جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز محصول انقلاب شکوهمند اسلامی ایران زوال تدریجی اما پرشتاب قدرت های استکباری، جان گرفتن مسلمانان و نیز تغییر موازنه قدرت در تقابل میان جبهه کفر و اسلام به نفع مسلمانان است.

به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی این مطلب را در آیین افتتاح اولین نمایشگاه توانمندی های چک و خنثی سازی سپاه و در جمع فرماندهان، مسئولان و مدیران حوزه حفاظت و امنیت نیروهای مسلح بیان کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران از انقلاب اسلامی به عنوان راه نوین استقلال، عظمت و سعادت یابی ملت ایران یاد کرد.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با الهام از تعالیم قرآن و آموزه های وحی و وقایع بزرگی همچون عاشورا در عصر تسلط بزرگ ترین امپراتوری های تاریخ، نجات بخش مسلمانان بودند و ملت ایران را به هویت حقیقی خود بازگرداندند.

سلامی با تاکید بر اینکه امروز نیز رهبر معظم انقلاب دایره عزت اسلام را با الهام های روشنگرانه خود توسعه داده اند تصریح کرد: ایشان در عصر پیچیده ترین توطئه ها و فتنه ها، کشور را در فضایی امن و آرام در عین محاصره، تحریم و فشار دشمنان به افق های بلندی از پیشرفت و عظمت رسانده اند و دشمنان انقلاب و ملت ایران را به کرنش ها و نرمش های عجیب و غیر منتظره وادار کرده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه، جنگ ها را برخوردار از سرشت متغیر برشمرد و گفت: طبیعت، ماهیت، ابعاد و دامنه های نبردها در جهان در حال تغییر است و فناوری های نظامی موضوعات توقف پذیری نیستند.

وی با بیان اینکه ما در جهان پرشتاب فناوری ها زندگی می کنیم افزود:در عصر حاضر فنآوری ها به سرعت منسوخ می شوند و روش ها تغییر می کنند؛ در صورتی که نتوانیم خود را با این دامنه سریع تغییرات هماهنگ کنیم، عقب می مانیم.

سلامی نبرد ما با دشمنان را واقعیتی جدی و جاری توصیف و تصریح کرد: در این عرصه ما باید همواره تفکر خود را با موقعیت های جدید منطبق، تحولات را پیش بینی، منحنی روند تغییرات را ترسیم کنیم و برای آینده آماده باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تأثیرگذاری تغییرات به راهبردهای نظامی اظهار کرد: در عصر حاضر تغییرات و پیشرفت های حوزه مهندسی و پدافند غیرعامل موضوع مهمی است؛ همه قدرت ها در تلاشند از فناوری هایی استفاده کنند که سایرین توانایی خنثی سازی یا مقابله با آن را نداشته باشند.

وی افزود: تولید معمای مقابله از واقعیت های امروز است و قدرت ها سعی دارند در این تقابل میدان عمل را در دست گیرند.

سلامی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز حجم، وسعت و بزرگی یگان ها تعیین کننده پیروزی ها نیست، خاطر نشان کرد: در عرصه نبردهای کلاسیک دشمنان ما از دقت، سرعت، چابکی، قدرت تخریب بالا و غلبه بر موانع و محدودیت های اقلیمی در حال عبورند و در فضای جنگ های جدید وظایف و ماموریت های مهندسی و پدافند غیرعامل گسترش یافته است و نمی توان بدون دستیابی به فناوری های پیشرفته صحنه های نبرد جدید را با موفقیت های اطمینان بخش مدیریت کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: دوران نگاه سنتی به موضوع مهندسی سپری شده است و می بایست حوزه فناوری های علم مواد از قبیل مستحکم سازی، نامرئی سازی، چابک سازی و ارتقای قدرت تخریب دنبال شود.

اولین نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای چک و خنثی سازی سپاه به همت معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه برگزار شد و در این نمایشگاه با حضور یگان های حفاظت و دسته های چک و خنثی سازی رده های استانی، علاوه بر نمایش کشفیات یگان های حفاظتی جدیدترین دستاوردها و توانمندی های حوزه حفاظت و چک و خنثی در معرض بازدید کارشناسان و صاحبنظران نیروهای مسلح قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس