چین طبق قرارداد امضا شده در پائیز 2015 اولین محموله هواپیماهای جنگنده روسی سوخو 35 متشکل از 4 فروند را تا آخر سال 2016 دریافت می‌کند. این مطلب را یک منبع نزدیک به اداره همکاری‌های فناوری نظامی روسیه اعلام کرد.

به گزارش مشرق،  در ماه نوامبر سال 2015 اعلام شد که روسیه قرارداد تحویل 24 فروند سوخو 35 را با چین امضا کرده است. منابعی در صنعت هواپیماسازی روسیه اعلام کردند مشخصات فنی این هواپیما‌ها به هواپیمای "سوخو 35 اس" که به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شده بسیار نزدیک است.

طبق اطلاعات مرکز مطالعات استراتژی‌ها و فناوری‌ها، مبلغ معامله روسیه و چین در مجموع حدود 2.5 میلیارد دلار است.

مذاکرات درباره این موضوع مدت چند سال جریان داشت و طی آن دو طرف درباره تعداد هواپیما های ارسالی چانه می‌زدند. چین ابتدا قصد داشت حداکثر 10 تا 12 فروند از این هواپیماها را خریداری کند اما روسیه می‌خواست 40 تا 50 فروند از این جنگنده‌های ساخت کارخانه هواپیما سازی کومسومولسک برآمور را بفروشد اما بالاخره دو طرف قرار گذاشتند 24 فروند سوخو 35 به چین تحویل داده شود.

سوخو-35، جنگنده جت چند منظوره شکاری نسل ++4 روسیه است که در مرکز طراحی تخصصی و فن آوری "سوخو" طراحی شده است. این جنگنده مدل به کلی تغییر یافته و پیشرفته شده پلتفورم سری "تی-10 اس" می‌باشد.

نسل ++4 در رابطه با جنگنده سوخو-35 تنها نشان دهنده نزدیکی بالای مشخصه‌های این جنگده به جنگنده‌های نسل پنجم است. تنها ویژگی برتر نسل پنچ نسبت به ++4، در استفاده از فن آوری "استلت" و برخی خصوصیات راداری است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس آذری ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    آمریکائی ها به ایران تامکت (F14) فروختند ببینیم آیا روسها در عالم همسایگی و رفاقت سوخو 35 به ایران می فروشند یا باز هم مثل همیشه بازی در می آورند؟
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    بیچاره روسیه میدونه که چین حداکثر تا 2 سال آینده سوخو-35 رو هم کپی میکنه و بنا بر این گفته حالا که به هر حال چین کپی میکنه بزار زیاد بفروشیم!
  • مقداد ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    1 0
    مشرق لجت گرفته که تموم مقالات و گزارشاتی که در حمایت از اربابان روسی تبارت می نوشتی رنگ باخته، دق دلیشو سر نظرات ما در نیار ! یکم وطن پرست باش تو مثلا ایرانی هستی به جای اینکه دلت برای کشور خودت بسوزه دنباله روی روس های کثیف شدی ؟ به چه قیمتی !؟؟ حالا چون کامنت های ما در نکوهش روس های بی شرف حرومزاده ی حزب باد هست نباید خوشت بیاد !؟؟ درود بر شرف روحانی که گفت شما ها کاسبان تحریم هستید راست میگه کلا براتون مهم نیست مملکت پیشرفت کنه یا مردم خوشحال باشند فقط جیب خودتون از تحریما پر بشه براتون کافیه ننگ بر شما وطن فروشان
  • مسعود ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    بیا هی میگید سوخو ۳۵ ببینید بعد ی سال تازه چهار فروند یعنی ۶سال طول میکشه تا ۲۴ تا رو بدن بعد ایران میخواد با خواهش و تمنا سالی ۴دونه سوخو بگیره که تازه اگه بهش بدن بابا همون سوخو ۳۰ خوبه سلی ۴۰ ۵۰ تا هم بدن عالیه بابا همه ی دنیا داره از جنگنده های نسل ۴ استفاده میکنه بعضی های ۴++ اونوقت ما هنوز اف۴ و اف ۵ که نسل ۳ هست رو داریم تازه اوندفه تو تلویزیون میگفت اف ۵ ها متوجه لاک کردن موشک و رادار نمیشن یعنی هر لحظه ممکنه موشک بزنتشون بایا به جایه مسخره کردن دیگران تو این زمینه یکم واقع بین باشیم الان اگه نیروی هوایی ایران با کویتم وارد جنگ بشه( بدون پدافند و موشک ) توی ۲هفته نیروی هوایی نداریم
  • حسین ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    ما باید در کنار سوخو 30 ها ، 30فروند هم سوخو35 و 30فروند سوخو 34 بگیریم که نصفش مونتاژ ایران باشه! سوخو 30 ها که داخل موتاژ نمیشن!
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    مشرق به جای این که از قرار داد های روس های نامرد بذاری دل ما را بسوزونی یکم با فرماندهان داخلی مصاحبه کن و پیشرفت هایی که میتونن بگن را بیار ما هم ببینیم کیف کنیم.الآن سهند در چه حاله؟پنها قرار بود بالگرد بسازه چقدر پیشرفت داشته؟دیگه اینا اینقدرا محرمانه نیست که نگین
  • افشین تهران ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    اذری جان این هم یک منت خود ساخته هست که من هم تا چند روز پیش همینجوری فکر میکردم اما با مراجعه به بعضی از متنهای تاریخی فهمیدم که امریکا اف14 رو هم به اسراییل و هم به کانادا و عربستان و یکی دوتا کشور دیگه پیشنهاد کرده که بیشتر اونا اف15 رو انتخاب کردن و بما داده چون پول راه اندازی این پروژه رو دادیم.نکته مهم اینه که امریکا نمونه اف4 سرکوب کننده پدافند رو بما نداد با اینکه شاه خیلی اسرار داشت که 24 فروند از این مدل رو بگیره اما نداد.
  • افشین تهران ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    جناب وطن پرست با ادب شما که اینقدر وطن پرستی چرا با پرچم انگلیس اونم هر روز با یک اسم جدید میای؟یه روز مشتری هستی یه روز ناشناس و یه روز مقداد!!!اخرش ندانسته ماهیت غربزدگی خودت رو افشا کردی ضمن اینکه الان که کاسبان تحریم بقول شما رفتند چه اتفاقی افتاده؟کاسبان واردات اومدن.خبر رسانی در مورد توافقات شده یا نشده در یک سایت خبری نشانه داشتن ارباب هست؟مثلا میخوای مشرق گزارش خرید اف18 رو بزاره؟جنگنده ای که ایران تقاصای خرید اون رو نکرده و تازه اگه بکنه هم من و شما نخواهیم فهمید که لج گرفتن نداره.چیزیکه مهم هست خودکفایی در صنعت نظامی هستکه باید با کمک دوستان و متحدین خودمون انجام بدیم و در این راه ما چندان حق انتخابی جز روسیه و چین نداریم..البته این بمعنی انیست که طرف مقابل نفهم هست و بفکر منافع خودش نخواهد بود.
  • دانشجو ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    جواب مشخصه مثل همیشه بازی در می آورند...
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    نصف 30 تا که میشه 15 عدد ارزش ساخت و ایجاد خط تولید رو داره؟ لااقل میگفتی 60 تا که نصفش بشه 30 تا.
  • مسعود ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    مشرق جون هرکی دوست داری ی زره هم از قابلیت های جنگنده های آمریکایی بزار حد اقل تفاوتا رو بفهمیم مشرق یکم واقع بین باش
  • شناس ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    معمولن چین به شرط تولید تحت لیسانس جنگنده های روسی رو می خره ای کاش ما هم سوخوی 30 در اختیار بگیریم..توی اخبار شنیدم مدل SM هست که بهترین مدل سوخو30 هست که هم رادار آرایه فازی غیرفعال داره هم تغییر بردار رانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس