کد خبر 527558
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

کمی پیش از انتخابات 2013 مالزی، نخست وزیر کنونی این کشور مبلغ ۶۸۱ میلیون دلار هدیه از خاندان سعودی دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، پرونده «نجیب رزاق» نخست وزیر مالزی که چندی پیش به اتهام گرفتن رشوه از عربستان سعودی برای تبلیغات انتخاباتی مورد بررسی بود با رفع اتهام رشوه و اختلاس به پایان رسید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دادستانی مالزی روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد که مبلغ 681 میلیون دلاری که کمی پیش از انتخابات 2013 از سوی عربستان سعودی به حساب نجیب رزاق واریز شده بود، «هدیه‌ای» از سوی خاندان سعودی بوده و جرم یا فساد مالی نبوده است.

«محمد اپندی علی» داستان کل مالزی در یک کنفرانس خبری گفت: «من از یافته‌ها راضی هستم که این مبالغ رشوه یا اختلاس نبودند. دلیل اهدای این مبلغ به نجیب معلوم نیست، اما این مسئله‌ای بین وی و آل سعود بوده است.»

دادستانی کل مالزی سه تحقیق انجام داد که بر اساس آنها گفته هیچ جرمی از جانب نجیب در ارتباط با دریافت این مبلغ روی نداده است. کمیسیون ضد فساد مالزی پیش از این گفته بود که این مبالغ اهدایی با اهداف سیاسی از سوی افرادی در خاورمیانه به نخست وزیر مالزی داده شده بود.  

نجیب که از سوی مخالفان درخواست‌هایی مبنی بر استعفا دریافت کرده بود، ارتکاب هرگونه جرمی را رد کرده و گفته بود هیچ مبلغی برای مقاصد شخصی دریافت نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس