کد خبر 508869
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

عربستان سعودی با حضور ۳۴ کشور از جمله پاکستان، مصر، ترکیه و سایر کشورهای عربی ائتلاف جدیدی را با عنوان مبارزه با تروریسم در منطقه تشکیل داد.

به گزارش مشرق به نقل از «داون نیوز»، عربستان سعودی اعلام کرد که برای مبارزه با تروریسم در منطقه، ائتلاف نظامی جدیدی را با حضور 34 کشور اسلامی تشکیل داده است.

خبرگزاری دولتی عربستان با انتشار بیانیه‌ای گفت که کشورهای عضو ائتلاف نظامی جدید این کشور برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری نظامی خواهند کرد.

به گفته این خبرگزاری، ائتلاف جدید عربستان کمپ عملیاتی مشترک را در ریاض تشکیل داده است که در هنگام ضرورت، کمک مناسبی را برای کشورهای عضو فراهم خواهد کرد.

عربستان با انتشار فهرست طولانی 34 کشور عضو این ائتلاف اعلام کرد که پاکستان، مصر، قطر، امارات متحده عربی، ترکیه، مالزی و برخی کشورهای آفریقایی و خلیجی در این ائتلاف حضور دارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان، هدف از تشکیل این ائتلاف نظامی نجات کشورهای اسلامی از عملیات و گروه‌های تروریستی ، قتل و عام فرقه‌ای است.

این در حالی است که آمریکا چندین بار با پافشاری از عربستان خواسته تا برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه ائتلاف نظامی از کشورهای خلیج فارس تشکیل دهد.

عربستان پیش از این نیز یک ائتلاف نظامی را با حضور کشورهای حاشیه خلیج فارس برای شرکت در جنگ یمن به خواسته آمریکا ایجاد کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اگر عربستان پدر و آمریکا و اسراییل پدربزرگان طالبان و داعش باشند پاکستان مادر این حرامیان است
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    هواسمون به پاکستان نباشه دستی دستی دستی تو بد چاهی میفتیم چون جمعیت و نیرو های زیادی دارن
  • هادی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    لعن الله آل سعود فقط و فقط ایران هراسی و قتل عام مسلمانان بیگناه بخصوص شیعیان اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس