آمریکا به منظور مقابله با حملات بیشتر روسیه به شرق اروپا بودجه نظامی برای استقرار تجهیزات زرهی در قاره سبز را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، نیویورک تایمز در مقاله‌ای از تصمیم اوباما برای افزایش استقرار تسلیحات سنگین و تجهیزات زرهی در کشورهای شرق و مرکزی اروپا به منظور جلوگیری از یورش بیشتر پوتین در منطقه خبر داد.

در همین ارتباط  چندین مقام رسمی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند کاخ سفید با درخواست افزایش 3.4 میلیارد دلاری بودجه نظامی به دنبال تحویل تسلیحات و تجهیزات بیشتر به اروپا در سال 2017 است. درحال حاضر این بودجه 789 میلیون دلار است و افزایش 4 برابری آن بیانگر شدت نگرانی آمریکا از تحولات اروپا و اقدامات روسیه است.

هرچند طی ماه‌های اخیر فعالیتهای نظامی روسیه در شرق اوکراین کاهش قابل توجهی یافته اما مسکو به حضور خود در این منطقه ادامه داده و آمریکا و ناتو به دنبال ارسال این پیام به پوتین هستند که غرب نسبت به انگیزه‌های وی در منطقه به شدت مشکوک است.

مقامات پنتاگون معتقدند که افزایش بودجه و  استقرار تجهیزات نظامی مسلما باعث نگرانی روسیه خواهد شد. به گفته این منابع مجارستان و رومانی و کشورهای حوزه بالتیک می‌توانند محل مناسبی برای استقرار تجهیزات و نیروهای نظامی بیشتر آمریکا و ناتو باشند.

مقامات ناتو در توجیه افزایش بودجه نظامی خود مدعی هستند که این اقدام نه تنها در راستای مقابله با توسعه طلبی روسیه انجام می‌شود بلکه از آن می‌توان برای مقابله با گروه داعش و یا برخورد با موج مهاجران از سوریه استفاده کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس