کد خبر 540304
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با ارائه قطعنامه‌ای، بازرسی محموله همه کشتی‌های روانه شده به مقصد و از مبدأ کره شمالی و ممنوعیت فروش سوخت هواپیما به این کشور را خواستار شد.

به گزارش مشرق، «سامانتا پاور» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، امشب در شورای امنیت حضور یافت و بندهای قطعنامه پیشنهادی برای تشدید تحریم‌های کره شمالی را قرائت کرد.

آمریکا پس از آزمایش اخیر بمب هیدروژنی و پرتاب ماهواره جاسوسی کره شمالی، توانسته حمایت قابل توجهی برای تشدید تحریم‌های کره شمالی پیدا کند.

بر اساس گزارش یونهاپ، در پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا، فروش سوخت هواپیما و موشک به کره شمالی، ممنوع شده است؛ همچنین تجارت طلا، تیتانیوم و دیگر سنگ‌های معدنی کمیاب با اتباع کره شمالی تحریم شده است.

در یکی دیگر از بندهای این پیش‌نویس، بازرسی محموله همه کشتی های راهی شده به سوی بنادر کره شمالی و کشتی‌های راهی شده از بنادر این کشور، پیش‌بینی شده است.

همسایه شمالی و متحد قدیمی پیونگ‌یانگ یعنی چین یکی از اعضای دارای حق وتوی شورای امنیت است؛ وزیر خارجه چین اما امروز اعلام کرده بود که پکن هم با توسعه برنامه هسته‌ای کره شمالی مخالف است و حتی پهلوگیری کشتی‌های این کشور کوچک در بنادر چین ممنوع شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس