کد خبر 490011
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹

جنگنده‌های F-35s، F-15s و هواپیماهای عمود پرواز از جمله تجهیزاتی هستند که در فهرست خرید رژیم صهیونیستی از آمریکا قرار دارند.

به گزارش مشرق، گفته شده رژیم صهیونیستی فهرست خرید تجهیزات نظامی دلخواه خود از آمریکا را نهایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، این اقدام بخشی از توافق جدید میان واشنگتن و تل‌آویو برای ارائه کمک دفاعی آمریکا به منظور ارتقاء برتری کیفی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه است.

بر اساس این گزارش، این فهرست پیش از دیدار 9 نوامبر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، در نشست مقامات نظامی ارشد دو طرف ارائه شده است.  

«موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته در واشنگتن بود تا با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا دیدار کند و توافق امنیتی جدید را مورد بررسی قرار داد؛ توافقی که قرار است جایگزین توافق قبلی شود. طبق توافق قبلی که قرار بود در سال 2018 به پایان برسد، آمریکا قصد داشت 30 میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی اعطاء کند.

طبق این گزارش، اسرائیل در حال حاضر قراردادی برای دریافت بیش از 30 جنگنده F-35 منعقد کرده است که در نهایت ممکن خواستار 50 یا 75 جنگنده شود. رژیم صهیونیستی همچنین به دنبال دریافت تعدادی جنگنده F-15 از آمریکاست.

بر اساس این گزارش، گفته شده، آمریکا درخواست اسرائیل برای هواپیمای «V-22 Ospreys» را تایید کرده است؛ هواپیمایی که مانند بالگرد به طور عمود پرواز می‌کند و فرود می‌آید اما مانند هواپیما با بال ثابت پرواز می‌کند و قادر است به ایران برسد.

ماه گذشته نیز روزنامه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داد، اسرائیل خواستار بمب‌های بتن‌شکن 30 هزار پوندی آمریکا شده است.

با این حال، دولت آمریکا مایل به سرمایه‌گذاری در سیستم‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی است تا اطمینان یابد این رژیم می‌تواند با تهدیدات از غزه‌، سوریه، لبنان و ایران مقابله کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    با سلام و عرض خسته نباشید در برخی اخبار غلط های املایی یا نوشتاری وجود دارد که شایسته سایت وزین مشرق نیست در این خبر نیز در تیتر به جای رژیم صهیونیستی یا اسراییل، آمریکا درج شده است. با تشکر
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    v-22 برای رسیدن به ایران! چه پر رو !
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 2
    اسراییل هیچ غلطی نمی تونه بکنه
  • فرید ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 1
    حالا باز اف 35 یه جنگنده نسل پنجمی و پیشرفته هستش ولی نمیدونم چرا اسراییل سفارش جنگنده از رده خارج اف 15 رو داده؟ آخه اف 15 که از اف 14 خودمون هم ضعیف تره
  • منوچهر ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 1
    فعلا بهت نمیدن جون انقدر ایراد داره تا 2019 تمیدید شده برای ورود به ارتش آمریکا بشین تا بهت بدن
  • شهرام ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 2
    قبل از اینکه انها به ایران برسند. به لطف خداوند متعال . شهاب 3 و برادر تازه متولد شده اش یعنی عماد تو سراسر اسرائیل جا خوش کرده اند.
  • علیا ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    1 0
    اتفاقن وی22 اسپریز هم بسیار بسیار برای عملیات های کماندویی و هلیبرن های مسافت بالا کارآمد هست. البته در زمانی که ما تقریبن پدافندی در کشور نداشتیم خدا به کمکمون اومد و معنی واقعی ید الله فوق ایدیهم رو در واقعه طبس لمس کردیم. الان که پدافندی قوی و نیروهای نظامی منسجم داریم و ان شا الله خداوند باز هم به دستان خودش ما رو در آغوش خودش خواهد گرفت.
  • منوچهر ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    1 0
    این حرفو نگو اف 15 الان عقاب اسمان خیلی قوی مخصوصا که به رادار پیشرفته و قوی مجهز شده
  • علیا ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    اف15 بسیار جنگنده ی قابلی هست. خیلی از اف16 ه اسرائیل داره قوی تر و کامل تر هست. باید توجه کنیم که اف35 و اف16 جنگنده هایی در رده ی میان وزن محسوب میشند که اما اف15 جزو جنگنده های سنگین رده بندی میشه. هرچند ما میدونیم که اف14 و اف15 رقیب هم بودند. اما اف14 در بحث مانور پذیری و البته رهگیری و جنگ با اهداف پرنده واقعن ترسناکه ولی در بحث تهاجمی و بمب افکنی به هیچ عنوان به گرد پای اف15 نمیرسه. اف15 ی جنگنده ی همه منظوره برای استفاده در تمامی شرایط آب و هوایی و ارتفاع ها و .. هست و تقریبن بین گزینه های اف14 و اف15 و ا16 و اف18 املترینشون حتمن اف15 خواهد بود. همین که اسرائیل به اف15 علاقه مند هست یعنی حر شما مبنی بر از رده خارج بودن این جنگنده اشتباهه. از طرفی هم اسرائیل برای سفارش اف35 با محدودیت مواجه هست. یعنی بخاطر حجم انبوه سفارش برای اف35 که 15 کشور رو شامل میشه از جمله خود آمریکا زمان تحویل تعداد بیشتر به سالهای بعد موکول میشه و قیمت بسیار بالایی هم داره. اما با توجه به سفارش کم اف15 (که بخاطر عدم فروش خود آمریکا به هر کشوری هست و نه اینکه تقاضا کم باشه) سریعتر اف15 ها تحویل میشه
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    یه اسکادران F22 امریکا با لجستیک فضایی امریکا دخل نیروی هوایی روسیه رو هم می تونه بیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس