سخنگوی نیروی موشک های راهبردی روسیه اعلام کرد: روسیه در سال جاری 16 موشک قاره پیما پرتاب خواهد کرد که دو برابر سال گذشته است.

به گزارش مشرق،  ژنرال «دمیتری آندریف» روز یکشنبه گفت: روسیه در سال 2015 ، هشت فروند موشک قاره پیما آزمایش کرد و امسال پرتاب 16 فروند موشک قاره پیمای بالستیک برنامه ریزی شده است.
وی افزود: به این ترتیب، نیروی موشک های راهبردی روسیه در سال جاری تعداد آزمایش های نمونه های جدید موشک های قاره پیمای خود را دو برابر افزایش می دهد.
مقام نظامی روس همچنین گفت که دو موشک برای تمدید دوره استفاده از موشک های قاره پیمای موجود و تایید توانمندی این تسلیحات پرتاب خواهد شد.

روسیه برای توسعه توانمندی موشک های قاره پیمای خود که بخش مهمی از سپر دفاع راهبردی این کشور محسوب می شوند برنامه ریزی گسترده ای کرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، سال 2016 اجرای برنامه دولتی حمایت از مجتمع صنایع دفاعی روسیه آغاز می شود و نمونه های جدید تسلیحات برای نیروی هوا ـ فضا، نیروی دریایی و نیروهای موشکی راهبردی تولید خواهد شد.

انتظار می رود در این سال سامانه های موشکی استراتژیک «ار اس26» موسوم به «روبژ» با موشک های دارای سوخت جامد در حال آماده باش نظامی قرار بگیرد و کار ساخت موشک بالستیکی استراتژیک قاره پیمای «سارمات» (Sarmat) که یک موشک سنگین و دارای کلاهک های تقسیم شونده است، ادامه یابد.

اعلام شده که آزمایش های موشک «سارمات» که قرار است جانشین سامانه موشکی استراتژیک «وایوود» یا شیطان شود، پس از 18 تا 24 ماه آغاز شود.

سامانه موشکی رزمی راه آهن «بارگوزین» نیز که قرار است جایگزین موشک بالستیکی متحرک «یارس» را بگیرد نیز بازسازی می شود و ممکن است این سامانه سال 2019 به نیروهای موشکی تحویل داده شده و حداقل تا سال 2040 در تسلیحات ارتش روسیه باقی بماند.

امکانات سامانه روسی هشداردهی حملات موشکی روسیه نیز گسترش خواهد یافت و انتظار می رود سال 2016 این سیستم پوشش راداری دوگانه در برخی عرصه ها را تامین کند.

این توانایی در نتیجه راه اندازی سامانه های راداری فرا افقی از نوع «وارونژ» حاصل شده که می توانند اهداف بالستیکی، فضایی و آئرو دینامیک از جمله موشک های بالستیکی و کروز را کشف کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    موشک سجیل3 با برد بیش از 5 هزار کیلومتر قراره سال 95 آزمایش بشه درسته؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس