کد خبر 537191
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

رئیس پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: در طراحی و ساخت بخشی از تجهیزات مورد نیاز رصدخانه ملی از متخصصان دانشگاهی کشور استفاده کرده ایم.

به گزارش مشرق، حبیب خسروشاهی در صد و سی هشتمین جلسه کمیسیون های دائمی شورای عتف در وزارت علوم گفت: تجهیزات مکانیکی رصدخانه ملی درحال طراحی و ساخت است که در بخشی از تجهیزات مورد نیاز این رصدخانه از توان متخصصان و دانشمندان داخلی استفاده کرده ایم.

وی افزود: درحال حاضر امکانات مربوط به رصد در کشور بسیار اندک است اما با آغاز پروژه رصدخانه ملی توانستیم از امکانات دیگر کشورها برای پروژه های نجومی استفاده کنیم.

رئیس پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش های بنیادی تاکید کرد: طی هشت سال گذشته که موضوع راه اندازی رصدخانه ملی در کشور مطرح شده است تعداد منجمان کشور رشد یافته اند و پژوهشکده نجوم به بزرگترین مجموعه پژوهشی منطقه تبدیل شده است.

خسرو شاهی با بیان اینکه آزمایشگاه و امکانات رصدی در کشور وجود ندارد، گفت: امیداوریم با راه اندازی رصدخانه ملی این مشکل برطرف شود.

وی اضافه کرد: عملیات عمرانی رصدخانه ملی درحال انجام است و اکنون برای این رصدخانه به دید نجومی نیم ثانیه قوسی دست یافته ایم که از طریق این مزیت می توانیم از ابتدای اتوبان صدر سطح یک سکه ۵۰ تومانی را در انتهای اتوبان صدر مشاهده کنیم.

رئیس پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش های بنیادی تاکید کرد: لایه نشانی بر روی آینه تلسکوپ رصدخانه ملی آغاز شده و طی این فرآیند لایه آلومینیومی بر روی آیینه قرار داده می شود که این فرآیند با کمک دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان داخلی انجام می شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس