کد خبر 509069
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰

ارتش فیلیپین روز سه شنبه در درگیری با اعضای گروه تروریستی ابوسیاف در جنوب این کشور 13 تروریست را به هلاکت رساند و دو نیروی نظامی نیز کشته شدند.

به گزارش مشرق، 'فیلمون تان' سخنگوی نیروهای مسلح فیلیپین در غرب جزیره میندانائو، اعلام کرد این درگیری ساعت پنج صبح امروز در منطقه باسیلان روی داد و در نتیجه 15 نفر از جمله دو نیروی دولتی و 13 تروریست ابوسیاف کشته شدند.

براساس این گزارش، 10 نظامی نیز در این درگیری زخمی شدند.

اعضای گروه تروریستی ابوسیاف که با گروه تکفیری داعش همپیمان هستند پس از قطع سر یک گروگان مالزیایی خود در ماه گذشته تلاش کردند از نیروهای دولتی در جزایر جولو و باسیلان فاصله بگیرند.

گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال است و با ربودن گردشگران خارجی باج گیری می کند 26 آبان ماه 'برنارد دن' گروگان 39 ساله مالزیایی را به تقلید از گروه تکفیری داعش گردن زد و سر وی یک روز بعد پیدا شد. بدن بدون سر این شهروند مالزی نیز شب گذشته در منطقه ای در فیلیپین کشف شد.

به نوشته تارنمای 'مانیل بولتن'، این مقام نظامی فیلیپین در ادامه گفت که نیروهای نظامی عملیاتی را علیه گروه تروریستی ابوسیاف در منطقه طی دو روز گذشته انجام داده اند.

وی گفت نیروهای مسلح دولتی درگیری سنگینی با حدود 60 نفر از نیروهای ابوسیاف تحت رهبری 'فروجی ایندان' و 'ایسنیلون هاپیلون' داشته اند و این درگیری منجر به مرگ 13 تروریست ابوسیاف و دو سرباز شد.

در این عملیات تفنگداران دریایی، نیروهای ویژه ارتش، کماندوها و بخش مکانیکی پیاده نظام ارتش مشارکت داشتند.

'بنیگنو آکینو' رئیس جمهور فیلیپین ماه گذشته دستور تشدید عملیات علیه گروه تروریستی ابوسیاف و دیگر گروه های شبه نظامی که امنیت را تهدید می کنند، صادر کرد.

گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال است سال 1990 با کمک 'ابوسیاف' مغز متفکر اسامه بن لادن رهبر القاعده بنا نهاده شد و برخی از بدترین حملات تروریستی در فیلیپین از جمله بمبگذاری و آدم ربایی را برنامه ریزی و عملی کرد.

مقامات نظامی فیلیپین تعداد افراد مسلح ابوسیاف را بین 300 تا یکهزار نفر برآورد می کنند و این تروریست ها با حمایت نیروهای محلی در جنوب فیلیپین و در جنگل های 'باسیلان' و 'جولو' محل های خود را تغییر می دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس