کد خبر 522268
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۹

وزیر دفاع مالزی انجام دو عملیات انتحاری توسط تروریست های این کشور در عراق و سوریه را تایید کرد و از سفر به عربستان برای رایزنی با همتای سعودی خود خبر داد.

به گزارش مشرق، 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی در گفت وگو با خبرنگاران، تایید کرد که دو نفر از تروریست هایی که اخیرا در سوریه و عراق برای گروه تروریستی داعش عملیات انتحاری انجام دادند، مالایی بودند.
وی در حالی که ارزیابی شده است گروه تکفیری داعش حدود 50 هزار حامی در مالزی داشته باشد، تهدیدات داعش در این کشور جنوب شرق آسیا را درست دانست و از تلاش دولت برای مبارزه با اعضای این گروه خبر داد.
دو بمب گذار انتحاری مالزی طی چند هفته گذشته با انجام عملیات در عراق و سوریه بیش از 30 نفر را به قتل رساندند.
'محمد امیر احمد رحیم' متولد ایالت ترنگانو در مالزی روز 29 دسامبر (هشتم دی ماه) با مواد انفجاری که به خود بسته بود و همچنین بمب هایی که در یک خودرو داشت، این مواد را در یک درگیری در شهر 'رقه' منفجر کرد.
در عملیات انتحاری دیگری روز سوم ژانویه (13 دیماه) 'محمد شزوان محمد سلیم' به همراه 6 بمب گذار انتحاری دیگر، در مسیر مرکز آموزش پلیس در پایگاه نظامی هوایی 'اسپایکر' در 160 کیلومتری شمال عراق دست به اقدام تروریستی زد.
تاکنون دستکم 6 مالزیایی تروریست در سوریه و عراق دست به عملیات انتحاری زده اند و این عملیات ده ها کشته برجای گذاشته است.
مالزی از بازگشت تروریست های این کشور در عراق و سوریه در هراس است.
وزیر دفاع مالزی روزگذشته همچنین گفت که این کشور از طریق دیپلماسی نظامی، اطلاعات در مورد داعش را با شرکای خود در عربستان سعودی به اشتراک می گذارد.
این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و کشورها تاکید دارند عربستان سعودی خود نقش فعالی در پشتیبانی از افراط گرایی خشن و گروه های تروریستی القاعده و جبهه النصره در جهان دارد.
به نوشته روز پنجشنبه تارنمای شبکه 'آسترو'، هشام الدین حسین گفت که در هفته های آینده به عربستان سعودی می رود و با نمایندگان اندونزی و برونئی نیز اطلاعات خود را در مورد تهدیدات داعش در منطقه به اشتراک می گذارد.
مالزی با عربستان مناسبات نزدیکی دارد و کارشناسان معتقدند وهابیون در سازمان های مذهبی و مدارس و دانشگاه های این کشورنفوذ کرده و به ترویج افکار و تفکرات افراطی می پردازند.
اطلاعات نشان می دهد پشت بسیاری از اقدامات تروریستی در جهان از 11 سپتامبر گرفته تا دیگر صحنه های توحش افراطی، اعضای گروه های افراطی نظیر القاعده و جبهه النصره و اتباع سعودی بوده اند و یا دلارهای نفتی از آن ها حمایت کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس