مارکو روبیو (Marco Rubio) یکی از نامزدهای جمهوری خواهان برای انتخابات پیشرو در آمریکاست. شاید برای ما جالب باشد اکنون که وی دائما در حال سفر برای جلب نظر رای دهندگان است، چه کتابی را در مورد مهدویت مطالعه می کند؟

به گزارش مشرق، مارکو روبیو (Marco Rubio) یکی از نامزدهای جمهوری خواهان برای انتخابات پیشرو در آمریکاست که در حال رقابت داخلی با ترامپ، کروز، بوش و چند جمهوری خواه دیگر برای معرفی نامزد نهایی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 است. شاید برای ما جالب باشد اکنون که وی دائما در حال سفر برای جلب نظر رای دهندگان است، چه کتابی را در مورد مهدویت مطالعه می کند؟

 اخیرا عکسی در خبرگزاری رویترز منتشر شد که در آن مارکو روبیو در حالی که سوار هواپیمایی برای مسافرت به کارولینای جنوبی می شود، تعدادی کتاب برای مطالعه در دست دارد. جالب آن است که یکی از این کتاب ها، کتاب "امام دوازدهم" اثر جوئل روزنبرگ (Joel C. Rosenberg)[1] است.

نامزد جمهوری خواه آمریکا چه کتاب مهدوی می خواند؟ +عکس

این کتاب رمانی است 490 صفحه ای که در سال 2010 منتشر شد و به واسطه تبلیغات وسیع، به فروش بالایی در غرب دست یافت.[2] روزنبرگ -که به واسطه رمان نویسی با بهره گیری از اوضاع جهان و به ویژه خاورمیانه به معروفیت گسترده ای دست یافت- در این رمان درصدد ارتباط دهی مبحث فعالیت های هسته ای ایران و ظهور امام مهدی(ع) در قالب داستانی جاسوسی/جنایی است. ظاهرا میزان جذابیت و فروش رمانی با موضوع امام زمان(ع) چنان بر نویسنده خوش آمده که وی دو رمان دیگر در ادامه این کتاب نگاشته و با عنوان "سه گانه امام دوازدهم" به بازار عرضه کرده است.

 جالب آن است که روزنبرگ با پوشش دادن توجه روبیو به رمانش، این کار نامزد جمهوری خواه را جالب دانسته ولی از آن ابراز تعجب نکرده چون به نظر او نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا همگی می بایست نسبت به "مهدی مسلمانان" و "طرح آخرالزمانی اسلام" آگاهی کافی داشته باشند.[3]

 باید دید جمهوری خواهانی همچون روبیو که سودای کاخ سفید بر سر دارند، به این رمان به عنوان یک کتاب صرفا داستانی و خیالی می نگرند و یا آن را واقعی پنداشته و الگوی آینده خود را بر آن بنا می کنند.


 پی نوشت ها:

[1] - https://en.wikipedia.org/wiki/Joel_C._Rosenberg

[2] - http://www.nytimes.com/2010/11/07/books/review/InsideList-t.html?_r=0

[3] - https://flashtrafficblog.wordpress.com/2016/02/13/whats-rubio-reading-the-twelfth-imam-a-thriller-about-apocalyptic-islam/


منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    همون کتابس که رائفی پور دربارش میگه میگه باید بین مسلمونا جنگ بندازیم تا از شیوع اسلام در بلاد مسیحی نشین جلوگیری بشه
  • حمید ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    مشرق اینجا و اینجات خالیه
  • امیر از تبریز ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    منفی دهنده عزیز آقا حمید راست گفته خب اینجا و اینجاش خالی بود
  • هما ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    یک نظری بده که ما هم استفاده کنیم .مشرق در دل از حب و بغض و کینه خالی است . نشاتش هم چاپ نظر حضرتعالی هست ببین خودت فهمیدی چی گفتی؟؟
  • ناشناس ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    به تیتر مقاله توجه کردین؟ بجای اینکه بنویسه , کدام کتاب مهدوی را میخواند , نوشته , چه کتاب مهدوی میخواند؟ لااقل یکی دو نفر ادیتور جذب کنید تا این اشتباهات در حد کلاس ابتدایی ( که به نظر بنده توهین به مخاطب میباشد) که آمار آن اخیرا در مقالات مشرق زیاد شده کمتر شود. البته بنده این مورد را چندین بار عنوان کرده ام ولی ترتیب اثر داده نشد. اگر خاطرم باشه قبلا مشرق , قلاب میانداخت و این نیروها (نیروهای کپی پیستی) رو جذب میکرد , ولی گذشته از شوخی این اشتباهات سخیف , نه در شأن مشرق است , نه در شأن مخاطبان آن.
  • عباس ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    جالبش اینجاست که نویسند ه کتاب یک صهیونیست تحصیل کرده در اسراییله و این یعنی کنترل ذهن و اراده مسیحیون توسط قوم جهود
  • گاوچرون ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    هما چی میگی شما؟ :)) چرا فلسفه میبافی؟ خب اینجا و اینجاش تو متن خبر لینک نداره آره خیلی از حب و بغض خالیه واسه همینه 70 درصد کامنتای منو تایید نکرده .. 30 درصدم از دستش در رفته
  • Amins130i ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    آقایون امیر و هما: خط زیر عکس دوم رو نگاه کنید. منظور حمید لینک مربوطست.
  • امیر ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    اگر اخرالزمان و مهدویت برای غربیها این قدر جذاب است خب چرا ما هم یک کتاب درباره امام زمان بزبان انگلیسی در بلادشان منتشرنمیکنیم تا اینها را رسوا کنیم؟آه چه میگویم!! وقتی جلوی گسترش وهابیت رو نگرفتیم جلوی بابای وهابیت میخواهیم بگیریم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس