مردم بحرین در سومین هفته پیاپی با برگزاری تظاهرات، اعتراض و خشم خود را به جنایت آل سعود در اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر ابراز داشتند.

به گزارش مشرق، بحرینی‌ها برای سومین هفته پیاپی در چارچوب ادامه اعتراض خود به اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، روحانی بارز شیعه عربستان در منطقه ستره بحرین تظاهرات کردند که با برخورد شدید نیروهای امنیتی و پلیس روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مرآة البحرین، نیروهای پلیس با شلیک گازهای اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه ای و استفاده از خودروهای زرهی خود به مقابله با معترضان و تعقیب آنها پرداختند. فیلمی که فعالان بحرینی منتشر کردند، نشان می دهد که نیروهای پلیس به یکی از منازل حمله کرده و فردی را کشان کشان به سمت خودروی خود می‌برند.

حکومت بحرین، هرگونه انتقاد از اعدام ها در عربستان را ممنوع کرده است. حکومت بحرین همچنین افرادی را که علنا اعدام آیت‌الله نمر را در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر محکوم کرده بودند، بازداشت کرده و برای محاکمه به دادستانی ارجاع داده است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه خاندان آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری نظام حاکم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس