کد خبر 533701
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در مقاله ای، سیاست های واشنگتن در سوریه را شکست خورده و مایه شرمندگی دولت اوباما دانست.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» مدعی شد: ««سیاست پوتین رئیس جمهوری روسیه در دمشق روشن است. وی می خواهد با کنترل بخش های مهم سوریه و بمباران «معارضان میانه رو»، جلوی هرگونه امکان تغییر حکومت به پشتیبانی غرب را بگیرد. پوتین همچنین قصد دارد از مذاکرات ژنو به عنوان پوششی برای تغییر شرایط در سوریه استفاده کند و تقویت ارتش سوریه برای سرکوب داعش هم شاید در رده پنجم یا ششم از فهرست هدف های او باشد.»»

به نوشته نیویورک تایمز، «مشکل اینجاست که سیاست پوتین در سوریه را به سختی می توان از سیاست اوباما تشخیص داد. اوباما ظاهرا وانمود می کند که معتقد است بشار اسد نباید بخشی از راه حل نهایی برای سوریه باشد. اما این اظهار نظرها صرفا در حد حرف است و آنکه دارد شرایط را در سوریه رقم می زند، ولادیمیر پوتین است.»

این روزنامه بخشی از بحران های کنونی در اروپا را نیز به سیاست های دولت اوباما نسبت داد و نوشت: این سیاست ها به کشتار در پاریس و سن برناردینو منجر شد و اکنون به فروپاشی اتحادیه اروپا کمک می کند؛ چراکه اروپایی ها می کوشند با بستن مرزهایشان و زیر پا گذاشتن مقررات شنگن، جلوی هجوم پناهندگان به کشورهایشان را بگیرند.

نیویورک تایمز نوشت: سوریه اکنون مایه شرم دولت اوباما است. ابعاد این شرمساری آنچنان گسترده است که شاید بر دستاوردهای داخلی دولت او نیز سایه افکند.

آمریکا با پشتیبانی از گروههای تروریستی و مخالفان مسلح دولت اسد که آنان «معارضان میانه رو سوری» می خواند، یکی از عوامل گسترش ناآرامی در آن کشور بوده است. دولت اوباما سال گذشته اعلام کرد که طرح واشنگتن برای تشکیل یک نیروی به اصطلاح میانه رو برای سرنگونی دولت در سوریه شکست خورده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس