کد خبر 529849
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲

سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه ورود هر گونه محصولات ترکیه به روسیه ممنوع است، گفت: ترکیه تلاش کرد با عنوان سبزیجات و میوه‌جات ایرانی کالای خود را به بازار روسیه صادر کند و ما جلوی این کار را گرفتیم.

به گزارش مشرق، لوان جاگاریان امروز در حاشیه سفر خود به گیلان با اشاره به ظرفیت‌های تجاری این استان، اظهار کرد: در این سفر ملاقات خوبی با استاندار گیلان داشتیم و با استفاده از فرصت مسائل مختلف را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه فرصت‌های و قابلیت‌های گیلان برای همکاری‌های دوجانبه بین این استان و آستراخان روسیه بررسی شد، افزود: گیلان با آستراخان روسیه دارای روابط دیرینه است.

سفیر روسیه در ایران از سفر محمدعلی نجفی استاندار گیلان اوایل خرداد ماه سال آینده به آستراخان خبر داد و گفت: این سفر با دعوت استاندار آستراخان صورت گرفته و قرار است نمایشگاه بزرگ کالای ایرانی در این استان روسی افتتاح شود.

وی درباره اختصاص خط اعتباری 5 میلیارد دلاری روسیه به ایران، افزود: قرارداد این خط اعتباری در سفر پوتین به ایران امضا شد و می‌تواند نقش کلیدی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه داشته باشد.

جاگاریان با بیان اینکه استان گیلان به لحاظ جغرافیایی جایگاه مهمی در ساحل دریای خزر دارد، تصریح کرد: تردیدی نیست که هر دو طرف ایرانی و روسی برای افزایش حجم مبادلات کالا تمایل دارند و اختصاص خط اعتباری مذکور می‌تواند کمک مؤثری باشد.

سفیر روسیه در ایران وجود آبزیان، تولید انواع سبزیجات و میوه‌جات و... را از ویژگی‌های گیلان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه رابطه بین روسیه و ترکیه خدشه‌دار شده، تلاش می‌کنیم واردات محصولات کشاورزی خود را از ایران به روسیه افزایش دهیم.

وی مواد پروتئینی مانند گوشت و مرغ را از نیاز مهم روسیه دانست و گفت: این موضوع در دستور کار وزیر کشاورزی روسیه قرار دارد و با وزیر جهاد کشاورزی ایران آن را بررسی کردیم و در انتظار افزایش واردات طیور و گوشت گوسفند به روسیه و صادرات گوشت گاو از روسیه به ایران هستیم.

جاگاریان به تسهیل در صدور روادید تجار ایران و روسیه اشاره کرد و متذکر شد: برای صدور روادید مشکلی وجود ندارد و در سال میلادی گذشته بیش از 33 هزار گردشگر ایرانی از روسیه بازدید کردند.

وی یادآور شد: امسال یک نمایشگاه روسی در تهران برگزار می‌شود و امیدواریم گردشگران ایرانی به روسیه افزایش چشمگیری یابند.

این مقام روسی با بیان اینکه در تلاش هستیم گردشگران روسی به ایران و گیلان بیشتر سفر کنند، خاطرنشان کرد: از این به بعد سفر گردشگران روسیه به ترکیه ممنوع شد و این مسئله امکانات وسیعی را برای ما در ایران به وجود می‌آورد و تعداد گردشگران روسیه افزایش پیدا می‌کند.

وی با ابراز خوش‌بینی نسبت به راهبردی شدن روابط ایران و روسیه، تصریح کرد: پس از سفر پوتین رئیس جمهور روسیه و ملاقات وی با مقام معظم رهبری به گسترش روابط بین دو کشور خوش‌بین هستیم.

جاگاریان با تأکید بر اینکه روسیه به هیچ عنوان محصولات ترکیه را قبول نمی‌کند، یادآور شد: از دوستان ایرانی می‌خواهیم محصولات ترکیه را در خود راه ندهند تا محصولات آنها از این طریق وارد روسیه نشود.

وی متذکر شد: ترکیه تلاش کرد با عنوان سبزیجات و میوه‌جات ایرانی کالای خود را به بازار روسیه صادر کند و ما جلوی این کار را گرفتیم و به آنها اجازه چنین اقدام‌هایی را نمی‌دهیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس