کد خبر 528235
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز به کار عملیات اجرایی طرح توسعه حرم امام حسین(ع) خبر داد و گفت: طرح توسعه حرم امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و بین‌الحرمین ۴ بخش دارد که بخش اول آن با نام طرح صحن عقیله بنی هاشم(س) شروع شده است

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بخش اول توسعه حرم امام حسین(ع) با عنوان صحن عقیله بنی هاشم (س) آغاز شده و مراحل اجرای این طرح 6سال به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: هزینه طرح‌ توسعه حرم امام حسین(ع) که در مدت زمان 25 سال به بهره‌برداری می‌رسد توسط شیعیان علاقمندان و ایرانی‌ها و عراقی‌ها تامین می‌شود و با اتمام رسیدن این برنامه‌ها شاهد تسهیل بهتر برای زائران خواهیم بود.

طرح توسعه حرم امام حسین(ع) کلید خورد +عکس

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: در نخستین بخش از طرح توسعه حرم امام حسین(ع) که صحن عقیله نام دارد افزایش چشمگیر زائران را شاهد خواهیم بود و به‌دنبال این هستیم تا برای اربعین سال آینده پذیرای زائران در این صحن هم باشیم؛ امیدواریم بتوانیم در اربعین آینده 5 میلیون نفر از زائران را در این صحن گنجایش دهیم.

پلارک تصریح کرد: صحن عقیله در 3 طبقه طراحی شده و در طول 2  کیلومتر مساحت دارد و شامل شبستان، مرکز خدماتی و اداری و بخش متصل به رواق‌های زیارتی است که با اتمام توسعه 5 برابر بر ظرفیت زائران افزوده خواهد شد.

به گفته وی در طرح توسعه حرم امام حسین(ع) مهندسین ایرانی و تکنسین‌های کشورمان به فعالیت ‌می‌پردازند و دست اندرکاران بدنبال آن هستند تا هرچه سریع‌تر این برنامه‌ها برای رفاه حال زائران حسینی به بهره‌برداری برسد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    تقارن تو ابنیه اسلامی حرف اولو میزنه چرا این طرح فاقد اونه
  • علی ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    درست میگه،این یه سر درگمی ایجاد میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس