اصلاح‌طلبان حالا بعد از انتساب «بی سواد»، «تندرو» و «دلواپس» به منتقدان، نوک پیکان تخریب و برچست‌زنی را به سوی یاران سیاسی خود گرفته‌اند. تمامیت‌خواهی و تنگ‌کردن دایره انتقاد و اسطوره‌سازی علاوه بر رییس دولت اصلاحات به هاشمی رفسنجانی نیز رسیده است.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات امروز را به بازتاب سخنان حجت‌الاسلام روحانی پیرامون انتخابات اسفندماه و حضور وزیر امور خارجه آلمان در تهران اختصاص دادند.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1. روزنامه‌های اصلاح‌طلب بر قسمتی از سخنان حجت‌الاسلام روحانی مانند «با صندوق رأی قهر نکنیم» و «انتخابات بدون شایبه» تأکید ویژه‌ای داشتند؛ پیگیری مسائل اقتصادی و معیشتی مردم از مهم‌ترین محورهای است که روزنامه‌های اصلاح‌طلب تمایل به بیان آن ندارند.

2. بازتاب سخنان معاون اول رییس‌جمهوری به انتقادات سفر رییس‌جمهوری به ایتالیا و فرانسه؛ سخن منتقدان را «ظلم به اقتصاد مقاومتی و رهبری» عنوان کرد.

3. روزنامه‌های اصلاح‌طلب منتقدان به نوع خریدهای دولت در سفر اروپا را «دلال» معرفی کردند؛ روزنامه ابتکار به‌جای پاسخ با رویکردی پوپولیستی نوشت: «این جنگ تبلیغاتی علیه خرید هواپیماها به خاطر به خطر افتادن منافع دلال‌هایی است که در زمان تحریم قطعه وارد می‌کردند.»

4. حمایت تمام‌عیار اصلاح‌طلبان از سخنان هاشمی رفسنجانی بر ضد حق‌الناس و شورای نگهبان؛ روزنامه خانوادگی آرمان امروز پیش‌قراول حمایت از پدر معنوی خود منتقدان را به شکایت تهدید کرد.

5. روزنامه‌های اصلاح‌طلب هدف سفر وزیر امور خارجه آلمان به تهران را علاوه برافزایش تبادل اقتصادی میان دو کشور، کانالی برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض دانستند.

6. حسام‌الدین آشنا در سلسله یادداشت‌های خود پیرامون سفر اروپایی رییس‌جمهور؛ منتقدان کنفرانس خبری رییس‌جمهور در سایه مجسمه سردار رومی فاتح را اشتباه دانست و آنان را دارای «نگاه «اسب بینی» دن‌کیشوتی، فقط یک فاعل شناسا دارد» معرفی کرد!


تتتت•    شمشیر داموکلس حامیان هاشمی بر فراز گردن عباس عبدی

«بغض کهنه»، «تسویه حساب» پاسخ انتقاد به سیاست‌ورزی هاشمی رفسنجانی از سوی حامیان وی است؛ اصلاح‌طلبان حالا بعد از انتساب «بی سواد»، «تندرو» و «دلواپس» به منتقدان سیاسی خود، نوک پیکان تخریب و برچست‌زنی را به سوی یاران سیاسی خود گرفته‌اند. به نظر می‌رسد تمامیت‌خواهی و تنگ‌کردن دایره انتقاد و اسطوره‌سازی علاوه بر رییس دولت اصلاحات به هاشمی رفسنجانی نیز رسیده است.

صادق زیباکلام در یادداشت روزنامه خانوادگی هاشمی رفسنجانی نوشت: «سخنان عباس عبدی یادآور بغض کهنه‌ای است که ایشان از قدیم الایام نسبت به آقای هاشمی داشته است. چه در دوران اصلاحات که به‌شدت به آقای هاشمی هجمه می‌کردند و چه پس از آن که همواره سعی داشتند به بهانه‌های مختلف آقای هاشمی را مورد عتاب و خطاب قرار دهند. در واقع با اینکه برخی از اصلاح‌طلبانی که در دوران اصلاحات نسبت به آقای هاشمی سخنانی گفتند، بعدها پی به اشتباه استراتژیک خود بردند، اما آقای عبدی کماکان بر اسب تاختن به آقای هاشمی سوار است. چه اینکه حالا درباره هجمه به آقای هاشمی نیم نگاهی نیز به اصولگرایان دارد. اما آن چه که باید اذعان داشت فارغ از تسویه حساب‌های شخصی آقای عبدی نسبت به آقای هاشمی، اظهارات ایشان از جهاتی دیگر نیز عبرت انگیز است.»

حمله حامیان هاشمی به اصلاح‌طلبان منتقد/عباس عبدی در پاسخ به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی انتقادات صریحی را بیان داشت و گفت: «اگر حسن آقا شرط حداقل اجتهاد را برای نامزدی خبرگان دارند که با توجه به جمیع جهات عرفی بالاتر از حداقل‌ها را دارند در این صورت باید تأیید شوند و اگر ندارند که نباید تأیید شوند و انتساب به بیت امام هیچ مزیتی برای این مورد ندارد. این که امام چه کرده هیچ ربطی به این حق ندارد. بعلاوه این که چه کسانی این صلاحیت‌ها را تشخیص می‌دهند؛ همان‌هایی هستند که آقای هاشمی هنگام ریاست خود بر خبرگان آنان را متولی این کار قرار داد. هر کس نسبت به مرجع یا منطق این رد صلاحیت‌ها ایرادی داشته باشد قابل فهم است و حق دارد جز آقای هاشمی. بنابر این ایشان حتماً متوجه این نکات هستند، ولی چرا چنین می گویند؟ به نظرم عدم تأیید و حضور حسن آقا در انتخابات را ترجیح می‌دهند، و یا می‌خواهند اگر احتمالاً ایشان تأیید شدند آن را به حساب حرفهای خود بگذارند و دیگران را مدیون خویش بدانند و با توجه به منطق سخنان ایشان انتظارشان از تبعات این مدیونی هم روشن است. همانطور که سعی کردند آمدن حسن آقا را بر خلاف واقعیت به حساب خود بگذارند.»

حمله حامیان هاشمی به اصلاح‌طلبان منتقد/•   دلواپسی عدم حضور هاشمی در لیست جامعتین

اصلاح‌طلبان که از عدم تمایل هاشمی برای حضور در لیست جامعتین خبر می‌دادند؛ خبر حذف هاشمی رفسنجانی از لیست این نهاد حوزوی مهم کشور پس از اظهارات علیه حق الناس و شورای نگهبان را شایعه تلقی کردند. در همین راستا روزنامه شرق در مطلبی دلواپسانه این اقدام را «تخریب» حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی دانست.

روزنامه‌های اصلاح‌طلب حضور حجت‌الاسلام روحانی و عدم حضور هاشمی رفسنجانی را اقدامی برای «جدایی روحانی از هاشمی رفسنجانی» دانستند تا «روحانی را به نفع خود مصادره کنند» روزنامه قانون در همین راستا چند روزگذشته نوشت: «این جریان‌ها هر اهدافی را که برای فعالیت‌های انتخاباتی خود در پیش‌گرفته‌اند، چندان دور از ذهن نیست ولی اینکه تلاش کنند با این اقدامات روحانی را از هاشمی رفسنجانی جدا کرده و وی را به نفع خود مصادره کنند، اقدامی تهی و بی‌اساس است چرا که روحانی سال‌هاست در محضر هاشمی بوده و پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری را نیز تا بخشی مدیون کمک وی می‌داند. مدیون فردی که وقتی روحانی را از دبیری شورای‌عالی امنیت ملی کنار گذاشتند، وی را در مرکز استراتژیک آماده نگه‌داشت تا روزی که موقعیت را برای حضور در میدان آماده کند. امروز نیز ائتلاف روحانی-هاشمی استراتژی‌ای است که نه با این «گندم‌های ری» و نه حتی با «بهشت‌های برین» دیگر قابل معامله نیست و مانند آب کوبیدن در هاونگ است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    افرادی که بخاطر حسن جنجال راه انداخته اند نه دوستدار انقلاب هستند و نه ارزشی برای کشور وملت قائل می باشند . چون کسی که امتحان نداده ومر قانون را رعایت نکرده چه ادعائی دارد؟ این افراد در اصل جریان فتنه را از حالا اغاز کرده اند . لذا برای جلوگیری از فتنه دیگر باید با این افراد برخورد قانونی شود
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    اینان اصلاحاتی نیستند نان به نرخ روز می خورند
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    لعنت خدا بر فتنه گران خائن
  • علی ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    و ایادی داخی شان
  • کارشناس علوم اقتصادی ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    در جواب این حامیان دولت عرض می نمایم که بودجه ای که هیئت دولت برای مسکن مهر امروز تایید کرد یک سوم قیمت یک هواپیمای پهن پیکر است که توجیح اقتصادی ندارد و این نشان می دهد دولت به هیچ وجه قصد حرکت در مسیر رونق اقتصادی را ندارد واگر داشت با نصف پول خرید هواپیماهای پهن پیکر می توانست مقدار 110 هزار میلیارد تومان قدرت وام دهی بانک ها را افزایش دهد (سخن چند ماه پیش وزیر محترم اقتصاد که با 10 هزار میلیارد تومان کمک دولت بانک ها می توانند مقدار 110هزار میلیارد تومان قدرت وام دهی خود را افزایش دهند ) و با این وام می توان وام مسکن به مقدار یک میلیون واحد در شهرها و یک میلیون واحد در روستاها را افزایش داد که حدود 10درصد رشد اقتصادی را رقم می زند خداوند مشاورین اقتصادی دولت را سواد داده و به راه راست هدایت نماید انشا الله
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    فتنه گران فقط یه چیز خیلی خوب میشناسن اون هم پول هست و قدرت و سو استفاده از قدرت دیگه هیچ درکی نسبت به مسایل ندارند البته بعضی از مردم بی فرهنگ هم توی همین دسته قرار می گیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس