجه شده است.

کانال تلگرامی اصلاحات نیوز در ادعایی کذب مدعی شد در سخنرانی مهرداد بذرپاش در شهرری، تراول های 100 هزارتومانی بین حضار توزیع شد.

مهرداد بذرپاش در واکنش به این بداخلاقی و دروغ پردازی گفت: مدت ها است دیگر از این جماعت انتظار رعایت اخلاق و ادب نمی رود و من خودم را برای این قبیل دروغ گویی ها آماده کرده بودم.

بذرپاش افزود: من از این پول ها ندارم و برای جلب اعتماد مردم، تلاش می کنم آنها را با حقوقشان بویژه یارانه نقدی که چند سالی است توسط دولت برده شده است؛ آشنا کنم. اما کسی می تواند تراول صد هزار تومانی بین مردم توزیع کند که اطرافیانش چک 5 میلیارد تومانی از بابک زنجانی گرفت و خرج ستادهای انتخابات ریاست جمهوری 92 کرد.

بذرپاش همچنین خاطرنشان کرد: بنده حاضرم همه دارایی مالی ام را به آقای رئیس جمهور بدهم؛ در عوض وی سرمایه صرافی اطرافیانش را که در زمان التهاب قیمت ارز تاسیس شد؛ بین مردم شهرری توزیع کند.

کمپین مردمی «نه به منفعلان در برابر حامیان داعش»

طی روزهای اخیر کمپین های اجتماعی زیادی در راستای «نه به منفعلان در برابر حامیان داعش» راه اندازی شد و در گروه ها و کانال های تلگرامی درخواست می شود تا بارأی به غرب‌گرایان و منفعلان در برابر حامیان داعش، نا امنی و خطر جنگ را برای ایران به ارمغان نیاوریم. تصاویر زیر نمونه هایی از این کمپین های اجتماعی است.
دلخوری شدید عارف از مطهری/ ماجرای توزیع تراول های 100 هزارتومانی/ بی‌اخلاقی ستاد مطهری علیه اصولگرایان

دلخوری شدید عارف از مطهری/ ماجرای توزیع تراول های 100 هزارتومانی/ بی‌اخلاقی ستاد مطهری علیه اصولگرایان

اقدام ناشیانه BBC برای تخریب لیست اصولگرایان

به دنبال ارائه لیست واحد از سوی اصولگرایان در سراسر کشور و تشتت در میان اصلاح‌طلبان به دلیل حضور برخی از عناصر ناهمگون با این جریان که با انتشار اخباری مبنی بر قطعیت تغییر تعدادی از اسامی لیست 30 نفره اعلامی توسط جریان اصلاح‌طلب، این تفرقه در میان اصلاح‌طلبان رنگ واقعیت به خود گرفت؛ شبکه بی‌بی‌سی فارسی با اختصاص برنامه نوبت شما به موضوع آرایش سیاسی انتخابات، تلاش کرد تا به القای اختلاف میان اصولگرایان بپردازد.
بر همین اساس مجری برنامه نوبت شما برای اثبات اختلاف میان اصولگرایان به ارائه چند لیست از سوی این جریان اشاره کرد اما یک مخاطب در تماس با این شبکه نسبت به این دروغ شبکه دولتی انگلیس اعتراض کرده و از مجری این برنامه خواستار آن شد که مصادیق دیگر لیست‌های اصولگرایان را ذکر کند که در کمال تعجب مجری این برنامه ارائه لیست «صدای ملت» از سوی علی مطهری یکی از سرلیست‌های اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات را به عنوان مصداق اختلاف و ارائه لیست‌های متفاوت از سوی اصولگرایان معرفی کرد!
کانال رسمی روزنامه کیهان در تلگرام نوشت: این مسئله نشان می‌دهد وحدت اصولگرایان بر محور یک لیست واحد در سراسر کشور و ارائه برنامه منطبق با خواسته‌ها و دغدغه‌های اصلی مردم آنچنان دست بی‌بی‌سی فارسی را از تخریب این جریان خالی کرده است که برای القای اختلاف میان آن‌ها در حالی که اکثریت لیست صدای ملت را اصلاح‌طلبان مطرحی چون علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان، الیاس حضرتی، محمد صالحی‌منش، محمدعلی وکیلی و... تشکیل می‌دهند، این لیست را به عنوان لیست موازی اصولگرایان معرفی کند!


حمایت حسین شریعتمداری از فهرست واحد اصولگرایان

آقاي حسين شريعتمداري در سرمقاله روزنامه كيهان نوشت: نگاهی - هر چند گذرا- به لیست‌های انتخاباتی، نشان می‌دهد که لیست ائتلاف اصولگرایان می‌تواند پُل قابل اعتمادی برای عبور از عقبه پیش روی باشد. نه به این علت که اصولگرایان یکی از چند طیف حاضر در رقابت‌های انتخاباتی هستند، بلکه صرفا به این دلیل که شعارها و سوابقشان با اصول و مبانی نظام فاصله ندارد و کسانی که در تهیه و تدوین این لیست حاضر بوده‌اند، افراد آزمون داده و در روزهای حادثه، عاری از لغزش بوده‌اند. و دراین‌باره گفتنی‌هایی هست.

با توجه به شرایط و مختصات میدان پیش روی، رأی دادن به تمامی 30 نامزد این لیست ضروری است چرا که حذف هر یک از آنان می‌تواند راه را برای ورود برخی از کسانی که شایسته نیستند هموار کند.

دلخوری شدید عارف از مطهری/ ماجرای تراول‌های 100 هزارتومانی در یک میتینگ انتخاباتی/ بی‌اخلاقی ستاد مطهری علیه اصولگرایان

هاشمی یا روحانی، سرلیست خبرگان کیست؟

رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس خبرگان، موضوع سر لیست جریان اصلاحات و اعتدال برای انتخابات خبرگان چالش آفرین شده است. این اختلاف درونی در حالی به بیرون درز می کند که اطرافیان آقای هاشمی و روحانی هر کدام بر این باورند که قرار گرفتن در سر لیست انتخاباتی، شانس رای اول شدن گزینه آنان را تا حد خیلی زیادی افزایش می دهد.
مجمع محققین و مدرسین قم و اطرافیان آقای هاشمی ( حسن نمازی، سید صادق قادری و...) بر سر لیستی آقای هاشمی اصرار دارند و استدلال می کنند که:
امکان اول شدن آقای هاشمی در انتابات خبرگان بیش از آقای روحانی است
اول شدن آقای هاشمی، اعتبار زایی برای ریاست ایشان بر مجلس خبرگان ایجاد می کند.
اول نشدن آقای هاشمی زمینه ای برای به حاشیه راندن ایشان توسط مخالفانش خواهد شد.
اول شدن آقای هاشمی موجب تقویت نقش هاشمی در فضای سیاسی می شود و مقوم دولت خواهد بود.

در مقابل دیدگاه فوق، جریان اعتدال و توسعه و آقایان نهاوندیان، علوی، آشنا و... بر سرلیستی آقای روحانی تاکید دارند. برخی از آنان بر این ادعا و باورند که : با توجه به نگاه منفی جامعه به آقای هاشمی، اگر ایشان سر لیست شوند، آراء آقای روحانی نیز کاهش می یابد.
اول نشدن آقای روحانی در تهران، دولت را بیش از گذشته در معرض انتقاد و چالش قرار خواهد داد.
اول شدن روحانی، وی را از زیر سایه اصلاح طلبان و هاشمی خارج می کند.
اول شدن روحانی می تواند شروع امیدوار کننده ای برای انتخابات ریاست جمهوری 96 باشد.
با توجه به شرایط فوق باید دید این رقابت پنهانی به توفق کدامیک می انجامد،آثار و تبعات آن چه خواهد بود؟!

دلخوری شدید عارف از مطهری/ ماجرای توزیع تراول های 100 هزارتومانی/ بی‌اخلاقی ستاد مطهری علیه اصولگرایان
شما در تهران به کدام فهرست انتخاباتی رای می دهید؟

خدای جبهه های جنگ، همان خدای عرصه اقتصاد و سیاست هم هست

حمید رسایی در کانال تلگرامی خود نوشت: این جمله زیبا اما بدیهی را در رقابت های انتخاباتی چهارسال قبل، از آیت الله مصباح شنیدم که تیتر هفته نامه 9 دی هم شد. نوشتم "این جمله بدیهی" چون واقعا بدیهی است اما مشغله ها و درگیری ها و هواهای نفسانی، ما را از همین بدیهیات غافل کرده و گاهی، تلنگر و توجهی که از طرف یک فقیه، فیلسوف و سیاستمدار مثل آیت الله مصباح برای غافلی مثل من ایجاد می شود، در دل می نشیند.

همه آنهایی که توفیق حضور در جبهه های جنگ را داشته اند، آن هم جنگی که تمام تسلیحات نظامی دنیا در اختیار جبهه مقابل بود، خوب می فهمند که اگر خدای آن جنگ اراده کند، ناممکن های غیر عادی، ممکن می شود و دستان خالی بر دستان پر از پول و اسلحه غلبه پیدا می کند.

هیچ وقت شیرینی لحظات دعا در آن ایام را از یاد نمی بریم. واقعا در دوره دفاع مقدس، در کنار برنامه ریزی های نظامی، توسل و توکل یک رکن پیروزی ها بود.

فردا شب را از دست ندهیم و در کنار برنامه ریزی های مشروع انتخاباتی، جلسات سراسری دعای توسل را در مساجد و اماکن مقدس و منازل و... برپا کنیم که این چند روز مانند روزهای عملیات است و ما با جبهه ای از کفار بیرونی و منافقین درونی مواجه ایم.

یادمان نرود که رقابت انتخاباتی این دوره، رقابت بین دوگانه اصولگرا و اصلاح طلب نیست، بلکه این رقابت بین دوجریان مرعوب غرب و اشرافی گرا با جریان مدافع مستضعفان و خودباور است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • مسعود ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    رهبر معظم انقلاب : مجلسی که مرعوب امریکا و غرب و بدنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد مملکت را بدبخت می کند.
  • ناشناس ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    لیست مورد حمایت انگلیس قابل اعتماد نیست .
  • علی ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    زمانی که می گفتیم مجلس اصولگرا نیست، می گفتند فراکسیون «رهروان ولایت!»؛ دیدید که رئیسش عضو فهرست اصلاح طلبان شد. و اکنون اعضای این فراکسیون دست به دامن اصلاح طلبان شدند
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    باید ببینم لیست بریتانیا در ۷ اسفند چقدر رای میاره؟
  • حسین ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    یعنی دوستانی که منفی داده‌اند، معتقدند مجلسی که مرعوب غرب و از جریان اشرافی باشد، به نفع کشور است؟!
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    اونهايي كه منفي دادند يعني اين كه قابل اعتماد است؟
  • ناشناس ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    بیخود جو سازی نکنید هیچ اتفاقی نیوفتاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس