رئیس جمهور پاکستان گفت: نیجریه و آذربایجان هم به فهرست مشتریان سلاح‌های تولید پاکستان از جمله جنگنده‌های جی‌اف‌ب17 پیوسته‌اند.

 به گزارش مشرق، «ممنون‌حسین» رئیس جمهور پاکستان در دیدار با جمعی از اعضای اتاق بازرگانی این کشور گفت: نیجریه و آذربایجان نیز به مشتریان سلاح‌های تولید پاکستان از جمله جنگنده‌های جی اف ب17 پیوسته‌اند.

وی افزود: افزایش فروش تولیدات دفاعی پاکستان می‌تواند پیشرفت‌های اقتصادی در آینده را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: نیجریه خواهان خرید سلاح‌های تولید پاکستان از جمله جنگنده های مشاق و جی اف 17 شده است.

ممنون حسین با مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر خود به آذربایجان از گسترش روابط با این کشور در تمام زمینه‌ها از جمله همکاری های دفاعی و نظامی خبر داد.

رئیس جمهور پاکستان گفت: پیشرفت اقتصادی از اولویت‌های دولت است و برای این منظور تسهیلات لازم برای بازرگانان فراهم می‌باشد.

وی افزود تسهیلات ویژه دولت سبب افزایش صادرات شده و این روند ادامه خواهد داشت.

ممنون‌حسین تأکید کرد برای پیشرفت اقتصادی و تجاری ناگذیر به برقراری امنیت هستیم و به همین علت دولت مصمم به مبارزه با تروریسم است.

جی اف 17 جنگنده چند منظوره سبک تک موتوره محصول مشترک پاکستان و چین است و توانایی انجام مأموریت های متنوعی چون رهگیری، حمله به زمین و شناسایی هوایی را دارد. این جنگنده به توپ مسلسل 23 م م دولول مجهز است و می‌تواند به انواع موشک‌های هوا به هوا و سطح به سطح مجهز شود.

این جنگنده مطابق با نیازهای نیروی هوایی پاکستان ساخته شده و به خوبی توانسه جایگزین جنگنده‌های اف 16 آمریکا شود.

جنگنده‌های جی اف 17 به عنوان یک جنگنده ساده و ارزان مورد توجه بسیاری از کشورها مانند ونزوئلا، الجزایر، سودان، عربستان، مالزی، ارژانتین، لبنان، بنگلادش، سری لانکا، مراکش، مصر و اروگوئه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیین ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    پاکستان با کدوم پشتوانه علمی جنگنده میسازه
  • ناشناس ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    ما همين هم با چين كه ميلياردها دلار مبادله ي نفت و كالا داريم نتوانستيم انجام دهيم و تا كنون براي جنگنده هاي فرسوده ي نيروي هوايي مان جايگزيني نداشته ايم چه رسد به صادرات و بازار خارجي!
  • امیر ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    پشتوانه علم چین و 140 میلیون آدم که امنیت کشور خودشونم نمیتونن تامین کنند
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    با صاعقه زیاد تفاوتی نداره از نظر کارایی
  • ted ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    با همین ادبیات مسخره
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    عزیزم اگه کشوری مثل ما و عربستان و قطر و الجزایر و.... نفت داشته باشند باید سلاح بخرند و کشورهایی مانند پاکستان و ترکیه و هند و کره و... که نفت ندارند باید سلاح تولید کنند و بفروشند. حالا متوجه شدی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس