کد خبر 568271
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

به گفته مقامات آمریکایی پنتاگون و کارخانه تسلیحاتی لاکهید مارتین برای تهیه 13 جنگنده F-35 دیگر توافقی به ارزش 3 / 1 میلیارد دلار امضا کردند.

پنتاگون 13 جنگنده F-35 دیگر سفارش دادبه گزارش مشرق، به گفته وزارت دفاع آمریکا هزینه این قرارداد از بودجه‌ای که برای خرید سایر هواپیماها در نظر گرفته شده بود تامین خواهد شد. گفته می‌شود این قرارداد که شامل سه جنگنده F-35A، شش F-35Bs تفنگداران دریایی و چهار F-35Cs نیروی دریایی می‌شود تا دسامبر 2019 به صورت کامل عملی خواهد شد.

جنگنده‌های F-35 گران قیمت‌ترین جنگنده‌های نظامی فوق پیشرفته هستند که هزینه هر کدام آنها تقریبا 400 میلیون دلار است. این جنگنده همچنین پیشرفته‌ترین جنگنده موجود است که قابلیت‌های متعدد و کم نظیری دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسين ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    تا سال 2020 فقط 13 فروند اف 35 عملياتي خواهد شد. قبلا هم اعلام شده بود كه ارتش آمريكا اف 16 و اف 18 سفارش خواهد داد. آشغال بودن اف 35 عملا اثبات شد. تمام حرفهايي كه در مورد شكست خورده بودن اين پروژه توسط كارشناسان گفته شده بود عملا اثبات شد. قبلا ارتش آمريكا براي هواپيماهاي جديد سفارشات چند صد فروندي ميداد. اما حالا فقط 13 فروند .
  • امیر ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    امریکا اوج فناوری نظامیشون رو در اف22 رپتور هزینه کردند و مشخص که سیستم های اونیک اف 22 کاملا آسیب پذیره که حاظر به وا گذاری اون حتی به اسرائیل بریتانیا و ژاپن هم نشدند اف 35 یک نمونه ضعیف تر از اف 22 هست که صرفا برای تجهیز همپیمانان آمریکا طراحی گشته که هدف تجاری برای آمریکا و برتری فناوری برای هم پیمان ها داره اف 35 در درگیری هوایی در نبرد رو در رو حتما از جنگنده های روسی شکست میخوره اما به دلیل استتار راداری دست برتر نبرد های دور هوایی رو داراست البته این مورد میتونه با هماهنگی با رادار زمینی در مناطق سرزمینی ایران حل بشه به هر حال وقتی آمریکا میتونه رپتور را با هزینه کمتر با کارایی بیشتر تولید کنه این جنگنده از اولویت های پنتاگون خارجه میشه
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    تنها سایتی تو دنیا که اف35 واف22 رو بد نشون میده سایت شماست ...
  • abass ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    خانم های سینما جلوشونو نگیری میشن مثل بالیوود و هالیوود کثافت کاری میکنن و بعدش فیلم شون پخش میشه ، پس چرا کاری دولت نمی کنه ادعای اسلام میکنه ولی حریف چند تا کارگردان حرامزاده که همش از اونجا اب میخوره نمیشه ها ؟؟
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    اقایون باسواد. جهت خرید 13 فروند دیگر!!! این همون چیزیه که میگین اشغاله .با اذرخش میخواین برین جلوش.
  • منوچهر ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    اتفاقا این هواپیما بهترین هواپیما
  • مهدی ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    اگر ارزش هر هواپیما 400 میلیون دلار است چگونه 13 فروند 1/3 میلیارد دلار هزینه اش می شود؟؟؟
  • مهدی ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    اگر ارزش هر هواپیما 400 میلیون دلار است چگونه 13 فروند 1/3 میلیارد دلار هزینه اش می شود؟؟؟
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    واقعا نميدونم چرا كامنت هاي من را در مورد آشغال بودن اف 35 حذف ميكنيد. فقط يك دليل ميتونه داشته باشد. چون رژيم صهيونيستي هم اين هواپيما را خريده يهودي آنوسي ها نميخواهند خبرهاي مربوط به بي مصرف بودن اف 35 منتشر بشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس