کد خبر 531463
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد تا زمانی که کودکان در سوریه کشته می‌شوند، مذاکرات صلح این کشور بی‌فایده است.

 به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ادعا کرد: تا زمانی که کودکان همچنان در سوریه کشته می‌شوند، مذاکرات صلح فایده‌ای ندارد.

به نوشته «دیلی صباح»، وی ضمن تأکید بر این مسئله که بحران سوریه بزرگترین تراژدی انسانی را از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون ایجاد کرده گفت: «به چه دلیل شما در ژنو گردهم جمع شدید؟

اردوغان سپس تصریح کرد که پایان دادن به رژیم سرکوبگر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و ورود به فرایند انتقال قدرت که طی آن درخواست‌های قانونی مردم سوریه محقق شود، ضروری است.

رئیس‌جمهور ترکیه که به «لیما» پایتخت کشور «پرو» در آمریکای جنوبی سفر کرده است، در
دانشگاه «سن ایگناسیو دولویولا» این شهر، دکترای افتخاری کسب کرد و در ادامه گفت: ترکیه تمام امکانات علمی خود را در خدمت کشورهای آمریکایی لاتین قرار می‌دهد و 250 دانشجو را بورس می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مخلوق خدا ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    اره تو مشغول باش نفتو بچسب بیخیال صلح سوریه نزدیکه همون نفت تاریختو اتیش بکشه بقول پوتین خون سربازای ما داره خرید فروش میشه نه نفت داعش که ترکیه میخره
  • morteza ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    مطمینا درست میگی ولی ببینم مگه اون کودکان بیگناه رو رفیقای داعشی ت نمی کشن؟!!!!!!
  • وحید ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    ترکیه ی اردوغان، مثل یک ماشین پر سرعت است که یک مست رانندگی اش را برعهده دارد؛ این کشور، چند سال دیگر، تاوان این دخالت هایش در سوریه و عراق و حمایت هایش از تکفیری ها را خواهد دید. آنتالیا و سواحل لختی از یک طرف، از طرفِ دیگر حمایت از تکفیری ها و داعشی ها؛ این ترکیه در هر دو سوی کار، افراط و تفریط کرده است. اردوغان، میراث وحشتناکی از نا امنی و مشکلات معیشتی را برای مردمش به ارمغان خواهد آورد. انشاءالله دیر یا زود، سوریه و عراق به ثبات می رسند، آن وقت ترکیه می مانَد و همسایگانی که هیچکدام با او مماشات نخواهند کرد؛ ارامنه، روسیه، ایران، سوریه، عراق. کشور ترکیه که می توانست نمادی برای آرامش منطقه و دوست نزدیک ایران باشد، این روزها، آنقدر نفهمانه عمل می کند که همه ی تحلیلگران را از عقل درستِ این اردوغان و تیمش به شک انداخته. ترکیه بر توریسم تکیه داشت، که با طرفداری از تروریسم، فاتحه ی توریسمش خوانده شد؛ ماجرای مسالمت آمیز با پ ک ک را به جنگ داخلی تبدیل کرد، و نشان داد که هیچ وقت شریک مطمئنی برای ایران و روسیه و عراق و سوریه نیست و نخواهد بود. خاک دو دنیا بر سر اردوغان.
  • پسر ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    اردولاغ مشغول سرکوب کردها در ترکیه هست و حق دخالت در سوریه ندارد خاک عالم بر سر بارزانی که با اردولاغ همکاری میکنه و فقط به فکر منافع شخصی خودش
  • ایرانی ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    این بنده خدا به داعشی ها میگه کودک
  • ایرانی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    معلوم نیست کسی که به گرگ بودن ونوادگی چنگیز وتیمور مغول وتاتار ووحشیهای عثمانی افتخار میکنه چرا اینقدر ناراحت کودکان سوری است؟؟؟در ضمن رجب بوزگوردی تو جلوی تجاوز به زنان اواره سوری را در ترکیه ..توسط ترکها و عربستانیها بگیر (که اتفاقا از اقوام مخالف اسد هم ظاهرا هستند) کودکان سوری پیشکشت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس