کد خبر 530744
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

صدر اعظم آلمان روز سه شنبه در یک تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه، از وی خواست تا از نفوذ خود در اوکراین استفاده کرده و شورشیان طرفدار مسکو در این کشور را کنترل کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه از برلین، انگلا مرکل یک روز پس از آنکه نسبت به عدم اجرای کامل توافق صلح اوکراین هشدار داده بود، امروز در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین از وی خواست برای نیل به یک توافق جامع سیاسی در اوکراین چاره ای نیست جز اینکه همه به تلاش ها برای ایجاد آتش بس احترام بگذارند و به ناظران بین المللی اجازه دهند تا بر تمام مراحل اجرای این آتش بس و توافق صلح نظارت کامل داشته باشند.

سخنگوی صدراعظم آلمان امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مرکل دیروز در میزبانی از پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین دولت روسیه را متهم کرد که با وجود نقض آتش بس همچنان نیرو و تسلیحات به شرق اوکراین اعزام می کند.

براساس این بیانیه، رئیس جمهور اوکراین نیز با سرزنش روسیه و حامیان آن در اوکراین، آنها را در اجرای آتش بس شکست خورده توصیف کرد.

پوروشنکو در 21 شهریور نیز پس از یک گفت وگوی تلفنی با پوتین در جنوب شرق کشورش اعلام آتش بس کرد.

زیرا از یک سو، دو خبرنگار روس روز قبل در نزدیکی شهر لوهانسک اوکراین کشته شده بودند و از سوی دیگر نگرانی از اختلال در صدور گاز به اروپا شدت گرفته بود.

حدود ۱۵ درصد از گاز مصرفی اروپا از خطوط لوله گاز اوکراین به قاره سبز می رسد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس