اگر لیست واحد اصولگرایان شکسته شود قطعا افراد خارج شده از لیست توسط مخالفین پر خواهد شد و ما عرصه را برای ورود اصلاح‌طلبان به مجلس باز خواهیم گذاشت.

گروه سیاسی مشرق - پس از دو سال تلاش، ‌اصولگرایان نهایتاً برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به ائتلافی رسیدند که ماحصل آن لیست 30‌ نفره‌ای است که امروز تحت عنوان «لیست واحد اصولگرایان» شناخته می‌شود. مسئله جدی برای بخشی از متدینین و اصولگرایان در حال حاضر دو بخش دارد.

اولاً رای به لیست واحد تا چه اندازه ضرورت دارد؟

ثانیاً به فرض پذیرش رأی به لیست واحد، آیا باید به کل این لیست 30 نفره رای داد یا این لیست نیاز به تغییر و تحولات دیگری دارد؟

پیرامون همین موضوع با یکی از اعضای جبهه پایداری که در لیست واحد حضور پیدا کرده به گفتگو نشستیم و نظرات وی را درخصوص این رویکرد که در بخشی از بدنه جریان اصولگرایی در حال وقوع است، جویا شدیم.

لیست اصولگرایان شکسته شود، عرصه برای ورود مخالفین به مجلس باز می‌شود

زهره طبیب‌زاده نماینده فعال مجلس نهم و عضو ائتلاف اصولگرایان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی مشرق، عنوان کرد:
با توجه به موقعیت حساسی که در زمان کنونی در آن قرار گرفتیم، بدنه جوان، متدین، انقلابی و اصولگرا باید به ظرافت و شرایط موجود توجه کنند و با تعمق بیشتری در این موارد عمل کنند.

طبیب زاده با اشاره به لیست حامیان دولت و اصلاح‌طلبان و هماهنگی‌هایی که بین دو جریان اصلاح‌طلب و حامی دولت شکل گرفته است، اظهار داشت: ما در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سال 92 شاهد این هماهنگی و یکپارچگی در صف مقابل اصولگریان بودیم و اکنون عقل اقتضاء می‌کند که برای رسیدن به مصالح بالاتری از یکپارچگی لیست واحد اصولگراین دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: لیست مورد توافق ائتلاف اصولگرایان باید از سوی جوانان مومن و انقلابی مورد حمایت قرار گیرد.

عضو ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه علی‌رقم نقدهایی که به برخی افراد اصولگرا داریم ولی در برخی از بزنگاه‌های مجلس شاهد هماهنگی تمام اصولگریان در صحن مجلس بودیم و بارها این هماهنگی و یکپارچگی به کمک ما آمد.

وی استیضاح وزیر علوم، عدم رای اعتماد به وزرای افراطی و حامی فتنه را از جمله اقدامات هماهنگ اصولگرایان در صحن مجلس عنوان کرد و گفت: این اتفاقات نتیجه هماهنگی اعضای فراکسیون‌های رهروان و اصولگرایان است که الان در داخل لیست واحد حضور دارند.

طبیب زاده در ادامه به خطر شکسته شدن لیست توسط برخی جریانات اصولگرا اشاره کرد و گفت: اگر لیست واحد اصولگرایان شکسته شود قطعا افراد خارج شده از لیست توسط مخالفین پر خواهد شد و ما عرصه را برای ورود اصلاح‌طلبان به مجلس باز خواهیم گذاشت. این شانس وجود ندارد که جوانان عزیز انقلابی تصور کنند سایر اصولگرایان خارج از لیست می‌توانند کرسی‌های مجلس را پر کنند و این احتمال خیلی کم و بعید به نظر می‌رسد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما نباید با حذف و تغییر لیست اجازه دهیم عرصه برای اصلاح طلبان و حامیان دولت باز شود، زیرا اصلاح‌طلبان و حامیان دولت به صورت لیستی رأی خواهند داد. بنابراین هر آنچه که از لیست اصولگرایان حذف شود آراء به سمت سبد اصلاح طلبان خواهد رفت. لذا باید با فهم شرایط موجود و دقت و حساسیت بالا از چند پاره کردن لیست جلوگیری کنیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    به لیستی رای میدیم که اقتصاد دانان با تجربه در اون وجود دارند ...البته دوست داشتم امثال دکتر ظریف و صادق خرازی هم موقعیتی فراهم میشد که در مجلس بودند
  • علی ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    درود بر نمایندگان انقلابی
  • سینا مردانی ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    دمت گرم خانم طبیب زاده از مشرق ممنونم که با این بزرگوار مصاحبه گرفت
  • ناشناس ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    رای ما به لیست واحد اصولگرایان خواهد بود .
  • مسعود ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    به امید پیروزی اصولگرایان انشاءالله .
  • ناشناس ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    وحدت رمز پیروزی ماست .
  • ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    انشالله
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    پیروزی حتمی است
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    اصلاح طلبا خودشون رو کشتن تا بتونن با اعتدالگراها لیست مشترک بدن هی میگفتن امرو لیست میدیم فردا لیست میدیم معلوم نیست با خودشون چند چندن
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    درود بر نمایندگان پیرو خط رهبری.درود بر اصولها و ریشه های اعتقادی مردم ایران.درود بر مردم ظلم ستیز و استکبار ستیز ایران که در هر حالی و در هر شرایطی که باشند متفاوت از همه مردمان دنیا که اکثریتشون فقط به رفاه و منافع دنیایی و خوشگذرانی رای میدهند بر عکس عمل میکنند و دین و آخرت و پیروی از خط ولایت و خدا محوری رو فراموش نمیکنند. ودرود بر نمایندگانی که به این اعتقادات پاک مردم ایران ارج مینهند در خط ولایت و در خط ائمه اطهار(ع) هستند و اولویتهایشان بها دادن به اعتقادات مردم و معیشت قشر مستضعف جامعه و اقتصاد مقاومتی و پیشرفت واقعی ایران زمین است. و درود خودم به شخصه به لیست واحد اصول گرایان که پیرو اصول اعتقادی هستند.من به عنوان یک جوان ایرانی به شما اصولگرایان پیرو رهبری پیشنهاد میکنم که در این برهه حساس اتحاد خودتان را بیش از پیش حفظ کرده تا ما مردم هم سر در گم و گرفتار خدای نکرده عدم اتحاد شما نشویم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس