مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه دولت در بحث مترو پول پرداخت نمی‌کند، گفت: از ابتدای سال تاکنون دولت کمتر از 14 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت کرده است.

 به گزارش مشرق، محسن نائبی در جمع خبرنگاران از دومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو خبر داد و گفت: در تلاشیم تا از تولیدات داخلی در مترو استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون  حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته در تولیدات داخلی افزایش داشته‌ایم گفت: 100 شرکت آمدند و غرفه‌هایی از ما اجاره کردند.

وی با بیان  اینکه ساخت ایستگاه‌ها 100 درصد  بومی شده است، گفت: در قطارها و تجهیزات نیز به دنبال بومی شدن هستیم.

نائبی ادامه داد: 60 تا 70 درصد قطعات در داخل تولید می‌شود و برخی از قطعات که در داخل تولید نمی‌شود از خارج از کشور وارد می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه صرف نمی‌کند برخی از قطعات را در داخل تولید کنیم گفت: تا جایی که امکان داشته باشد از تولیدات داخلی استفاده می‌کنیم.

نائبی در خصوص فاصله‌ای که بین سکوها تا ایستگاه قطار وجود دارد (اصطلاحاً گپ می‌گویند) گفت: در برخی از ایستگاه‌ها این مشکل وجود دارد به دنبال این هستیم که این مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در اوج تحریم‌ها مترو ساخته شده است، گفت: مشکلاتی وجود دارد که آنها را رفع خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص درهای شیشه‌ای در ایستگاه‌ها گفت: تبادل‌نظرهایی صورت گرفته و قرار است این درهای شیشه‌ای به صورت پایلوت در خط فرودگاه مهر‌آباد راه‌اندازی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این درهای شیشه‌ای تولید داخل هستند گفت: بخش عمده‌ای از آن تولید داخل است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت در بحث مترو پول پرداخت نمی‌کند، گفت: از ابتدای سال تاکنون کمتر از 14 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت شده است.

نائبی در ادامه گفت: یک خط را راه‌اندازی می‌کنیم، تعدادی از ایستگاه‌های آن مسافرگیر هستند و برخی از ایستگاه‌های آن عبوری است در طول زمان بهره‌برداری الباقی ایستگاه‌ها را تکمیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تا ‌آخر سال تعداد ایستگاه‌های مترو سه رقمی می‌شود گفت: نیروهای مازاد مترو را در این ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌دهیم.

به گفته نائبی در حال حاضر درخواست 1008 واگن کرده‌ایم که باید دولت در این زمینه کمک کند.

وی ادامه داد: قبلاً تعداد ایستگاه‌ها کم بود ولی با این گسترش باید تعداد قطارها را افزایش دهیم و اگر تولید داخل بتواند پاسخگوی ما باشد از آن استفاده و اگر نتواند نیازهای ما را تأمین کند قطعات را از خارج وارد می‌کنیم. بعضی از قطعات قطعاً خارجی است و برخی تولید داخل است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص آب دادن برخی از ایستگاه‌های مترو گفت: مگر چند ایستگاه آب می‌دهد؟ زیاد نیستند ما در صنعت مترو مدعی بی‌نقص بودن نیستیم اما مقایسه کنید امروز با دو سال پیش را و ببینید که چقدر مشکلات در ایستگاه‌ها کمتر شده به خصوص در بحث پله‌های برقی مشکلات کمتر شده است.

نائبی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه بیش از 2 هزار نیروی مازاد شرکت بهره‌برداری دارد و این نیروها بعضاً خانم هستند و شما اعلام می‌کنید که در نقاط فنی قرار است از این نیروهای مازاد استفاده کنید آیا این افراد متخصص هستند، گفت: اگر قرار باشد در مجموعه مترو افراد در نقاط حساس به کار گرفته شود حتماً دوره‌های آموزشی را می‌بینیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در خصوص اینکه برخی از کارگران مترو ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند گفت: این طور نیست بیش از صد شرکت با ما فعالیت می‌کنند بهتر است شما از مدیران عامل شرکت‌های پیمانکاری بپرسید نه از ما. آنها تعهد کرده‌اند که حقوق کارگران را بپردازند.

وی در پاسخ به این پرسش که بحث نظارت مترو بر روی پیمانکاران مترو چگونه است گفت ما این کار را انجام می‌دهیم در اسناد مناقصه آنها تضمین می‌کنند که اگر شرکت کارفرما سه ماه هم به آنها حقوق پرداخت نکرد آ‌نها حقوق کارگران را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: اینقدر که از من سؤال می‌کنید همین قدر هم از آنها سؤال کنید.

وی در پاسخ به این پرسش که قبلاً کارگران سایر بخش‌های شهرداری دچار مشکل بودند که پیمانکاران به موقع حقوق آنها را پرداخت نمی‌کردند و شهردار دستور داد که پول آنها در یک بانک مشخص واریز شود تا شهرداری بتواند بر عملکرد پیمانکاران نظارت کند که حقوق کارگران را پرداخت می‌کند یا خیر، گفت: ما با پیمانکار قرارداد می‌بندیم اما نمی‌توانیم الزام کنیم که در کجا پول را واریز کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس