شمارش کامل آرا در ایالت کارولینای جنوبی مشخص کرد که دونالد ترامپ، توانسته تمام 50 رأی این ایالت را به خود اختصاص دهد و به پیشتار بلامنازع جمهوری‌خواهان بدل شود.

به گزارش مشرق، با شمارش کامل آرا در ایالت کلیدی کارولینای جنوبی، مشخص شد که «دونالد ترامپ» توانسته با پیروزی در تمام نواحی انتخابیه این ایالت، کلیه آرای ایالتی کارولینای جنوبی را از آن خود کند.

پیروزی ترامپ در این ایالت در همان ساعت اولیه شمارش آرا مشخص شد، اما کمتر کسی تصور می‌کرد که او بتواند در این ایالت تمام 50 رأی ایالتی را به دست آورد. او حالا با این پیروزی قاطع، به صدرنشین بلامنازعه جمهوری‌خواهان بدل شده و در آستانه «سه شنبه بزرگ» خود را در موقعیتی برتر قرار داده است.

سه‌شنبه بزرگ، که امسال روز 1 مارس (11 اسفند) خواهد بود، روزی است که همزمان در 15 ایالت آمریکا انتخابات درون حزبی برگزار می‌شود. غالبا در این روز نامزد نهایی احزاب تا حد زیادی مشخص می‌شود. این روز به تنهایی سرنوشت 661 رأی ایالتی (وکیل) حزب جمهوری‌خواه را مشخص می‌کند.

رقابت‌های درون حزبی در آمریکا بسته به قوانین هر ایالت از طریق صندوق رأی (Primary) یا انجمن‌های حزبی (Caucuses) انجام می‌گیرد. در روش صندوق رأی‌، مانند انتخابات معمولی افراد با برگه‌های رأی نامزد مورد نظر را انتخاب می‌کنند، اما در انجمن‌های حزبی، افراد در یک گردهم‌آیی و پس از انجام بحث‌های مشابه مناظره، به صورت کتبی یا شفاهی (بسته به قوانین ایالت) حمایت خود را از یک نامزد اعلام می‌کنند.

در رقابت‌های درون حزبی هم مانند انتخابات اصلی، نامزدها به صورت غیرمستقیم از طرف وکلا (Delegates) انتخاب می‌شوند و مردم به این وکلا که از قبل آرای خود را اعلام کرده‌اند، رأی می‌دهند. علاوه بر این، دسته دیگری از وکلا هم وجود دارند که فارغ از آرای مردمی در مورد نامزدها تصمیم‌گیری می‌کنند که به آن‌ها وکلای ارشد (Super delegates) گفته می‌شود. این افراد به دلیل سمتی که در حزب دارند یا داشته‌اند، می‌توانند در مجمع عمومی حزب که در پایان رقابت‌ها برگزار می‌شود، به هریک از نامزدها رأی دهند. در نهایت نامزدی که بیشترین آرای وکلا را جلب کند، برنده رقابت‌هاست. 

در مجمع حزبی حزب جمهوری‌خواه جمعا 2472 وکیل رأی‌دهنده حضور دارد، هر نامزدی که بتواند آرای 1237 نفر از آن‌ها، یعنی 50% به علاوه یک رأی، را به دست آورد، نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه خواهد بود. در این حزب 168 وکیل غیرمتعهد وجود دارد که در رأی دادن آزاد هستند و باقی وکلا بر اساس رأی مردمی، تصمیم‌گیری می‌کنند. 

ایالت کارولینای جنوبی برای جمهوری‌خواهان جمعا 50 وکیل یا رأی ایالتی داشت. بر اساس قوانین حزب جمهوری‌خواه در کارولینای جنوبی، فرد برنده در این ایالت، به طور خودکار 29 رأی ایالتی را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین افراد برنده در هریک از 7 ناحیه انتخابیه ایالت هم 3 رأی ایالتی (وکیل) دریافت می‌کنند. ترامپ هم پیروز کل ایالت شد و هم در هر 7 ناحیه برنده شد؛ به این ترتیب او تمام آرای ایالتی کارولینای جنوبی را به دست آورد و هیچ‌یک از دیگر نامزدها نتوانستند سهمی از این آرا داشته باشند.

با این حساب، ترامپ بعد از گذشت تنها سه مرحله از رقابت‌های درون حزبی، با 67 وکیل با فاصله زیاد نسبت به رقبایش در صدر قرار گرفته است و تد کروز با 11 و مارکو روبیو با 10 وکیل یا رأی ایالتی، در تعقیب او هستند. دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه جمعا 35 رأی ایالتی را به دست آورده‌اند، یعنی تقریبا نیمی از آرای ترامپ.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    بزنه این منگله رییس‌جمهور بشه بدبخت میشیم ما، چه خوب شد برجام بستیم وگرنه جنگ رو شاخش بود خداروشکر
  • اشمعیل ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    درسته مسلمان نیستم و میتونم از پشتیبانی اینا برخوردار بشم.ولی شدیدا نگرانم این جانی رئیس جمهور بشه ایرانه ما رو به فنا بده....خدایا رحم کن...استرس میگیرم اینو میبینم...اگه رئیس جمهور بشه هلوکاست ایرانی راه میندازه
  • مهدی ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مطمئن باشید هرچقدر رئیس جمهور آمریکا تهدید علنی تر بکنه به نفع ماست و هرچه سعی بر بهبود روابط با ابران داشته باشه ما متضرر میشیم! سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران همواره ثابته و فرقی نداره چه کسی رئیس جمهورشون باشه! پس به نفع ماست که رئیس جمهورشون احمق باشه و مارو علنی تهدید کنه تا خوی استکباری و زورگویی شون بهتر برای مردم دنیا معلوم شه
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ترسوها
  • امین ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اگه فکر میکنی کلیت سیاست خارجی امریکا وابسته به انتخاب یه فرد تو این کشوره واست متاسفم
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    نگران نباش خدا با ماست.
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ما خدا رو داریم ترامپ خر کیه
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ساكت
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    بروگمشو صهيونيست درد تو درد ما نيست ( منظورم اشمعيله )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس