مقامات امنیتی استرالیا در دیدار با همتایان مالزیایی خود در مورد خطر حضور داعش در مالزی هشدار دادند و این کشور را سرزمین آرزوهای داعش در شرق آسیا خواندند.

به گزارش مشرق، مقامات امنیتی استرالیا و اندونزی در دیدار روز گذشته خود، در مورد مسايل منطقه و آسیا به بحث و گفتگو پرداختند.

مساله اصلی مورد بحث مقامات دو کشور، مساله داعش و افزایش فعالیت های این گروه تروریستی برای نفوذ در کشورهای مختلف بود.

در همین راستا، دادستان کل استرالیا، از خطر حضور داعش در اندونزی سخن گفت و این کشور را محیطی مناسب برای رشد داعش خواند.

«جورج برندیس» در گفتگو با مقامات مالزی، مدعی شد که داعش در پی اعلام خلافت اسلامی در اندونزی است، چرا که این گروه تروریستی سعی در افزایش حوزه نفوذ و قدرت خود از خاورمیانه به دیگر نقاط و به خصوص شرق آسیا، دارد.

وی در ادامه اظهارات خود استرالیا و اندونزی را دو کشور آسیب پذیر در مقابل تروریست معرفی کرد و اعلام کرد که این کشورها باید از همه جهات مراقب نفوذ عناصر داعش و دیگر گروهای تروریستی باشند.

در این دیدار یادداشت تفاهمی برای گسترش روابط امنیتی و اطلاعاتی بین مقامات دو کشور به امضاء رسید.

در همین باره یکی از اسلام شناسان و محققان حوزه اندونزی در استرالیا، در گفتگو با روزنامه گاردین این کشور، خطر حضور داعش در استرالیا را تنها یک ادعا دانست و اظهار داشت: هر محققی که اندک تاملی در مورد مسائل شرق آسیا و به خصوص مالزی داشته باشد، درخواهد یافت که داعش هیچ برنامه ای برای حضور در این کشور ندارد.

«گرگ فیلی» در تایید اظهارات خود تاکید کرد: داعش تاکنون هیچ یک از عوامل و عناصر خود را به مالزی نفرستاده و هیچ اقدام تروریستی در این کشور انجام نداده است.

وی خاطر نشان ساخت که این گروه تروریستی حتی تاکنون سخن و بیانیه ای درباره تشکیل خلافت اسلامی در مالزی منتشر نکرده است.

این محقق استرالیایی در ادامه ابراز داشت: جنگجویان مالزیایی ای که در طول یکسال اخیر به کشور خود بازگشته اند، در سوریه، تحت لوای جبهة النصره، فعالیت می کردند و در تحقیقی که انجام شد، این افراد هیچ علاقه ای به تروریسم نداشته اند، بلکه تنها در پی بکارگیری مهارت خود در یک برهه زمانی محدود بوده اند.

فیلی با رد هرگونه احتمال تشکیل خلافت اسلامی توسط داعش در اندونزی، آن را ادعایی بی اساس خواند که جای هیچ نگرانی برای مردم و مسئولین این کشور نخواهد داشت.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس