برخی چهره های فهرست منسوب به هاشمی رفسنجانی برای انتخابات خبرگان، ضمن واکنش جدی به دخالت های بی بی سی، تصریح کردند که نامشان بدون اجازه در این فهرست قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده از رسانه‌های رسمی کشور دریافت کرد.

جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا گزارشی روزانه از اخبار رسمی و غیررسمی منتشر شده در این گروه ها تهیه و به بررسی اخبار انتخاباتی کانال ها و گروه ها بپردازد.

*علی مطهری سهمیه احمدی نژاد

با انتشار خبر لیست اصلاح طلبان و حضور علی مطهری در لیست فراگیر اصلاح طلبان، تحلیل های مختلفی چه در کانال های تلگرامی اصولگرایان و چه در کانال های تلگرامی اصلاح طلبان در مورد حضور علی مطهری در این لیست منتشر شد.

مهمترین تحلیلی که در مورد حضور علی مطهری در چند روز اخیر منتشر شده، استفاده علی مطهری از سهمیه احمدی نژاد (جریان رایحه خوش خدمت) در مجلس هشتم  و ورودش به گردونه انتخاباتی اصولگرایان بود.

در واقع اخبار منتشر شده حاکی از آن است علی مطهری روزگاری در لیست حمایت شده احمدی نژاد بود و بعد از ورودش به مجلس بود که سعی نمود مسیر خود را به سمت اصلاح طلبان تغییر دهد.

*آیت الله موحدی کرمانی: همه دوستان از «لیست‌های انحرافی» اعلام برائت کنند

کانال نسیم آنلاین به نقل از  آیت الله موحدی کرمانی در مورد حمایت بی بی سی فارسی از لیست انتخاباتی خبرگان رهبری یکی از جریانات داخل کشور نوشت: «این روزها بی بی سی به میدان آمده و میدان دار شده! من خوشحالم و آقایان(جنتی، یزدی و مصباح) هم خوشحال باشند که تاکنون هرکسی که دشمن با او مخالفت کرده است، مردم عکس آن عمل کرده اند.»

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: «من به این آقایان تبریک میگویم که دشمن علیه شان صف آرایی کرده است. من مطلع شدم دوستانی که هم گروه خونی ما هستند هم در برخی لیست ها اسمشان را زده اند؛ من توصیه می کنم این دوستان هم از این لیست ها برائت بجویند و عدم رضایت شان را از این امر اعلام کنند.»

*ناراحتی عارف از مطهری

کانال تلگرامی اخبار ویژه با انتشار مطلبی بیان کرد: «آقای محمدرضا عارف سرلیست فهرست اصلاح طلبان به دلیل عدم حمایت فهرست "صدای ملت" از وی، در جلسه ای با حضور تعدادی از نامزدهای اصلاح طلب، از آقای علی مطهری، اظهار گلایه کرده است.»

این کانال در ادامه نوشت: «عارف در این جلسه صریحا گفته است: اگر روزنامه های اصلاحات نبودند چه کسی حرفای آقای مطهری را در افکار عمومی نشر می داد، رسانه های اصلاحات او را برجسته کردند آن وقت حاضر نیست پرچم و نماد جریان اصلاحات را در فهرست خود قرار دهد. شاید بگویید نگاه منفی دارم اما علی مطهری می خواهد از سرلیست اصلاح طلبان رای بالاتری داشته باشد و چهره تر از او در فهرست صدای ملت نباشد.»

البته علی مطهری نیز سخنانی مطرح کرد که جای تامل دارد. علی مطهری در مورد حضورش در لیست اصلاح طلبان گفت: «انگیزه ما برای انتشار فهرست جداگانه رفع نقاط ضعف اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی بود. اینکه اصلاح‌طلبان و حامیان دولت نام مرا در فهرست‌شان قرار دادند، خواست خودشان بود نه درخواست من. اسم آقای عارف را در فهرست صدای ملت قرار ندادیم چون باهم بده بستان سیاسی نداریم.»

*دست انگلیس را قطع کردیم، پا دراز می‌کند؟

آیت الله بطحایی که این روزها در لیست انتخاباتی خبرگان منسوب به هاشمی اسمش دیده می شود در واکنش به حمایت بی بی سی فارسی از این لیست صراحتا موضع گیری کرده و گفته است: «به ستاد هاشمی می گویم، سکوت در مورد حمایت انگلیس دال بر رضایت است، دست انگلیس را قطع کردیم؛ حالا پا دراز میکند؟»

البته این اعلام برائت ها صرفا به آیت الله بطحایی نیز منحصر نشد بلکه آیت الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری و کاندید خبرگان رهبری بعد از شنیدن حضورش در لیست منسوب به هاشمی اعلام کرد: «من خارج از ایران بودم و بعدا دیدم اسم من در لیست آقای هاشمی است، با من هیچکس مشورت و صحبت نکرد و دلیلی نیست  که ذیل این گروه و آن گروه باشیم. صریحا می گویم که اصولگرا هستم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس