کد خبر 532739
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

جنگنده اف-۳۵ شرکت لاکهید مارتین تبدیل به پرهزینه‌ترین پروژه نظامی تاریخ آمریکا شده است اما هنوز نمی‌تواند درخواست‌های اولیه پنتاگون را اجراء کرده و از توانمندی‌های هواپیمای سوخو-۳۵ روسیه نیز عقب مانده است.

به گزارش مشرق، مایکل مالوف، کارشناس ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه پرس‌تی‌وی گفت: "ثابت شده است که هواپیمای سوخو-35 روسیه بهترین جت جنگنده کنونی بوده و توانمندی‌های "تاکتیکی" بیشتری نسبت به اف-35 دارد."

وی در انتقاد از عملکرد جت‌های آمریکایی گفت: "آنها می‌دانند که توانمندی‌ رادارگریزی اف-35 کامل نیست، اینکه اکنون سیستم‌های رادار بر روی دیگر هواپیماها نصب می‌شوند ... که می‌توانند هواپیماهای رادارگریز را شناسایی کنند."

مایکل گیلمور، مدیر آزمایش و ارزیابی عملیاتی پنتاگون، در گزارشی اعلام کرده که جنگنده‌های اف-35 علاوه بر مسأله رادارگریزی، دچار مشکلات عمده دیگری هستند.

آمریکا قصد دارد که تا پایان این پروژه 2443 جنگنده اف-35 را با هزینه‌ای بالغ بر 1.3 تریلیون دلار تولید کند.

کشورهایی به مانند انگلستان، کانادا و ترکیه در تولید اف-35 مشارکت داشته‌اند و امیدوارند که این هواپیماها را پس از آمادگی کامل در اختیار داشته باشند.

مالوف می‌گوید: "هزینه‌های بالای این پروژه بسیار چشمگیر هستند. یکی از کسانی که با وی صحبت کرده‌ام می‌گوید اف-35 اینقدر بد است که متحدین ما شاید به توانمندی‌های دیگر متوسل شوند زیرا این هواپیماها دیگر از برتری برخوردار نیستند."

مالوف در انتها نتیجه می‌گیرد که پنتاگون ممکن است از توسعه برنامه اف-35 که انتظارات اولیه را برآورده نکرده منصرف شده و به جایگزین‌هایی به مانند تولید تسلیحات کشتار جمعی روی آورد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    ایراد زیاد داره ولی هنوز هم یکی از بهترین هست
  • محمد ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    سوخو 35 جنگنده بسیار مدرنی است ومقایسه آن با اف35 کار درستی نیست همشیه امریکا در جنگ افزار هوایی از همه کشورها برتر بوده وهست وتوانمندیهای موجود در زمینه الکترونیک ونحویه پرواز در اف35 بسیار بالاتر از سوخو35است وهمه ایرانی ها هم میدانند که جنگندهای امریکایی در جنگ 8ساله چقدر باارزش بودنند باوجود کمبودهای لوجستیک
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    خب دقیقا همینطوریه که آمریکایی‌ها جنگ جهانی دوم و جنگ سرد رو با پیروزی پشت سر گذاشتن. اگر می‌خواستن به چیز عیب دار راضی باشن که الآن وضعشون این نبود!
  • منوچهر ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    اف 35 عملاتی شد تموم شد رفت
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    آقا سوخو۳۵ بخرید....! اگه الان ۴۰۰ تا هواپیما هم بخریم کمه... چون چن ساله هیچی نخریدیم در کنارش جنگنده داخلیم توسعه بدیم!! ارزشش از خرید ایرباس خیلی بیشتره
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    جنگنده های آمریکایی به این خاطر سودمند بودند که با جنگنده های یک نسل پایین تر از خود درگیر میشدند اف 14 نسل 4 در برابر: میگ 25 میگ 23 و... نسل 3! اگر ارتش متجاوز بعثی جنگنده هایی مثل سوخو 27 یا میگ 29 در اختیار داشت وضع کاملا متفاوت بود
  • افشین تهران ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    تخیل پروری خوبی داری.بیشتر از کشور و شرکت سازنده.
  • موسی ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    خودشون دارن میگن سوخوي 35 ملقب به سوپر فلانکر قهرمان بهتره ، بعضیا انگار بدجوری داغ کردن از این بابت یخ بیارم خدمتتون ها ؟؟ !!!! !!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس