در جدیدترین گزارش منتشر شده درباره اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف جهان‌، ایران در کنار اتیوپی، اریتره و سودان در مکان 98 قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، موسسه بین‌المللی «هنلی و شرکاء» که در حوزه مسائل مربوط به اقامت و شهروندی فعالیت می‌کند، در گزارش سالانه خود درباره اعتبار پاسپورت کشور‌های مختلف‌، ویزای آلمان را با 177 امتیاز در مکان نخست قرار داده، این در حالیست که اعتبار ویزای صادر شده از سوی ایران در این گزارش به صورت مشترک با کشورهای اریتره،‌ اتیوپی،‌ نپال‌، فلسطین و سودان با 37 امتیاز در رتبه 98 قرار دارد.

در این گزارش که هر سال با همکاری انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی (IATA) به عنوان دارنده بزرگترین پایگاه اطلاعاتی سفر و براساس آزادی سفر شهروندان کشورهای مختلف تنظیم می‌شود‌، بیش از 200 کشور بررسی و در رتبه‌های انفرادی یا مشترک 1 تا 104 قرار گرفته‌اند که این رتبه‌بندی بر اساس تعداد کشورهایی برآورده شده که شهروندان یک کشور می‌توانند بدون دریافت ویزا به آنجا سفر کنند.

در گزارش موسسه «هنلی و شرکا» درباره اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف جهان، ایران در حالی به صورت مشترک با کشورهای اریتره،‌ اتیوپی،‌ نپال‌، فلسطین و سودان 37 امتیاز در رتبه 98 قرار دارد که تنها کشورهای لیبی، سوریه، سومالی، عراق، پاکستان و افغانستان دارای اعتبار ویزایی پایین‌تر از ایران هستند.

پس از آلمان که در مکان نخست معتبرترین پاسپورت جهان جای گرفته، کشور سوئد با 176 امتیاز در رتبه دوم را به خود اختصاص داده و جایگاه سوم نیز با 175 امتیاز بصورت مشترک در اختیار کشورهای فنلاند، فرانسه‌، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس است.

بلژیک، دانمارک‌، هلند و ایالات متحده آمریکا کشورهایی هستند که با 174 امتیاز مشترکا در جایگاه چهارم گزارش سال 2016 موسسه «هنلی و شرکاء» درباره اعتبار ویزاهای کشورها قرار دارند.

همچنین در جایگاه پنجم کشورهای اتریش‌، ژاپن‌، سنگاپور، جایگاه ششم کانادا‌، ایرلند،‌ کره جنوبی،‌ لوکزامبورگ‌، نروژ‌، پرتغال‌، سوئیس، رتبه هفتم یونان‌ و نیوزلند، رتبه هشتم استرالیا‌، جایگاه نهم مالت و مکان دهم مجارستان، جمهوری چک و ایرلند قرار گرفته‌اند.

در میان کشورهای آسیایی بالاترین رتبه در اختیار ژاپن و سنگاپور است که با 173 امتیاز در رتبه پنجم جای گرفته‌اند و کره جنوبی نیز یکی از کشورهای حاضردر رتبه ششم بالاترین اعتبار پاسپورت در جهان است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    مبارکه اینشاله سال بعد رکورد میزنیم میریم پیش افغانستان
  • من توام ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    چقدر باید سرمون رو بکنیم زیر برف... این یک واقعیت هست که ایران و ایرانی در سطح بین المللی چنین رتبه ای دارد ... این بود آن تمدن چندهزار ساله .... وا اسفا که واقعا فرهنگ و انسانیت در کشورمون باید دوباره تعریف شود از بس تعریف های کذایی از خودمون کردیم که واقعا باورمون شد که خیلی با فرهنگیم ...ولی واقعیت اینکه تو صف نذر با قابلمه میزنیم سر همدیگه رو له میکنیم .... تو یه سفر یک ساعته شهری بیست دفعه باماشین همدیگرو زیر میگیریم و هزارتا بوق و فحش میدیم ... شبکه های مجازی هم که کلا آبرو واسه ایرانی جماعت نمونده ... ...خدا نکنه کشورمون به مصیبتی گرفتار بشه همین خودمون همدیگه رو تیکه پاره میکنیم ....تو سونامی ژاپن حتی یه دستگاه خود پرداز سرقت نشد کسی واسه جیره غذایی اون یکی روهل نداد ...اینجا توصف تاکسی و مترو باید آمادگی دفاعی بلد باشی ...هنوز یاد نگرفتیم تو ترافیک تو ماشین بغلی ذول نزنیم ... تا حالا چن نفر بخاطر چشم تو چشم شدن با هم دسبت به یقه شدن .. امان از دست متلک های مضخرف...... باید واقعیت رو قبول بکنیم و نسبت به تصحیح اون اقدام بکنیم و از خودمون هم باید شروع بکنیم ... بخاطر بچه ها مون ..که حداقل اونها بتون روزهای بهتری از ما داشته باشن ... ما واقعا ضعف فرهنگی داریم واقعا بلد نیستیم و وحشتناک تر اینکه قبول نمی کنیم که بلد نیستیم و این خطرناک هست
  • مشرق ترسو ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    زمان احمدی نژاد که اعتبار پاسپورت ایرانی ها رو اعلام میکردن کجا بودی مشرق لال مونی گرفته بودی بزدل ترسو
  • مهماندار هواپیما ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    البته اعتبار برای خود اقایان است که مرتب با خانواده به لندن امریکا و غیره در سفر هستند باید در پروازها باشید و ببینید
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    صرفا جهت اطلاع احمدی نژاد ادعایی در مورد بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی نداشت این شعار روحانی بود !
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    خدا لعنتتون نکنه دعوا رو کنار بذارید چپ و راست معنی نداره همه ایرانی هستیم اما متحد نیستیم
  • حسین ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    برعکس روندن موتور و ماشین تو جاده و اتوبان هم جزو ویژگیهای ایرانه که باید به فضائلش اضافه نمود. مزخرف صحیحه نه مضخرف
  • امیر ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    تو کلاهتو بذار بالاتر.خیلیم بدت نیومده
  • kalam dost ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    احسنت حرف درست ومنطقى وواقعى را زدي
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    ایران کم کم در حال ویران
  • بشیر ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    حداقل زمان احمدی نژاد انرژی هسته ای را به هیچ و پوچ ، مثل ترسوها جارو نکردیم و نریختیم تو سطل آشغال!!الان چی داریم آقای شجاع!!!!!!!!!!!!
  • عرفان ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    عین همین نظر اگر در صفحات زرد یایت های حامی غرب بگذاری. نه تنها سانسور میشه. باز هم مشرق که مامنت شماها رو پخش میکنه. این جملات رو کجا بودید در فتنه ۸۸ که بزنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس