استاندار تراز زمان امیرمومنان(ع) مالک اشتر است نه زیاد ابن ابیه که آقای روحانی می‌گوید.

به گزارش مشرق، اخبار ویژه روزنامه کیهان را در ادامه می‌خوانید:


دفاع از کجروی‌ها به قیمت تحریف سیره ائمه(ع) !

استاندار تراز زمان امیرمومنان(ع) مالک اشتر است نه زیاد ابن ابیه که آقای روحانی می‌گوید.
وبسایت رجانیوز با اشاره به سخنان روحانی در جمع استانداران و ایجاد دوگانه تعهد -تخصص نوشت: تلاش روحانی برای غیرقابل جمع نشان دادن «تدین» با «تخصص و کارآمدی» و استناد به «انتصاب زیاد بن ابیه توسط امیرالمومنین» در حالی است که در حکومت امیرالمومنین هیچگاه افرادی مثل زیاد بن ابیه به عنوان «مسئول تراز و شایسته آن حکومت» و «الگو» مطرح نبوده‌اند؛ بلکه تدین و تعهد از ملاکهای اصلی و اساسی انتصابات بوده است. بنابراین اگر قرار باشد به دنبال حاکم طراز زمان ایشان باشیم باید افرادی مثل «مالک اشتر» را معرفی کنیم، نه زیاد بن ابیه را. حال اینکه چرا روحانی به جای مالک اشتر سراغ زیاد بن ابیه می‌رود جای سؤال دارد!
تحریف تاریخ و برداشت‌های ناقص و غلط جناحی برای مقاصد سیاسی امروز، از آسیب‌هایی است که توسط برخی سیاستمداران متوجه تاریخ اسلام می‌شود. روحانی پیش از این برای عادی‌سازی مذاکره با آمریکا هم به «مذاکره امام حسین و عمر بن سعد در کربلا»  استناد کرده و حتی کربلا را درس مذاکره نامیده بود. مدتی بعد رهبر معظم انقلاب این همسان‌سازی‌ها را نشانه «سهل‌اندیشی و نرسیدن به عمق مسئله» معرفی کردند و گفتند: «مذاکره امروزی یعنی معامله، یعنی یک چیزی بده، یک چیزی بگیر. امیرالمومنین با زبیر معامله می‌کرد که یک چیزی بده، یک چیزی بگیر؟ امام حسین با ابن سعد معامله می‌کرد که یک چیزی بده یا یک چیزی بگیر؟ [هدف] این بود؟ تاریخ را اینجور می‌فهمید؟ زندگی ائمه را اینجور تحلیل می‌کنید؟ امام حسین رفت نهیب زد، نصیحت کرد، گفت از خدا بترس؛». با توجه به تحلیلهای عجیب روحانی و حامیان دولت از تاریخ اسلام، به نظر می‌رسد بتوان گفت اسلامی که از «قیام حسینی» «درس مذاکره» می‌گیرد و «صلح حسنی»  را نه نتیجه تحمیل یاران سست‌پیمان، بلکه «افتخار» معرفی می‌کند، در سیره حکومتی امیرالمومنین نیز «عهدنامه مالک‌اشتر» را سانسور کرده و می‌کوشد از آن «مدیریت تکنوکرات مآبانه» استخراج کند.
رجانیوز می‌افزاید:  فارغ از اینکه چرا یک هفته پس از «انتقادات به مخالفت استاندار فارس با تشییع شهدا» در این استان، آقای روحانی «انتصاب زیاد بن ابیه به استانداری فارس توسط امیرالمومنین» را مطرح می‌کند، اگر روحانی به حافظه تاریخی خود مراجعه کند و به سی و پنج سال قبل بازگردد به یاد خواهد آورد که دوگانه تعهد-تخصص توسط بنی‌صدر و برای تضعیف نیروهای ارزشی و مکتبی حامی انقلاب مثل حزب‌جمهوری و شهید رجایی مطرح می‌شد. از قضا آقای روحانی نیز آن روزها در جبهه مخالف بنی‌صدر حضور داشته است. ضمن اینکه بررسی برخی انتخاب‌ها و انتصاب‌ها توسط برخی دولتها در جمهوری اسلامی، نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی با بدتر از زیاد ابن ابیه هم مدارا کرده است!
تلاش برای القاء دوگانه‌های جعلی مثل تعهد-تخصص «آدرس غلط» است، چرا که مشکل اصلی روحانی و فتنه‌گران حامی دولت نه این مسائل، بلکه «زیربار حق نظارت شورای نگهبان نرفتن» است. مسئله‌ای که در انتخابات ریاست‌جمهوری هم خود را در قالب اعتراض به «تشخیص رجل سیاسی بودن نامزدها» توسط این شورا نشان می‌دهد.
شاید طعنه «مرسلیقه و مرقانون» حسن روحانی در بیان زیبا جلوه کند اما شخص ایشان خوب می‌داند که اگر قرار بود شورای نگهبان و فقهای محترم آن در طول سالهای مختلف مرسلیقه‌شان را ملاک قرار دهند، نه دولت اصلاحات سرکار می‌آمد و نه اکنون. اگر نامزدهای منتسب به یک جناح توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند نه ریشه در «سلیقه‌ای عمل کردن شورای نگهبان» بلکه ریشه در «اصرار یک جناح بر مواضع مخالف اصول اساسی انقلاب» است. اینکه جریانی که باعث و بانی فتنه سال 88 بوده و هشت ماه کشور را با بحران مواجه کرده، بخواهد بدون عذرخواهی و اعتراف به اشتباه و با اصرار بر مشی قبلی خود وارد مجلس شود، به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست.


دریغ از ذره‌ای شعور!

یک نامزد رد صلاحیت شده در اظهاراتی خلاف قانون و عقل مدعی شد تشکیل مجلس ضد نظام ایرادی ندارد!
به گزارش خبر آن‌لاین علی مطهری در مراسم رونمایی از یک کتاب گفته است: نباید از این ترسید که مجلس علیه نظام تشکیل شود.
وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها باید محدود و مربوط به فساد اخلاقی و فساد سیاسی مثل جاسوسی باشد ادامه داد:  اینکه برخی مجلس ششم را مجلس نامطلوب معرفی می‌کنند شاید به خاطر تبلیغاتی است که علیه آن انجام شده است. مجلس ششم غیر از مسئله تحصن، مجلس ناموفقی نبوده و در اجرای فصل سوم قانون اساسی گام‌های مهمی برداشته و در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی تلاش کرده است. نباید از این ترسید که مجلسی بر ضد نظام تشکیل شود. اینکه گفته می‌شود تعدادی از نمایندگان مجلس ششم به رهبر نوشتند، متن نامه هم بد نبود و امروز برخی از آن پیش‌بینی‌ها به وقوع پیوسته است.
این اظهارات در حالی است که طبق قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی رکن حمایتی نظام جمهوری اسلامی است و در هیچ جای دنیا، از نظام‌های لیبرالیستی گرفته تا کمونیستی - سابقه ندارد که پارلمان یک کشور بر ضد حاکمیت تشکیل شود و تبدیل به اپوزیسیون نظام گردد!
اما بدتر از این پریشان‌گویی مفهومی، معرفی مصداق است، آنجا که علی مطهری از مجلس ششم تجلیل می‌کند. یک قلم از خیانت‌های مجلس ششم در خاطرات آقای روحانی از مذاکرات هسته‌ای 10 سال پیش آمده است: «مسئله دوم این بود که تعدادی از نمایندگان ]مجلس ششم[  طرح 3 فوریتی برای پذیرش پروتکل الحاقی را امضا کرده بودند. من با آقای خاتمی تماس گرفتم و گفتم اگر طرح در مجلس مطرح شود من استعفا می‌دهم. با آقای کروبی صحبت کردیم و طرح متوقف شد ولی متاسفانه سفرای اروپایی از تهیه طرح با خبر شده بودند... به تیم مذاکراتی گفتیم در مورد پروتکل که در مجلس طرح 3 فوریتی تهیه می‌کنند، تعلیق را هم که رئیس‌جمهور (خاتمی) اعلام کرده، من دیگر قرار است بر سر چه موضوعی مذاکره کنم»!
تهیه طرح 3 فوریتی و نگارش نامه موسوم به جام زهر باعث شد تا تیم مذاکره‌کننده وقت از موضع ضعف در مذاکرات حاضر شود و مورد طعنه طرف غربی قرار گیرد. برخی از همان نمایندگان بعدها از کشور گریخته و در آمریکا و اروپا پناهندگی گرفته و تحت‌الحمایه رسمی آمریکا و اروپا درآمدند. آیا آقای علی مطهری هم که لقب اصلاح‌طلب جدید را از بی‌سیم کودتای 28 مرداد 32 (بی‌بی‌سی انگلیس) دریافت کرده، قرار است در همان مسیر پیش برود که دنبال مجلس ضد نظام می‌گردد و آیا شهید مطهری به دنبال تشکیل مجلس ضد جمهوری اسلامی بود؟! دریغ از ذره‌ای شعور!
به نظر می‌رسد همین سقوط آزاد آقای علی مطهری سند کافی درباره رد صلاحیت وی باشد ضمن اینکه اولین‌بار حضور وی در خدمت اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم به اصرار احمدی‌نژاد بود.
استناد نامبرده به مجلس ششم در حالی است که بسیاری از افراطیون مدعی اصلاحات در ماه‌های اخیر گفته‌اند مایل نیستند مجلس تندرو مانند مجلس ششم تشکیل شود و علنا مقابل نظام بایستند.


گیتس: انتظار تغییر رفتار ایران به خاطر برجام خوش‌خیالی است

وزیر دفاع دولت‌های اوباما و بوش تصریح کرد: انتظار تغییر رفتار ایران به خاطر توافق هسته‌ای خوش خیالی است.
رابرت گیتس که دارای سابقه ریاست سازمان سیا هم هست می‌گوید، امیدی به معتدل ]منفعل[ شدن رفتار ایران بعد از توافق هسته‌ای ندارم. وی در مصاحبه با بیزنس اینسایدر گفت: این طرز تفکر که جمهوری اسلامی به خاطر پذیرش توافق هسته‌ای، رفتاری ملایم‌تر در منطقه از خودش بروز خواهد داد، و زیربنای انقلابی‌اش را رها خواهد کرد، اشتباه است و فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد.
رابرت گیتس می‌گوید؛ بیش از سه دهه است به دنبال دیدن «معتدل»ها در جمهوری اسلامی هستم و از زمان ملاقات مقام‌های ایرانی چند روز پیش از اشغال سفارت آمریکا در 1358 تاکنون، در این آرزو مانده‌ام.
به اعتقاد این رئیس پیشین سازمان سیا «بعد 36 سال برانگیختگی ایدئولوژیکی و خلق و خوی بلندپروازانه منطقه‌ای ایران، نمی‌توان انتظار تغییر رفتار از جمهوری اسلامی را داشت».
او گفت: «من انتظار ندارم اهداف ژئوپولیتیکی جمهوری اسلامی در اثر رسیدن به توافق هسته‌ای تغییر کند. نگاه من این است که اعتقاد به اینکه جمهوری اسلامی تغییر رفتار خواهد داد و تدریجاً متحول خواهد شد و شالوده دینی ایدئولوژیک و جاه طلبی‌ها و آرزوهای منطقه‌ای و آرمان‌های هسته‌ای خود را به کنار خواهد گذاشت، کاملاً غیر واقع‌بینانه است.»
رابرت گیتس، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و وزیر دفاع سابق این کشور اعلام کرد، ایالات متحده در مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای موضع خوبی نداشته است.
گیتس افزود: اگر رئیس جمهوری آمریکا می‌توانست بر این موضع رهبر ایران که قرار نیست سیاست ایران در خصوص آمریکا تغییر کند، تأثیری بگذارد، آن گاه انتقادات از توافق هسته‌ای کمتر می‌شد.


جنجال برای مظلوم‌نمایی بود /اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند

مرور مواضع  افراطیون مدعی‌ اصلاحات روشن می‌کند هیاهو بر سر رد صلاحیت‌ها صرفا عملیات روانی بوده و این طیف براساس برنامه‌ریزی ثبت‌نام چند لایه همچنان در انتخابات می‌مانند.
این طیف براساس برنامه‌ریزی اولیه به نیروهای خود دستور ثبت‌نام چند برابری را دادند تا آمار افراد ردصلاحیت‌ شده را بالا ببرند و از این شگرد برای مظلوم‌نمایی و ادعای انسداد سیاسی و عدم امکان رقابت استفاده کنند. آنها در عین حال روی مهره‌های سفید و کمتر سابقه‌دار حساب کرده‌اند تا پس از رد صلاحیت افراد سابقه‌دار و محکومان فتنه و مفسدان نشان‌دار، بتوانند ضمن مظلوم‌نمایی وارد گود انتخابات شوند.
به همین دلیل هم علی صوفی و محمود میرلوحی (رئیس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان تهران و قائم مقام وی) ضمن مصاحبه‌ای تصریح کردند که با وجود رد صلاحیت‌ها در رقابت‌های انتخاباتی حضور خواهند داشت. حسن رسولی نماینده عارف در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز به روزنامه شهروند گفت: اصلاح‌طلبان با وجود رد صلاحیت‌ها در انتخابات 7 اسفند حضور جدی خواهند داشت. زیباکلام نیز در مصاحبه با فرارو همین مضمون را عنوان کرده و تصریح نموده که حتی در صورت نبودن نامزد اصلاح‌طلب باید از افراد معقول معمولی و معتدل حمایت کرد و به آنها رأی داد.
یادآور می‌شود معمولا میزان مشارکت مردم در انتخابات گوناگون میان 60 تا 85 درصد در نوسان بوده و به همین دلیل اصلاح‌طلبان با وجود اصرار بر تحریم برخی انتخابات، هیچ بهره‌ای از آن نبرده‌اند.


آمریکا حسن‌نیت ندارد /دو دهه اجرای برجام با تهدید روبروست

تداوم اجرای برجام به خاطر نقض تعهدات از سوی آمریکا با تهدید روبرو است.
مهدی محتشمی (از مدیران اسبق و اصلاح‌طلب وزارت خارجه) در مصاحبه با روزنامه اعتماد خاطرنشان کرد: قانون جدید آمریکا درباره محدودیت ویزا با روح برجام در تناقض است. در برجام، دولت‌های 5+1 تعهد داده‌اند که قوانین محدود‌کننده و تحریمی وضع کنند ولی آمریکایی‌ها قانونی را وضع کرده‌اند که اجرای برجام را با محدودیت و مشکل روبه‌رو می‌کند.
وی در پاسخ این سوال که واشنگتن امکان استثنای برخی سفرها به صورت مورد به مورد را در قانون جدید در نظر گرفته است. آیا این موارد برای این ادعا که این قانون نقض برجام نیست، کفایت می‌کند؟
می‌گوید: اینکه برجام نقض شده است یا نقض نشده است، را من نمی‌توانم بگویم و نهادهای بالادستی مانند شورای عالی امنیت ملی باید اظهارنظر کنند. در درون برجام نیز مکانیزم رسیدگی به این مسئله وجود دارد ولی با فضای اجرایی شدن برجام و ادامه آن نیازمند وجود حسن نیت در همه طرف‌هاست. من فکر می‌کنم اقدام آمریکا نشان از عدم حسن نیت این کشور و ایجاد کننده شکاف است.
خبرنگار پرسید؛ «در متن این قانون به صراحت اعلام شده است که موارد استثنا شده فوق تصمیم دولت کنونی آمریکا و بر اساس اختیارات وزیر امنیت داخلی است و دولت بعدی این امکان را دارد که قانون را بدون استثنا و به طور کامل اجرایی کند. در چنین شرایطی چه ضمانتی وجود دارد که دولت بعدی با برداشتن این استثناها عملا نقض برجام را رقم نزند»؟ و محتشمی پاسخ داد: اینکه دولت بعد این قانون را اجرا خواهد کرد یا نخواهد کرد، آن عمل، بستگی به این دارد که فضای آن زمان اجرای برجام چگونه باشد. من بیم آن دارم که با ادامه نقض تعهدات اینچنینی، تداوم اجرای برجام با تهدید روبه‌رو باشد.
وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید این قانون باتمام استثناهایش در صنعت گردشگری ایران و حق توریسم شهروندان اروپایی‌ها محدودیت‌هایی ایجاد و حق آنها را سلب می‌کند.


واشنگتن پست: آمریکا شبکه‌ای از تحریم‌ها را علیه ایران حفظ می‌کند

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت حفظ سایه شبکه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران مانع از اقبال شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری می‌شود.
این روزنامه نوشت: درآمد ایران پس از اجرای توافق برجام چندان بالا نخواهد بود. حرص و ولع بیش از اندازه برای افزایش تولید خود موجب می‌شود تا برنامه‌های توسعه میادین نفتی و صدور نفت آن کندتر از برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده پیش برود. در عین حال باعث می‌شود تا شرکتهای نفتی بین‌المللی محتاطانه‌تر و با مشتی بسته برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران با آن وارد معامله شوند.
«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی «اوباما» پیش‌بینی می‌کند شرکت‌های خارجی منتظر خواهند ماند تا ببینند اوضاع چه می‌شود.
رودز ضمن سخنانی در موسسه «بروکینگز» گفت: «سیل هجوم شرکتها به ایران در کار نخواهد بود چون شبکه‌ای از سایر تحریمها بر سر ایران سایه افکنده است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس