روزگاری مدعی شدند که دنبال بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی‌اند، آش آنقدر شور شد که به جای بازگشت عزت به ایرانی و پاسپورتش، چند آمریکایی جسارت پیدا کردند جواب دیپلماسی لبخند را با نامه سرگشاده به رهبر انقلاب پاسخ دهند.

چه کار کرده‌ایم که آمریکایی جرئت گستاخی به مقام عالی‌رتبه پیدا کرده است؟
گروه سیاسی مشرق - داستان انفعال، تسامح، لبخند، کوتاهی و سستی در پاسخ انقلابی، بی‌عزتی ایرانی و پاسپورت ایرانی و ...از موضوعاتی است که باید به جای بررسی در جایگاه‌های رسمی و دیپلماتیک، در محافل کوچه بازار و خانوادگی به دنبال جدیدترین طنزهای عزت ایرانی باشیم، اما وقتی لبخند و حال و احوال پرسی‌های اتفاقی با اوباما و یارانش تبدیل به عادت شد، باید متتظر گستاخی چند آمریکایی به مقام عالی کشور باشیم.

زمینه‌های این گستاخی از کجا نشأت می‌گیرد؟

اول: از یاد نبرده‌ایم روزی را که وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه سؤال و جواب شورای روابط خارجی آمریکا درباره یک تماس تلفنی با دکتر ظریف در خصوص کشتی ایرانی عازم یمن گفت:"چند ماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود، خیلی زود با همتای خود تماس گرفتم و 42گفتم که این امر می‌تواند باعث یک رویارویی جدی شود و ما آن را تحمل نمی‌کنیم. وی نیز در مدت‌زمانی بسیار کوتاه با من تماس گرفت و گفت قرار نیست این محموله به زمین برسد یا از آب‌های بین‌المللی خارج شود و بعد راهی کشور خودشان شد... ازاین‌رو، ما تلاش‌های عمده‌ای را دنبال می‌کنیم و به‌صورتی چشمگیر، این تلاش‌ها را عقب رانده‌ایم تا ازاین‌دست فعالیت‌ها جلوگیری شود."[1]

دوم: آن‌ها هم از یاد نبرده‌اند که ادعای بزرگ و توهین‌آمیز وزیر خارجه ایالات‌متحده، با هیچ واکنش و تکذیبی از سوی وزارت خارجه ما و وزیر خارجه کشورمان روبرو نشد!

سوم: از یاد نبرده‌ایم قانون محدودیت ویزایی که ایالات‌متحده علیه کشورمان اعمال کرد؛ در قانون H.R. 2029 موسوم به CAA که روز 18 دسامبر 2015 توسط کنگره آمریکا به تصویب رسید و محدودیت‌های شدیدی بر شهروندان 38 کشور مهم جهان در رابطه با سفر،‌ سرمایه‌گذاری و تجارت با ایران وضع کرد؛ و آنان هم از یاد نبرده‌اند که وزارت خارجه ما خیلی زود و به‌سادگی در برابر توجیهات وزیر خارجه ایالات‌متحده قانع شد و اقدام جدی و واکنشی علیه موضوع به‌صورت جدی اعمال نکرد.[2]

چهارم: فراموش نکرده‌ایم حدود یک ماه قبل کنگره آمریکا در ادامه کارشکنی‌های یک ماه اخیر خود بودجه ویژه‌ای برای براندازی نرم ایران با عنوان «برنامه‌های دموکراسی»تعیین کرد و جان کری همتای محمدجواد ظریف را به‌عنوان مسئول اجرای این پروژه تعیین کرد. مبلغ بودجه اختصاص داده شده برای این برنامه براندازی نرم، در بند 7041 مشخص نشده و ظاهراً محرمانه و شناور است؛ اما در بند 7032 همین قانون که به «تعریف مفهومی» و «تعیین رقم بودجه» مربوط به «برنامه‌های دموکراسی» می‌پردازد، مبلغ این پروژه به‌صورت کلی بالغ‌بر دو میلیارد و 308 میلیون دلار ذکرشده که به‌جز ایران، چند کشور دیگر ازجمله روسیه نیز در آن قرار دارند. نامی از کشورهایی چون عربستان سعودی که به‌صورت دیکتاتوری و خاندانی اداره می‌شود و در آن حتی شاهد برگزاری یک انتخابات عادلانه نیستیم در برنامه‌های ترویج دموکراسی آمریکا جایی ندارد![3]

پنجم: و البته آنان هم از یاد نبرده‌اند که بار دیگر این موضوع با سکوت وزیر خارجه و انفعال دستگاه دیپلماسی کشورمان همراه شد تا نوار کارشکنی‌های آمریکا و سکوت وزارت خارجه کشورمان تکمیل شود. قطعاً این استدلال که چون نام چند کشور دیگر هم در کنار ایران ذکرشده و هرساله چنین برنامه‌ای علیه برخی کشورها طراحی می‌شود، پس‌نیازی به واکنش و موضع‌گیری ندارد، استدلال درستی نیست و نتیجه آن همین اتفاق روزهای اخیر است.

داستان گستاخی سه آمریکایی به مقام عالی‌رتبه چیست؟

و البته همه این رفتارهای خصمانه از سوی ایالات‌متحده و عدم اقدام جدی، شجاعانه و بهنگام، از سوی دستگاه سیاست خارجی و وزیر خارجه‌مان، سبب شده است که اتفاق توهین‌آمیز دیگری رخ دهد؛ در روزهای اخیر که اخبار مختلفی از رویکرد مقامات مختلف آمریکایی کشور در خصوص ایران به چشم می‌خورد - از خط‌ و نشان کشیدن برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور و... - درخواست عجیب‌وغریب سه نماینده کنگره ایالات‌متحده، بدجوری خودنمایی می‌کند.

52ماجرا ازاین‌قرار است که سه عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با حضور در دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، برای سفر به ایران درخواست ویزا کرده‌اند. ضمن اینکه باید متذکر شویم مواضع سیاسی داخلی و خارجی (جمهوری‌خواه یا دموکرات بودن) این سه نماینده هیچ ربطی به درخواست وقیحانه آنان از جمهوری اسلامی ایران ندارد به بررسی رفتار این سه تن می‌پردازیم.

این سه بعد از درخواست ویزا از دفتر حفاظت منافع ج.آ.ایران در واشنگتن، نامه سرگشاده‌ای خطاب به «رهبر معظم انقلاب و سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»! منتشر کرده و اهداف خود از این سفر را بیان و خواسته‌اند صدور ویزای آنان بدون تأخیر صورت پذیرد.

این سه ضمن اینکه یکی از اهداف سفر خود به ایران را مشاهده روند انتخابات 26 فوریه (هفتم اسفند) سال جاری در ایران - که رویدادی تاریخی است - اعلام کرده‌اند که مشتاق‌اند روند دموکراسی ایران را از نزدیک مشاهده کنند و «بسیار تأسف‌برانگیز خواهد بود که پس از استقرار انقلاب اسلامی ایران هیچ آمریکایی فرصت نکند از نزدیک بر آزادانه و عادلانه بودن انتخابات ایران صحه بگذارد.»

سایر اهداف وقیحانه اعلامی این سه تن در نامه سرگشاده یادشده:

1- دیدار با رهبری و مسئولان عالی‌رتبه ایران ازجمله وزیر امور خارجه و مسئولان هسته‌ای کشور

2- بازدید از پارچین و سایت‌های هسته‌ای اراک و فردو

3- دریافت توضیحاتی درباره آزمایش‌های موشکی اخیر بالستیک ایران

4- دیدار با زندانیان آمریکایی در ایران به خصوص دیدار با سیامک نمازی بدون ناظر

5- دریافت توضیحاتی از مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره بازداشت کوتاه ملوانان آمریکایی در ایران

لازم به ذکر است این سه نماینده به‌شدت با توافق هسته‌ای اخیر ایران مخالفت داشته و خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه انجام آزمایش‌های موشکی پس از توافق هسته‌ای هستند».

چه اقدامی باید بکنیم؟

لازم است مسئول دستگاه دیپلماسی کشورمان و در یک کلام مقامات ذی‌ربط در وزارت امور خارجه کشورمان به این سؤال پاسخ دهند که کدام اقدام یا عدم اقدام آنان سبب چنین گستاخی و توهینی به دولت و ملت ایران شده است؟ واقعاً کدام رفتار مسئولین سیاست خارجی ما این فکر را به ذهن این سه نماینده رسانده که چنین درخواست‌هایی از مقامات عالیه کشورمان داشته باشند؟

بگذریم از این مطلب که اقدام این سه نماینده آمریکایی و نامه منتشره آنان و محتوای عجیب آن، جز از یک ذهن بیمار و روان‌پریش برنمی‌آید؛ اما سؤال اینجاست که چرا این اذهان بیمار در این روزها و پس از مشاهده کدام رفتار ما چنین درخواست‌هایی را مطرح کرده‌اند و چرا تا پیش‌ازاین چنین مسائلی را منتشر نمی‌کردند؟

برخورد وزارت خارجه آمریکا با این اتفاق چه خواهد بود: سه نماینده مجلس ما درخواست ویزای سفر به ایالات‌متحده داشته باشند و ضمن نامه‌ای به اوباما به او یادآور شوند که قصد دارند بر انتخابات آزاد! آن کشور و تأسیسات هسته‌ای آنان، نظارت کنند، با زندانیان ایرانی آن کشور ملاقات و درنهایت هم دیداری با مقامات عالیه آن کشور ازجمله خود اوباما بپردازند؟ کدام رفتار کرنش آمیز ایالات‌متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران ممکن است سبب چنین نامه‌نگاری شود؟


[1] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/468302

[2] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/514653

[3] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/518489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 51
  • پیام ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    متاسفانه گاهی به نظر می رسد مسوولان سیاست خارجه ما بسیار منفعلانه و با لطافت غیر معمول رفتار می کنند.داشتن ارتباط سازنده با جهان نیازی به این رفتارها ندارد.
  • تازه مسلمان نروزی مقیم ایران ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    به قول حکیم رحیم پورازغدی امریکایی ها مثل سگنداگر در برابرشون بایستی می ایستند اگربهشون حمله کنی فرار میکننداما اگر فرار کنی دنبالت میکنندو لت و پارت میکنند ان وقت باید از این سگه عذرخواهی کنی که غلط کردیم انقلاب کردیم
  • هما ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    این سه نفر نمایندگان رژیم اسرائیل..... میل کرده اند که نامه سرو ته اراجیف منتشر کرده اند. مگر اینجا مانند کشورهای مرتجع منطقه هست؟؟ اینجا مهد دلیران و زادگاه شهدا هستش . تا بیش از این چیزی بارتان نکردم لطفا خفه.
  • فرهنگی بازنشسته ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    نتیجه نشستن با کدخدا همین است مسوولین ما یا جاهل هستند یا مغرض خدا عاقبت ما را خیرکند با این مثلا دولتمردان
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    دردولت اصولگراي قبلي به اندازه كافي اهانت شد نتيجه راهم ديديم اين همه خسارت ازجيب مردم هزينه شدحالا مردم اين دولت واين سياست را ميخواهنداگرروحاني صلاح بداند جواب ميدهدايشان سياستمدارنداهل فحاشي نيستنداتفاقاًعده اي تندروقصددارنداوراعصباني كنند
  • سید محسن ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    به نظر من بیارنشون ایران ... ببرنشون خلیج فارس و یکی دو تا سایت موشکی زیرزمینی و تمام اهداف قابل انهدام ایالات متحده و کشورهای دوستشون رو بهشون نشان بدن ... تا بفهمن جای سفت شا..یدن یعنی بعد بهشون بگن گودبای پارتی، خداحافظ سناتور ...!
  • سعید ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    سیاستمدارهای آمریکا با این کارا رویکرد دولت دیپلماسی لبخند را هر روز تحقیر می کنند و مسئولان دولت ما همچنان به فکر لبخند هستند..
  • زهرا ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    خیلی تند نرین دوستان.اتفاقا میشه به خوبی از این فرصت استفاده کرد و کاری کرد که وقتی به کشورشون برگشتن از دموکراسی خودشون شرمنده بشن میتونن بیان و انتخابات ما رو و حضور مردوم رو از نزدیک ببینن قرار نیست همه خواسته هاشون عنلی بشه همینکه ایران رو ببینن وانتخابات رو کافیه با تخت حمشید میشه تحقیرشون کرد با انتخابات میشه تحقیرشون کرد تا وقتی درهای کشور بسته باشه نمیتونیم ثابت کنیم ایرانیها از امریکاییها متمدنتر و با فرهنگترن
  • مهدی ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    یه نهار و شامی هم بخورن یه تور تهران گردی هم بزارن براشون بعد هم ردشون کنن برن میدونم حالا خیلی از دوستان میگن خرج بیخودی هست و خیلی حروم زادن و با دو تا لقمه ی حلال چیزی عوض نمیشه ولی ما مسلمونیم اینا میخوان بیان ایران شیطنت کنند خب خودمون دعوتشون میکنیم هم مرام و مسلک ایرانی اسلامی رو نشونشون میدیم هم اجازه نمیدیم حرف و حدیث در بیاد حداقل بهانه ندارن بگن خواستیم بریم ایران رامون ندادن
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    بله، از شماست که برشماست. اگر با عزت مذاکره کرده بودند، این حرفا رو شاهد نبودند.
  • مرگ بر آمریکا ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    حضرت امام خمینی ره اگر شما یک قدم کنار بروید، یک قدم عقب بروید، آنها [ابرقدرت‌ها] جلوتر می‌آیند. وضع همین است. یک قدم شما عقب بروید، آنها یک قدم جلوتر می‌آیند؛ بیشتر از شما توقع دارند. صحیفه امام؛ ج8؛ ص103 | قم؛ 21خرداد1358
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    چه اشکالی داره؟ بذارید بیان ببینن خودشون مگه شما خودتون نماینده نمیفرستین برای نظارت بر انتخابات کشورای دیگه؟ درمورد مسائل دیگه هم هیچ منافاتی با عزت نداره اتفاقا بیان با چشمای خودشون ببینن چه خبره بهتره
  • حسین ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    عجب خلهایی هستند. اینها نماینده بخشی از مردم آمریکا هستند؟! پس اونها چه اعجوبه هایی هستند؟ این سه کله پوک نهایتا به درد باغ وحش و سیرک می خورند
  • ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    بهشون رو داده اند دیگر ماها باید بریم به جهنم
  • ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    مطمئنی گاهی اوقات این رفتارها رو دارند یا از اول روی کار امدنشان
  • ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    ریشه یابی نداره همان رفتای که باعث گستاخی عربستان و ترکیه شد .عدم جواب قاطع وبه موقع و لا پوشی وبازی با کلماتی مثل تنش زایی دستیو برادری و ... نتیجه = گستاخی های پی در پی
  • ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    این در مورد عربها بود نه آمریکاییها
  • ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    از همینجا نشأت میگیرد
  • ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    بخند تا آمریکا تو روت نعره بزنه
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    همه این وقایع رو باید خوب به یاد بسپاریم تا در آینده دچار اشتباه در انتخاب مسئولین نشویم
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    وزرات خارجه هیچ عکس العملی انجام نمیده ...
  • ناظمی ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    نمایندگان ملت هم می توانند همین درخواستها را از یانکی ها بکنن: 1- دیدار با رئیس جمهور و مسئولان عالی‌رتبه آمریکا ازجمله وزیر امور خارجه و مسئولان هسته‌ای آن کشور 2- بازدید از سایت‌های هسته‌ای آمریکا 3- دریافت توضیحاتی درباره آزمایش‌های موشکی اخیر بالستیک ایران 4- دیدار با زندانیان ایرانی و غیرایرانی سیاسی در آمریکایه خصوص دیدار با مسلمانان بدون ناظر 5- دریافت توضیحاتی از مقامات آمریکا درباره بجنایتهای بی شمار این کشور در ایران و جهان 6- مشاهده روند انتخابات در آن کشور 7- بررسی روند دمکراسی و آزادی در غرب علیرغم مشاهده اسارت جهان در مقابل درخواستهای نامشروع یانکی ها و ...
  • سید عباس قاسمی از تربت حیدربه ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    هرگز با یک سگ هار برخورد کرده اید؟ اگر در مقابلش بایستیدو سنگی را به طر فش پرت کنید زوزه کشان فرار میکند اما اگر بترسید و فرار کنید قطعا شما را دنبال میکند و پاچه تان را خواهد گرفت . خصلت آمریکا اینچنین است . که متاسفانه مسولین ...
  • علی ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    مشرق جان ریشه گستاخی تو به دولت و اصلاح طلبان و طرفداراشون چیست ؟
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    خدا را شکر که در زمان رئیس جمهور (احمدی نژاد ) این اتفاقات نیفتاد . تنها کسی که جلوی گردن کلفت های امریکایی ایستاد احمدی نژاد بود . کسی که با مشت خود بر دهانشان می کوبید . دشمن دشمن است دست دادن به دشمن یک ملت چه معنایی دارد؟؟ . منفعالانه برخورد کردن یعنی چی ؟؟
  • محمد ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    حضرت آقا فرمودند: من به دستگاه دیپلماسی اعتماد دارم ولی نفرمودند یقین دارم دستگاه دیپلماسی از اقتدار عزت ج.ا.ا به بهانه مصلحت نااگاهانه ازخنجرهای خونین استکبار جهانی سر خود را دربرف نکند. وبا اقتدار جواب دندانشکن به زیاده خواهیهای متکبران نشسته در کاخ سیاه بدهند تاجرات تکرار زیاده طلبی را نداشته باشند.
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    هیچوقت یه ایرانی رو تهدید نکنید حتی تطمیعم نکنید وقتی با خواب کردن به تمام خواسته هاتون میرسید کار اضافه هزینه بره
  • حمید ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    با سلام اگر برای ارتباط با دنیا قرار است از شرف و عزت ایرانی هزینه شود،و رفتارهای محتات در مقابل گستاخی ها داشته باشیم این ارتباط را نمیخواهیم.چون ما با عزت میتوانیم زندگی حتی خیلی سخت بگذرانیم ولی خوشی با خواری را نمیپذیریم.
  • شاپرک ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    آمریکایی ها باید درک کنند افراد اندکی در ایران تیکه کلامشان (( مرگ )) است و نباید بابت این افراد جامعه صلح دوست ایران را تنبیه کنند
  • رضا ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    مملکت قانون دارد رهبر ی فهیم دارد شورای عالی امنیت ملی دارد که در مقابل اینگونه اتفاقات طوری تصمیم بگیرد به دور از احساسات وتعصبات کور وجاهلانه متافع کلی نظام به خطر نیفتد چرا بعضی ها میخواهند جامعه را با اینگونه نوشته های سلیقه ای متشنج کنند
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    البته بیشتر به نظر می رسد رفتار قشر اصولگرای مجلس باعث این جسارت از سوی نمایندگان جمهوریخواه آمریکا شده است.
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    تازه مسلمان مسیحی شو بهتر است . اینطوری فحش نخواهی داد .
  • احسان ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    انها بعنوان یک انسان می توانند به ایران سفر کنند و اگر رییس مجلس اجازه داد بمدت یک ساعت مجلس ایران را ببینند که چگونه دموکراسی در کشور جریان داردچون انها نماینده مجلس ومردم امریکا هستند ولی نظارت و گستاخی نه
  • هموطن ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    منتقد ین بی انصاف دولت آقای روحانی سرشان را زیر برف کرده اند و نمی خواهند واقعیات داخلی وجامعه جهانی راببینند. عزت ایران را خودسریها و حمله به سفارت خانه ها و قانون شکنیها ی عده معلوم الحال برده اند نه دیپلماسی مبتنی برعلم وحکمت این دولت. این دولت فقط گندهای شما را پاک کند خیلی همت کرده است
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    تحریم سوئیفت کی برداشته میشود؟ چرا تابحال برداشته نشده است؟
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    تحریم سوئیفت کی برداشته میشود؟ چرا تابحال برداشته نشده است؟
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    دیگه تاکی این باید این کارها رو تحمل کنیم
  • حسین ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    چقدر ساده ای... اونا پاشون به ایران برسه وقتی برگردن در مورد دموکراسی و تخت جمشید که صحبت نمیکنن.. اونا باقدرت رسانه ایشون میکنن تو بوق و کرنا که شاخ ایران رو شکستیم و ایران در مورد همه چی شفاف سازی کرد و نگرانی ما رو برطرف کرد خلاصه اینکه ایران هم سلطه ما رو پذیرفت
  • یه ایرانی ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    تو چقدر شوتی...
  • گیل مرد ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    دمت گرم... باید دستگاه دیپلماسی یه تو دهنی محکم یزنه
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    درخواست اين نمايندگان وقيح كه نگاه ارباب- رعيتي به ايران دارند را مثل سگ جلوشون پرت كنيد يا به ايشان ويزا دهيد و پس از وررود بلافاصله بازداشت شوند.
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    چرا الکی شلوغش میکنید 3 نفر درخواست ویزا داده اند؛ شما حق دارید به آنها مجوز ورود به کشور بدهید یا ندهید! این همه فحش و داستان سرایی لازم نداره که من شخصاً بودم مقابله به مثل میکردم مثلاً 2 3 ماه علافشون میکردم بعدهم میگفتم که شما امتیاز لازم برای اخذ روادید ورود به کشور جمهوری اسلامی ایران را کسب نکرده اید. چرا هی دوست دارید به خاطر حماقت گروهی دیگر خودمونو به جون هم بیاندازیم؟ ما با هم برادریم چه امور خارجه چه سپاه چه هر نهاد داخلی دیگه؛ لذا هرچه فریاد دارید (تااطلاع ثانوی محترمانه!) بر سر آمریکا بزنید.
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    بيايم سطح مشاركت مان در انتخابات را به قدري بلا ببريم كه همه را مبهوت كنيم ! و مردم سالاري ديني در عمل به جهانيان نشان دهيم و اجازه بدهيم آمريكائيان هم بيايند و دمكراسي واقعي را در ايران ببينند . چرا وحشت مي كنيد !!! بگذاريد بيايند و تفاوتهاي آمريكا و عائه سعودي و كشورهاي عرب هميشه فارس را با ايران ببينند بگذاريد بيايند و ببينند وهابي ها سعودي قطري و اماراتي و بحريني در دنيا ايران هراسي مي كنند . بگذاريد ملت ايران دشمنان خود را پشيمان كنند. لاط بازي ، قمه وقداره كشيدن ، راه غلبه بر دشمنان نيست . قهر حرف نزدن روش عقلاني نيست
  • حسن ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    چند روز پیش در برنامه ثریا، سفرنامه کشمیر پخش شد. فرد اصلی در جاده به مشکل برخورد کرد و دو جوان اهل کشمیر به او کمک کردند. در بین صحبتها، وقتی که آنها فهمیدند آنها از ایران به آنجا رفته اند، درباره نحوه مواجهه ج.ا.ایران با آمریکا پس از برجام سوال کردند و نگران آن بودند. ج.ا.ا. امید مسلمانان است و هر کس دشمنان ایران را شاد و مسلمانان را نا امید کند به خیانت آشکار به اسلام، مسلمانان جهان و ایرانیان دست زده است.
  • سیب ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    ببینید دوستان در برید فکر کیند به این که مملکت اسلامی یعنی جون من برید فکر کیند ایا باید ازتوش این ملت فقط صدای اذان یا نماز خوندن بگوش برسه تا بفهمیم اسلامی هست نخیر برادران من د رادبیات شما باید اسلام باشد در گفتار رفتار حتی خوردن شما این دنیا مثل پازل هست که هرکس برنفس خود قلبه کرد بهشت جایگاهش هست حالا هی تهمت دروری به این اون بزنید یه نگاه بالای سر خودتون بندازیدتازه میگین این مملکت دموکراسی واقعی رو یدک میکشه بله وقتی یه ریسی انتخاب میشه شروع میکنه ریس قبلی رو به باد انتقاد از ریاست جمهوریمون گرفته تا ارگانهای دیگه /
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    بذارین بیان، باهاشون کار داریم، خخخخخخخخخخ
  • وحید ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    زیاد درخواست این سه آمریکایی را جدی نگیرید. اگر خوب به عکسشان نگاه کنید از یک سندرمی چیزی رنج می برند. با درخواستشان موافقت کنید بعد ببریمشان برای بازدید از صندوق های رأی سیار در وسط کویر لوت. این سه تا دیوانه، پایشان را از گلیمشان خیلی خیلی درازتر کرده اند.
  • ناشناس ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    واقعا متاسفم
  • ايراني غيور ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    منم همچين هوس كردم يه ديداري با رييس جمهور امريكا داشته باشم بابا جدي نگيريد اينا كه آدم نيستن
  • عباس ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    . امریکا به چیزی جزبرد ه گی توده هاو استعمار اونا فکر نمیکنه. ازاد بودن و برده نبون لیاقت میخواد . کم کم دارم ایمان ایمان میارم به اون سخن که ازمعصوم نقل شده که پرچم یمانی به حق نزدیکتره
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    مشرق بعضی از مواقع بقدری مقالات مسخره ای میزاری که دقیقا دلواپسان رو تو چهرت میبینم...
  • پسر ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    برای آنکه زمانی که فابیوس نکبت میخواست بیاد ایران و جامعه مخالفت میکرد، آقای رئیس جمهور طی نطقی گفتند که باید گذشته کشورها در قبال کشور و مردم ایران به فراموشی بسپاریم و این شد که آمریکا به نماینده معرفی شده ایران در سازمان ملل ویزا صادر نکرد و گفت در جریان تسخیر سفارت آمریکا این آقا دست داشته و مسئولان کشورها هیچ وقت گذشته دیگر کشورها در قبال مردم و کشور خودشون فراموش نمیکنند و باعث اقتدار کشورشون میشن
  • محمد ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    تو عربستان الجبیر عامل سیا هستش که دقیقا داره در جهت منافع امریکا و اسراییل منطقه را به اشوب میکشه و تو ایران معلوم نیس کدوم مهره هستش که ممکنه عامل سیا باشه و زمینه نفوذ را فراهم میکنه البته تا سپاه مقتدر و هوشمند را داریم هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.و اگه سپاه وملت ولایت مدار نبود همین الان حلقه نفوذ تکمیل شده بود.چطور میخاستند از برجام یک توافق تاریخی بسازند و خودشونو قهرمان معرفی کنند ولی با بیان ابعاد پشت پرده معلوم شد با کسب امتیاز حداقلی بالاترین و بیشترین امتیاز را دادند.و اذعان کردن گل هم خوردیم .عوامل نفوذی سیا در داخل کور خوندند.ملت اگاهند فقط یه عده قرطی که دنبال ازادی های امریکایی هستند حمایت میکنند که اونا هم اندکند.
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    امریکایی ها به آقای ابوطالبی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل ویزا ندادند .
  • ناشناس ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    تا زمانی که امریکا خوی قلدری و استکباری دارد و از تروریسم در منطقه و جهان حمایت میکند شعار مرگ بر امریکا و مبارزه با استکبار جهانی ادامه دارد انشاءالله .
  • علی حقجو ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    خاک بر کله ی پوکت با این بینش و نظر دادنت
  • ناشناس ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    به مجلس چه ربطی دارد این نتیجه انفعال وزارت امور خارجه و دیپلماسی لبخند است .
  • saeid ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    اشتباهی مثبت زدم
  • ناشناس ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    عزت پاسپورت ایرانی افزایش نیافت و عزت و اعتبار پاسپورت 38 کشور دیگر هم با سفر به ایران کاهش یافت !
  • ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    دریغ است که ایران ویران شود .
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    سایت مشرق ! اشکالی ندارد - مهم رای و خواست و دین و دنیای مردم است
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    تحلیل یک طرفه به سناتور ویزا بدهید و بگذارید بیایند( ترسو نباشید) از احمق نترسید. اینا سوژه ای خوبی برای دست انداختن شیطان بزرگ است
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    حالم از امثال تو بهم می خورد که ذره ای نه به شعور خود نه شعور مردم احترام نمی گذارند!
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام به بچه‌های مشرق خواهشا اگه این سه تا بی وجود وارد ایران شدن خبر دهید.
  • ارتین ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    دوستان اقتدار امروز ایران ناشی از سیاست ضد استکباری وضد صهیونیستی رهبری ومردم عزیز ایران هست،اگر ما به کشوری تبدیل شدیم که امروز برخی قدرتهای بین الملل در برابر اقتدار ایران سر تسلیم فرود می آورند وتمام آزاد مردان وازادیخواهان دنیا دنباله رو سیاست ما میشوند وبه ما چشم امید دوخته اند ناشی از سیاست ضد استکباری وایستادن دربرابر آمریکا وغرب هست و اینهمه به برکت رهبر عزیز وملت غیور وسپاه پاسداران عزیز وسیاستهای اصول گرایان پیرو خط رهبر است.پس لطفا در انتخابات پیش روی با انتخاب اصلح ترین اصولگرایان راه اقتدار وسربلندی ایران عزیز را هموار نماییم.
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    مثبت اشتباهی
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    یه درصد فکر کن خودشون بخوان بیان اینا اینو عنوان کردن که مثلا تحقیر کنن مارو که جوابشم همونه که چند تا از بچه حزب الهیامون درخواست ویزا و نظارت رو انتخاباتشون کنن وگرنه این 3 تا بزدل میدونن پاشونو بزارن تو ایران امنیت جانی نخواهند داشت .اما خدایی کاشکی سیاست خارخیمون مثه رفتار نیروهای نظامیمون بود آن وقت دیگه تردیدی نبود که حتی این گستاخیا به فکرشونم نمیرسید چه برسه که عنوان هم کنن.
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    هر وقت من تونستم از کلاهک های هسته ای امریکا بازدید کنم اینام می تونن با هواپیما از بالای پارچین سلفی بگیرند
  • علی اصغر کوثری ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    در اثر دیدگاه غلط اقتصادی و سیاسی دولت تدبیر، امید و راستگویان و عقلانیت و... ما طی دوسال اخیر حداقل 500 میلیارد دلار در ابعاد مختلف ضرر کرده ایم. از جمله نفت، مسکن، انرژی هسته ای و...
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    حالا هی دیپلماسی لبخند و خنده حالا اعتدال اثرش چیه ؟
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    هر هر به قبر باباش خندیده اون اراذل بخوان بیان مهر تایید بذارین رو انتخابات ما مهر تایید بهشت زهرا میذاریم رو کفنشون.
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    ریشه در حماقت شما داره
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    +100000
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    شما خیلی ساله ایران تشریف نداری بیخود نظر نده. ما همه مون تکه کلام و ذکرروزو شب و خلوت و جلوتمون مرگ بر آمریکاست! یه بار تو کل عمرت اومده بودی راهپیمایی از این توهما نمیزدی بیخود میکنی به جای ملت حرف میزنی.
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    منظورت از نوشته های سلیقه ای نامه سه نماینده است؟
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    کلامی بود از یک نامسلمان ماسون!
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    ا راست میگی با تدبیر؟ قبلا از این غلطا نمیکردن!
  • محمد ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    حرف مفت زدی باز
  • محمد ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    اونا فکر میکنی نمیدونن عظمت تخت جمشیدو اونا واسه خرابکاری میان پدرسگها
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    دمت گرم داداش دقیقا
  • ناشناس ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    یه دل سیر برات میخنده
  • ناشناس ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    ریشه در خیانت،وطن فروشی،تساهل و تسامح،خنده و ضعیف النفس بودنشون داره
  • ناشناس ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    و ما همچنان میخندیم و زانو میزنیم و میترسیم
  • eagle ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    ۱۹:۲۶در جواب ایشون تکه کلام من هم مرگ بر امریکا نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس