وزیر خارجه عربستان سعودی در جریان دیدار با همتای ترکیه ای خود اظهاراتی را علیه دمشق و مسکو مطرح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الیوم السابع، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه که به ریاض سفر کرده است با «عادل الجبیر» همتای سعودی خود دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، الجبیر در جریان این دیدار ضمن پافشاری بر مواضع خصمانه خود در قبال دولت دمشق تأکید کرد: ریاض به حمایت کامل از معارضان سوری ادامه می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: مشارکت یا عدم مشارکت معارضان سوری در مذاکرات سیاسی با دولت سوریه برای ما تفاوتی ندارد، مسأله مهم این است که ما به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد.

الجبیر در آستانه آغاز مذاکرات صلح سوریه در ژنو، بار دیگر در قامت سخنگوی معارضان سوری برآمده و مواضع تکراری و مداخله جویانه خود در قبال دولت دمشق را تکرار کرد.

وی تصریح کرد: بشار اسد باید از قدرت در سوریه کنار گذاشته شده و یک قانون اساسی جدید برای این کشور تدوین شود.

وزیر خارجه سعودی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون موضع ریاض در تنش ایجاد شده میان آنکارا و مسکو به دنبال اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده روسی «سوخو 24» تصریح کرد: ریاض از حق ترکیه در دفاع از حریم هوایی خود به روشی که مناسب می داند، حمایت می کند.

اظهارات الجبیر در خصوص اقدام ترکیه در هدف قرار دادن جنگنده روسی در حالی مطرح می شود که مسکو پیشتر بارها اعلام کرده که جنگنده روسی در آسمان سوریه هدف حمله ارتش ترکیه قرار گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • وحید ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    1 0
    یکی نیست این ظالم الجبیر را خفه کند؟ این مردک، مدام روی اعصاب آدم است. این اوغلوهای ترکیه هم، خیلی خود را بزرگ فرض می کنند.
  • فرشاد ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    عربستان با شرف تر از آمریکا و اروپاست حداقل در حمایت از اپوزیسیون کوتاهی نکرده
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    1 0
    شرف؟؟
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    1 0
    درسته ما ایرانی هستیم وروی شیعیان و علویان سوریه تعصب داریم ولی یه حس انصاف و حقیقت جویی هم باید داشته باشیم بشار اگه همون اول که مردم سوریه اعتراض مسالمت امیز داشتن کنار میرفت سوریه الان کودکانش تو این وضع نبودن خدا بگم چیکارش کنه
  • وحید ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    1 0
    یکی حرف این فرشاد را معنی کنه ببینیم منظورش چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس