روزنامه وال استریت ژورنال فاش ساخت: دولت اوباما به طور محرمانه با مذاکرات صلح با کره شمالی موافقت کرده و پیش شرط خود را برای برداشتن گامهایی در جهت برچیدن برنامه هسته ایش را پیش از هرگونه مذاکره کنار گذاشت.

به گزارش مشرق، این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آشنا به تحولات مربوطه نوشت: گفته می شود که در پیشنهاد بازنگری شده دولت اوباما، از کره شمالی خواسته شده است بدون پذیرش شرط تعیین شده تنها برای بحث در مورد برنامه هسته ایش پای میز مذاکره بیاید اما این تقاضا که چند روز پیش از آخرین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ در ششم ژانویه صورت گرفت، رد شده است.

مقامات آمریکا به این روزنامه گفتند: پیشنهاد متقابل آمریکا یکی از چند مورد تلاش دولت اوباما برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی در دومین دوره ریاست جمهوریش همزمان با مذاکره با ایران در مورد برنامه هسته ای آن کشور بود.

وال استریت ژورنال نوشت: کاخ سفید به رژیم کیم جونگ اون علامت داد که مایل است معامله ای شبیه ایران برای کاهش برنامه هسته ایش در ازای لغو و تعلیق تحریمها انجام دهد. اما کره شمالی به پیشبرد برنامه اش برای توسعه بمب اتمی که آن را یک مهره ارزشمند برای معامله در مذاکرات صلح نهایی می داند، ادامه داد.

پرتاب یک موشک دوربرد از سوی کره شمالی پیش تر در ماه جاری موجب اعمال تحریمهای مضاعف از جمله تصویب یک طرح قانونی شد که برای تشدید مجازاتها علیه پیونگ یانگ روز پنجشنبه به امضای اوباما رسید.

کیم جونگ اون که در پایان سال 2011 به قدرت رسید، خواستار شرایط مضاعف برای امضای یک پیمان صلح با کره جنوبی پس از گذشت 63 سال از خاتمه جنگ کره با یک توافقنامه آتش بس شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس