کد خبر 517073
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

ایرانیان مقیم خارج از کشور از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي فشار اقتصادي به آنها وارد نمي‌شود، اما از منابع ناشي از آزادسازي قيمت آنها سود مي‌برند.

به گزارش مشرق ، قانون هدفمندی سازی یارانه ها در ایران منجر به ایجاد مسائلی در سیستم اقتصادی کشور شده است و بر اساس  نظر تحلیلگران این عرصه،  اجرای این قانون نه تنها نتوانست چرخه تولید کشور و اصلاح زیر ساخت ها را به همراه داشته باشد بلکه بار سنگینی بر دوش دولت شده است که گریزی از آن نیست.

در این بین گزارش ها حاکی از آن است که دولت برای پرداخت یارانه ها به دهک های جامعه هنوز روش مشخصی را تدوین نکرده است و درآمدهای حاصل از فروش نفت بدون برنامه ریزی به حساب 70 میلیون نفر سرازیر می شود.

در بحث واریز یارانه به حساب ایرانیان آنچه که بیشتر توجه را جلب می کند پرداخت یارانه به ایرانیان خارج از کشور است که با وجود بحث درخصوص حذف یارانه آنها طبق گفته رییس سازمان هدفمندی یارانه ها هنوز یارانه این اقشارحذف نشده است، اما نکته قابل تامل اینجاست كه چرا برخي ايرانيان خارج از كشور از اين طرح دولت استفاده مي‌كنند و با اين كه از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژی فشار اقتصادی به آنها وارد نمی شود، اما از منابع ناشی از آزادسازی قيمت آنها سود می برند!

اکبر ایزدی رییس سازمان هدفمندی یارانه ها  در رابطه با حذف یارانه های نقدی در سال 95 گفت: به دلیل عملیاتی نشدن قانون برنامه ششم نمی توان راجع به حذف یارانه ها در سال آینده قضاوت کرد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با حذف یارانه ها در سال آینده چقدر موافق هستید افزود : مسلما موافقت ما در این مورد ملاک نخواهد بود و باید دولت و مجلس در این خصوص تصمیم گیری کنن و در نهایت به مردم اطلاع رسانی شود.

رییس سازمان هدفمندی یارانه ها در همین راستا ادامه داد: به دلیل حساسیت بحث یارانه ها نمیتوان راجع به آن بحث کرد چون واکنش عمومی را در پی خواهد داشت.

 ایزدی در پایان در خصوص حذف یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: یارانه ایرانیان مقیم خارج حذف نشده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آریو سوئد ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    متاسفانه اینطوره. ایرانیان مقیم خارج کشور هم از دولت ایران یارانه میگیرند و هم از دولنهای خارجی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس