خبر بازداشت 10 نظامی آمریکایی، امروز تیتر یک رسانه‌های جهان شد؛ البته این رسانه‌ها بیش از اینکه به تجاوز نیروهای آمریکایی به حریم ایران اشاره کنند تنها به بازداشت این نیروها توسط سپاه و «ادعای» ایران در نقض حریم دریایی‌اش تأکید کردند.

گروه بین‌الملل مشرق - شب گذشته دو شناور رزمی آمریکایی با نقض حریم دریایی ایران در محدوده جزیره فارسی در خلیج فارس، توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه بازداشت و به پایگاه این نیرو در جزیره فارسی منتقل می‌شوند. به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، ناو هواپیمابر آمریکایی نیز در این محدوده در آب‌های بین‌المللی حضور داشت و پس از بازداشت این دو شناور آمریکایی، تحرکات دریایی و هوایی «غیرحرفه‌ای» از سوی آمریکایی‌ها انجام شد که با اقدامات مناسب نیروهای سپاه، بعد از 40 دقیقه آرامش به منطقه بازگشت. 10 تفنگدار آمریکایی تا این لحظه در اختیار نیروهای ایرانی بوده و در حال بازجویی هستند. سردار فدوی همچنین از احتمال نقص فنی تجهیزات ناوبری این دو شناور خبر داد و احتمال داده است که 10 تفنگدار آمریکایی به زودی آزاد شوند.(جزئیات بیشتر)

بازتاب بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر

طرف آمریکایی هم از شب گذشته فشار همراه با احتیاطی را برای آزادی 10 نظامی آمریکایی آغاز کرده است. مقامات پنتاگون از رفتار حرفه‌ای و محترمانه ایران خبر دادند و اعلام کردند که ایرانی‌ها رفتار بسیار خوبی داشته‌اند و تنها ابراز امیدواری کردند که این افراد به زودی آزاد شوند. وزرای خارجه ایران و آمریکا هم درباره این موضوع تماس‌هایی تلفنی داشتند که به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، آقای ظریف از طرف آمریکایی خواسته است بابت این تجاوز عذرخواهی کند.(جزئیات بیشتر)


خبر بازداشت 10 نظامی آمریکایی به سرعت از سوی پنتاگون اعلام و تیتر یک رسانه‌های جهان شد. البته این رسانه‌ها بیش از اینکه به تجاوز نیروهای آمریکایی به حریم دریایی ایران اشاره کنند، تنها به بازداشت این نیروها توسط سپاه و «ادعای» ایران در نقض حریم دریایی‌اش تأکید کردند؛ اقدامی که برخی در داخل هم با دنباله‌روی از رسانه‌های بیگانه، با دخیل کردن منافع حزبی و داخلی، رزمندگان غیور سپاه را متهم به ماجراجویی کرده‌اند.(جزئیات بیشتر)

نکته دیگر «ملوان» خواندن تفنگداران دریایی آمریکا از سوی این رسانه‌هاست تا نظامی‌بودن این افراد و شناورهای توقیف شده و به تبع آن تجاوز نظامیان آمریکایی به مرزهای ایران، مورد توجه قرار نگیرد.

بازتاب بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر

در ادامه، بازتاب بازداشت تفنگداران متجاوز آمریکایی در رسانه‌های جهان آمده است:

بازتاب بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر

شبکه فرانس 24 فرانسه، در گزارش خود به درخواست ایران برای عذرخواهی آمریکا بدلیل ورود غیرقانونی تفنگداران آمریکایی به مرزهای ایران پرداخته است. این شبکه فرانسوی ضمن «قدرتمند» خواندن سپاه پاسداران، از قول فرماندهان آن اظهارنظر آمریکایی‌ها درباره آزادی سریع نظامیان آمریکایی را گمانه‌زنی خواند و تأیید نکرد.


فرانس 24 با پوشش توضیحات فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه گزارش خود، از تماس تلفنی جان کری و ظریف درباره این موضوع خبر داد. پنتاگون گفته است که این دو شناور در حال تردد بین آب‌های بحرین و کویت بوده‌اند که ناگهان ارتباطشان با پایگاه و ناو آمریکایی قطع می‌شود.


بازتاب بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم

دویچه وله آلمان هم به نقل از پنتاگون از بازداشت دو کشتی رزمی آمریکایی توسط ایران خبر داده است. این رسانه‌ آلمانی هم مانند دیگر رسانه‌های غربی بدون اشاره به تجاوز این دو شناور به آب‌های سرزمینی ایران، نوشته است: «دو شناور آمریکایی در حال حرکت به سوی بحرین بودند که توسط نیروهای ایرانی در خلیج فارس بازداشت شدند.

دویچه وله همچنین بدون اشاره به نظامی بودن این افراد و «خدمه» خواندن آنان، از قول مقامات تهران مدعی شده است که ایران به زودی خدمه این کشتی ها را آزاد می‌کند. به گزارش این رسانه آلمانی، دو شناور رزمی آمریکا دچار اختلال فنی شده و به داخل آب‌های ایران منحرف شده‌اند.


شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا از قول مقامات ایران، از حل قریب‌الوقوع مسأله «ملوانان» آمریکایی خبر داده است.

بازتاب بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم

این شبکه آمریکایی نوشته است آمریکایی‌های بازداشت‌شده 9 مرد و یک زن هستند که شب را در پایگاه نیروهای ایرانی در جزیره فارسی گذرانده‌اند. ای بی سی نوشته است انتظار می‌رود روز چهارشنبه این نیروها به یک کشتی آمریکایی در منطقه تحویل داده شوند؛ اتفاقی که ظهر امروز (چهارشنبه) با عذرخواهی مقامات آمریکایی اتفاق افتاد و این نیروها در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس رها شدند.


شبکه فاکس نیوز وابسته به جناح محافظه‌کاران آمریکا هم ضمن گزارش بازداشت نیروهای آمریکایی، خبر داد ایران پس از عذرخواهی مقامات آمریکایی،‌ 10 «ملوان» این کشور آزاد شدند.

بازتاب بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم


نیویورک تایمز دیگر رسانه‌ آمریکایی خبر بازداشت نیروهای آمریکایی را با گمانه‌زنی‌هایی درباره طرح اتهام جاسوسی از سوی ایران مطرح کرده است.

بازتاب بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم

به گزارش این روزنامه آمریکایی، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده‌اند که یکی از این قایق‌ها در مسیر عادی و همیشگی به سمت بحرین در حرکت بوده است که به دلیل مشکلات فنی به داخل مرزهای آبی ایران منحرف شده است. به گفته این مقامات، نیروهای آمریکایی به دلیل مشکلات فنی ارتباط خود با این دو قایق را از دست داده‌اند.


شبکه الجزیره هم در گزارش خود، انتظار مقامات آمریکایی برای آزادی سریع نظامیان این کشور را منعکس کرده است.

بازتاب جهانی بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم

این شبکه به نقل رویترز از برنامه ایران برای تحویل این نیروها به یک واحد نظامی آمریکایی در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس در روز چهارشنبه خبر داده است. به گزارش الجزیره، کاخ سفید گفته است «در تلاش برای آزادی هرچه سریع‌تر» 10 آمریکایی است.

شبکه اسکای‌نیوز هم گزارش داده است که قایق‌های آمریکایی در مسیر بحرین بوده‌اند که بطور غیرارادی به نزدیکی جزیره فارسی در آب‌های ایران منحرف شده‌اند.

بازتاب جهانی بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم

اسکای نیوز در گزارش خود بار دیگر مدعی شده است که شناورهای سپاه چندی پیش در نزدیکی ناو هواپیمابر هری ترومن آمریکا در خلیج فارس اقدام به شلیک راکت کرده‌اند؛ اقدامی که از سپاه تکذیب شده است.



بی‌بی‌سی شبکه دولتی انگلیس هم از نقص فنی و انحراف قایق‌های آمریکایی به سمت جزیره فارسی گفته است. به گزارش بی‌بی‌سی بلافاصله پس از بازداشت این نظامیان، جان کری با ظریف تماس تلفنی داشته و درباره آن مذاکره‌ کرده‌اند.

بازتاب جهانی بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم


واشنگتن‌پست دیگر روزنامه آمریکایی هم از دستگیری 10 «ملوان» آمریکایی توسط ایران خبر داده است. واشنگتن پست نوشته است این قایق‌ها «ظاهرا» وارد آب‌های مرزی ایران شده‌اند.

بازتاب جهانی بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم


 لس‌آنجلس تایمز هم خبر بازداشت و هم خبر آزادی نظامیان آمریکایی را پوشش داده است. لس آنجلس تایمز گزارش داده است هیچ نشانه‌ای از بدرفتاری یا آسیب‌رسیدن به «ملوانان» آمریکایی در طول مدت زمان بازداشت آن‌ها وجود ندارد. این 10 نظامی به همان یگان عملیاتی که تحت هدایت آن در حال عملیات بودند در آب‌های بین‌المللی تحویل داده شد.

بازتاب جهانی بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم



خبرگزاری رویترز هم از اولین رسانه‌هایی بود که اخبار مربوط به این اتفاق را مخابره می‌کرد. این خبرگزاری از ابتدا انتظارات مقامات آمریکایی برای آزادی هرچه سریعتر نظامیان آمریکا را منتقل کرد. به گزارش رویترز، نقطه مشترک مقامات ایرانی و آمریکایی در این زمینه، تأکید هر دو طرف بر صحت و سلامت کامل نیروهای آمریکایی بازداشت‌شده بود.

بازتاب جهانی بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم


خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم از درخواست ایران برای عذرخواهی مقامات آمریکایی بدلیل نقض حریم دریایی ایران خبر داد. به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ایران به همتای آمریکایی‌اش جان کری گفته است که بدلیل نقض تمامیت ارضی ایران، نیروی دریایی این کشور باید عذرخواهی کنند.

بازتاب جهانی بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم


یو اس ای تودی هم مانند دیگر رسانه‌های آمریکایی بازداشت 10 ملوان و توقیف 2 قایق آمریکایی در خلیج فارس را مخابره کرد. به گزارش این رسانه‌ آمریکایی به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، یکی از قایق‌های آمریکایی به دلیل مشکلات فنی به سمت جزیره فارسی منحرف می‌شود و قایق دوم برای کمک به آن همراهش می‌رود و هر دو توسط سپاه متوقف می‌شوند. مشخص نیست این دو قایق چقدر وارد مرزهای ایران شده‌اند اما این اتفاق غیرعمدی بوده است.

بازتاب جهانی بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط رزمندگان سپاه + تصاویر و فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 23
  • عبدالمهدی ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    10 1
    خاک بر سر امریکا با هیمنه پوشالیش . درود خداوند متعال بر سپاه پاسداران.
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    6 0
    اینکه باید ازاد میشدند باشه حرفی نبس ولب حداقل قایقاشونو میگرفتید .لباساشونو عوض میکردید ی لباس زندانی تنشون میکردید.
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    6 1
    دم بربچ همیشه بیدار سپاه گرم ایول حساس کار دستشون می یاد
  • عمو علی ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    7 0
    بی بی سی خاک تو سرت. پرشین گلف، تکرار کن، خلیج تا ابد پارس
  • شناس ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    4 1
    کت و شلوار اثرش بیشتر بود
  • علي عمار ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    4 0
    احسنت بچه ها دستتان را ميبوسم
  • صائب ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    3 0
    مقایسه شود با ماجرای ملوانان انگلیسی! خیلی وقت است که عزت از سیاست خارجی ما رخت بر بسته! متاسفم واسه خودمون! آمریکایی ها اگه نیروی دریایی ما رو تو آب های خودشون گرفته بودند احتمالا آقای.. جزیره فارسی رو هدیه می داد به آمریکا، بعد ملوان ها رو همونجا رها می کرد! آمریکایی ها روزی صد بار شکنجشون می دادند!
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 4
    الان گرفتن دوتا قایق کوچیک شده شکستن هیمنه ، جوک میگی ؟؟!!
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 4
    اینجا تمدن ۲۵۰۰ ساله جمهوری اسلامی است، ما اخلاق اسلامی و دیپلماسی صلح داریم. این افتخار ماست. اینجا داعش نیست، عربستان نیست. کما اینکه آمریکا شهامت کاری که شما گفتید رو نداره. متاسفانه آقای احمدی نژاد در احساساتی کردن مردم توانایی بسیاری داشت که گویا همچنان تاثیر آن از بین نرفته. ما در منطقه ای هستیم که آبستن جنگی احتمالی ست. کم تجربه هایی که صرفا برای جورگیر کردن اطرافیان دست به هر کاری میزنن همواره پیامد های جبران نشدنی داشته. چنان که در این وزیر جنگ ناپخته و جوگیر عربستان شاهدیم. خدا رو شکر دوران آقای خالی بند با حرف های درشت گذشته. کسی که ۸ سال حق این مردم رو با تصمیمات نا آگاهانه از بین برد. دیالوگ های چاله میدانی در شان کشور پهناور ایران نبود و دیگر هم نخواهد بود.
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 0
    فکر کنم چون قیمت نفت افت کرده دولت دستش تنگه و الا حتما دو دست کت و شلوار هاکوپیان بهشون میداد یکی برای این که به عوض اروند رو خلیج فارش را انتخاب کردن، دیگه برای رای این بدونند ما ایرانیها چطور پول نفت را می تونن حاتم بخشی میکنیم!! و بفهمند ما چقدر پولداریم تا تحقیر بشن و دیگه جرات نکنن این طرفها بیان
  • مجید ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    2 0
    جالب اینجاست که آمریکا خیلی به نیروی دریاییش مینازه، توی فیلما باید دیده باشین و این یه سرافکندگی به تمام معناست براشون
  • 1122 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    بعد دیگر قضیه معکوس است
  • کیان ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    از همه این حرفها بگذریم توی این فیلم که گذاشتن این قایق با این جثه چه مانور و سرعت خوبی داره، در ضمن موقع حرکت بر روی آب پرش و تکانهای شدید نداره و بسیار کنترل شده حرکت میکرد. امیدوارم که توی این چند ساعت مهندسین ما یه نگاهی بهش انداخته باشن، شاید مفید بوده باشه.
  • من ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 1
    خب؟ الان می گی سر ملوانای انگلیسی ابرو ریزی نشد؟ قشنگ یادمه تونی بلر توی پارلمان انگلیش تهدید کرد اگه تا 48 ساعت دیگه ازاد نشن ما اقدام نظامی می کنیم! فرداش با کت وشلوار و گل بدرقه و راهی شدن!!! نکنه فقط رسانه های داخل ایارن رو می خوندی اون موقع؟ نگو تهدید بلر رو نمی دونستی؟؟؟
  • قریشی ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اولا خاک بر سر اون ناشناسی که سپاه رو دست کم گرفته، دوما خاک بر سر اون بی تربیت های امریکائی که از طرز نشستنشون در مقابل دوربین معلومه که ذاتشون امریکائی و بی بند و بار و بی ادبه
  • Majid ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    مگه رهبری نگفتن ما فقط در زمینه هسته ای با آمریکا مذاکره میکنیم؟ الان که تا تقی به توقی میخوره جناب ظریف با کری احوال پرس همدیگه ان!
  • مهدی از قم ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    2 0
    جوک را شما میگی و بی اطلاع بودنت از عالم سیاست.بله شد شکست هیمنه امریکا.در دنیایی که کسی حتی اروپایی ها جرات نزدیکی و اهانت به نظامی امریکا را ندارد دستگیر کردن نظامی های امریکایی و وادار کردنشان به سر تسلیم فرود اوردن کار بزرگی است شما هم از چیزی سر در نمیاری کامنت نده لطفا
  • رصا1346 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 0
    ناراحت نباش قایق ها آنالیز شد . چندان بدرد بخور نبودن.
  • محمد ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سایت یو اس تودی: عذر خواهیی از سوی مقامات آمریکایی مبنی بر آزاد سازی تفنگداران آمریکایی صورت نگرفت درود بر این دیپلماسی و این همه اقتدار!!!!!
  • محمد ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اون قایق آمریکایی بزرگ و سنگینه و تا حدی هم زرهی هست و چیزی که خیلی تو چشه یه خیلی سلاح سنگین توشه، الان با این اوصاف شما از این قایق چه انتظاری دارین؟ بنده خدا نمیتونه بپره خب، از لحاظ مانور و سرعت که بعید میدونم از قایق های ما بهتر باشه...
  • محمد ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سایت یو اس تودی: عذر خواهیی از سوی مقامات آمریکایی مبنی بر آزاد سازی تفنگداران آمریکایی صورت نگرفت درود بر این دیپلماسی و این همه اقتدار!!!!!
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    جناب ناشناس ، تقصیر تو نیست که معلمینت یک کلمه تاریخ بهت نگفتن . هیمنه پوشالی امریکا 28 سال پیش شکست . وقتی که ناوهای امریکایی مستقر در بندر احمدی کویت با موشک های کرم ایریشم سپاه نابود شدند . وقتی که ناوشون هدف اصابت مین های نادرمهدوی و رفقایش قرار گرفت .
  • anosh ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    برام جالبه تقریبا تمام رسانه های امریکایی از "خلیج فارس" نام بردند بجز بی بی سی که با موذی گری و برای خوش خدمتی به عربها نام "فارس" را جا می اندازد
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    باید اینارو نگه میداشتن با زندانیای ایرانی در آمریکا مبادله میکردن نه اینکه فورا آزادشون کنن...
  • میثم ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    کار سپاه عالی بود اما ای کاش ای کاش به این سرعت آزاد نمیشدن این خودش یه جنبه منفی داره برا ایران
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    باید قایق هاشون رو غنیمت میگرفتیم
  • رضا ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    حلوی سقوط قیمت نفت به صورت موقت گرفته شد.
  • هما ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 0
    عزیزان یادمان باشه ما ایرانی از کسی کینه ای نداریم اما در مقابل متجاوزان با اقتدار می ایستیم وقتی خودشان اعلام میکنند اشتباهی امده اند . راه گم کرده اند . دستگاه هایشان از کار افتاده است نیازی به خشونت نیست . تفاوت اسلام با داعش و تروریسم در همینه. اگر تنش فزائی میشد و دنیا میگفت بابا اشتباهی به سرزمین ابی ما امده اند انوقت خوب میشد؟ ما ایرانیها اهل منطق و عقلانیت هستیم. باتشکر از سپاه که نشان داد قدرت دارد و با چشمانی باز از میهن نگهبانی و حراست میکند.
  • میثم ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    2 0
    باید توجه داشت که سهوی بودن مسئله اصلا با عقل و منطق سازگار نیست . تمام قایق ها و شناور ها دارای gps هستند و دقیقا می توانند مسیر خود را تشخیص بدهند. ان یک تستی بود که شیطان بزرگ می خواست ببیند که نیروها ی نظامی ما هم مانند دیپلمات های ما واداده اند یا نه مقتدر و توانا هستند . که الحمد الله پاسداران ما برخورد عالی داشتند و شیطان ثابت کردند که ما پاسدار هستیم نه دیپلمات که ترس از کسی داشته باشیم و در ضمن آنها ناو های خود راهم در منطقه آماده نگهداشته بودند که اگر برخورد سپاه جدی نبود خودشان هم بیایند که با دیدن صحنه عملیات از هدف خود عقب نشینی کردند. کار عالی ودشمن ذلیل وذلیل تر از دشمن وابستگان به انها که سپاه را در این اقدام مورد سرزنش قرار می دهند.
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    2500 ساله جمهوری اسلامی !!!!! کمتر تحریف کنید چطوری گند کاری پهلوی و قاجار رو به جمهوری اسلامی میچسبونی هاااااا ؟
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اتش نگشوده بودن که غنیمت بگیریم .
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این خبرو ول کنین بچسبین به تهدید فرمانده احمقارتش پاکستان.سالهاست از چنین چیزی می ترسیدم و هشدار میدادم باید ظرفیت هسته ایمان را تکمیل کنیم تا در چنین مواقعی در مقابل این گدا گشنه ها هاج واج نمونیم.به خدا از حرف آنهایی که میگفتن ایران باید هسته ای رو تعطیل کنه متعجبم که چطور چنین حرف های حقارت باری رو پیش بینی نمی کنند
  • مهگانه ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    چرا هنوز آمریکا رسماً عذرخواهی نکرده نیروهای متجاوزش را آزاد کردیم هان ؟ اگر ما در مقابل مثلاً در فلوریدا به درون مرز ایالات متحده آمریکا وارد میشدیم آنها به این زودی و با ذکر دلیل بی تقصیری نیروهای ما آنها را به این سرعت آزاد می کردند ؟
  • نیما ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    آقا یا خانم "من" : چند نکته مد نظرتان باشد : 1- در ماجرای انگلیسی ها ، ایران کاملا بهره برداری سیاسی خودش را از ماجرا انجام داد و تجهیزات نظامیان انگلیسی را هم توقیف کرد . 2- درآوردن لباس یک نظامی و پوشاندن کت و شلوار به او و گرفتن سلاح و تجهیزاتش و دادن گل و هدیه بدترین تحقیری است که میتوان با نظامیان یک کشور مدعی انجام داد . اگر یاد دوستان باشد حتی زن تفنگدار انگلیسی با مانتو و روسری !! بازگردانده شد . 3- در دولت اصلاحات 8 تفنگدار انگلیسی دستگیر شدند که مثل این دفعه دولت وقت هراسان و دستپاچه آنها را با لباس نظامی و از پاویون دولت راهی انگلستان کرد !!!! 4 - و در آخر شما لطف کنید و راجع به تفنگداران S.B.S مطالعه ای داشته باشید تا بفهمید دستگیری و تحقیر آنها چه معنی می دهد !!
  • بنده خدا ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 0
    خاک بر سر امریکا با هیمنه پوشالیش . درود خداوند متعال بر سپاه پاسداران.
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 0
    ماشاالله به بچه های سپاه خدا حفظشون کنه
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    دم سپاه گرم هواپیمای آر کیو رو گرفتن یو 2 رو نشوندن اینا رو هم گرفتن واقعا دمتون گرم
  • امین ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    چرا ازادشو کردن این اجنوی های نجس را
  • مرتضی ارسطویی ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    درود به غیرت سپاه اسلام آل سعود ببینه که صاحبش به خاری کشیده میشه
  • بهنام ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    واقعا دم بچه هاي سپاهمون گرم به اين ميگن امنيت
  • علی اشرف ترکاشوند صفائی ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    با سلام وخدا قوت بر دلاوران سپاه که امریکا را به وحشت انداخت این را عربستان باید اویزه گوشش کند که اگر بخواهد به نوکری امریکا ادامه بدهد وحرف مفدبزند فقط حضرت اقا اجازه دهد برادران رشد سپا ه طوری این وهابیون راادم میکنندکه ظرف یکی دو روز تمام تعسیسات نفتی وغیره راباخاک یکسان کنند
  • فرزند ایران ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    در پاسخ ب دوستی ک گفت گرفتن دوتا قایق ب منظور شکست همینه امریکایی ها نیست ...هیچ کشوری به ناو های نیروی دریایی امریکا حتی نزدیک هم نمیشه چه برسه ک دستگیرشون کنه .. بعد از حرکات تحریک امیز ناوهای امریکایی و فرانسوی فرمانده نیرو دریایی سپاه هشدار داد که نابودی ناوها برای نیرو دریای سپاه فقط 50 ثانیه زمان میبره..بنظر جناب عالی تحقیر بزرگتر از این هم وجود داره ایا
  • ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    این کار از دوجهت ارزشمنده دم سپاه گرم : 1 . هیچ کشوری در دنیا جرات حمله به نظامیان آمریکا رو نداره ، یعنی بدترین فحش برای آمریکا اینه که بهترین نیروهاشو اسیر ببرن کاریم نتونه بکنه بعد با اون پذیرایی و رسیدگی بدفرم تحقیرشون کنن اینا نظامیان آخه ! افسر آمریکایی در یک فیلم ویدئویی دقیقا کلمه عذرخواهی رو بگه . 2 . نیروهاشون آزاد شد اما درگیری آمریکایی ها تمام نخواهد شد باید برا مردمشون توضیح بدن که ایران چطور تروریسته که با بچه هاشون انقدر خوب رفتار می کنه ؟ و عربستان چطور متحدیه که نه دموکراسی داره نه آزادی و دیپلماسی و تمدن و به جاش با صادرات افکار کثیفش دنیا رو به گند کشیده از جمله حملاتی که به خاک خود آمریکا و اروپا شد و یک متجاوز به خاک همسایس ؟
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    همه اینها بخاطره اینکه مذاکره با شیطان عادی نشون داده بشه. چه مذاکره ای مگه قرار نبود که فقط موضوع مذاکرات هسته ای باشه؟ الان که خط تماس ایجاد کردن
  • محمد هادی ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    یاشاسین اسلامین ، ایرانین ، قهرمان سربازلارین سعودیها بدانند ما اربابتان آمریکا را به حساب نمی آوریم تا چه رسد شما که کمتر از آنید طرف صحبت قرار گیرید وای اگر نبود این ر‌‌افت اسلامی ... .
  • محمد هادی ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا یاد امام رحمت الله علیه که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند امروز بعد این هنر نمایی عظیم سربازان ایران اسلامی و دیدن صحنه ی دستها به پشت گردن سربازان آمریکایی حس اقتدار وافتخار گرفتم درود بر سپاه پاسداران اسلام
  • یاسوج زیبا ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    افرین بر این غیرت و شجاعت افرین بر غیورمردان سپاه که بدون هیچ واهمه ای از ابرقدرت دنیا که هیچ کشوری جرات چنین کاری نداشت وندارد قدرت ایران به رخ دنیا کشیده شد تا کشورهایی مانند عربستان و پاکستان و ترکیه که دارند رجز خوانی میکنند بدانند اگر غفلتی از خود نشان دهند با اتیش بازی موشکهای سپاه مواجه خواهند شد
  • علی ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    ال سقوط ی نگاهی بندازه که ما با باباشم شوخی نداریم
  • امیر ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    وقتی ده نفر نیروی نظامی یه کشوری بازداشت میشن و ناو هواپیمابر کشوری که نماد قدرت نظامی و صنعتی اون کشوره و در همون نزدیکیه و سعی میکنه قلدری کنه ولی کاری نمیتونه بکنه یعنی شکست هیمنه پوشالی...هیمنه به کوچیک و بزرگی قایق نیست، به اعتبار و ادعای طرف مقابله... شما یه سرباز زپرتی رو بگیر ولی اسمش نظامی آمریکاییه و این نسبت هست که بهش اعتبار میده... وای چقدر حرف زدم!
  • نادر مهدوی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    آهای آخر هر جنایت و شر، عادل الجبیر خواب ملخ و مارمولک خوریت بخیر جائی که ارباب گنده ات بشود خوار و هم خفیف من هو سلمان و من هو خر، عادل الجبير
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    در دنیا کدام کشور غیر از ایران جرأت داره آمریکای اسیر کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعضی ها هر موفقیت ایران را کوچک جلو می دهند.
  • کیان ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    توی فیلم شعاع دور زودن سریع قایق رو با اون سرعت ببینید، خیلی سریع با شعاع کوجک دور می زند.
  • سردار ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    سلام.افرین بر تمامی پاسداران جان برکف علی الخصوص بچه های منطقه دوم ندسا.بچه های رشید استان بوشهر بار دیگر ثابت کردند امریکا هیچ غلطی نمیتونه انجام بده.امریکا هنوز تلخی کشتی بریجتون یادش نرفته که دوباره اومده سمت ایران.هر کی بصیرت داشته باشه میدونه این افراد امریکا نظامی بوده و آگاهانه وارد آبهای ایران شده.اهای مسولین مذاکره کننده با امریکا خودتون رو به خواب نزنید.هوشیار باشید.این دفعه ازادشون کردید رفت ولی بدونید دفعه دیگه ای در کار باشه شماها فقط نشستید و تماشاچی هستید و این بچه های غیور و پاسداران رشید خلیج فارس هستند که مشت تو دهان امریکا میزنند.شماها یادتون باشه هزاران هزار نادر مهدوی ها تو بوشهر هست تا در برابر امریکا و دارو دسته اش و جهانیان قد علم کنه و همه شون هم سربازان فدایی ولایت و مرزو بوم ایران و میهنند.
  • رضا ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    آفرین بر دلاوران و تفنگداران سپاه.خدا حفظتون کنه.باید به این آمریکایی ها گفت این طرز نشستن جلوی فرمانده شجاع و غیور سپاه نیست.تا زمانی که حرکت منفی نداشتند مهمان ما هستند.مهمان حبیب خداست.
  • ناصر انزلیچی از بندرانزلی ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    باسلام وخسته نباشید همیشه گفته ام جنگاوران وسلحشوران نظامی وسپاه درطول مدت دفاع مقدس کاری کرده اند که تا قرن ها این ترس ووحشت دردل همسایه های ایران وشیاطین بزرگ وجودخواهدداشت این تیزبینی وتیزهوشی وصلابت برادران سلحشور سپاه در آبهای نیلگون خلیج تاابدفارس قابل تقدیر وتحسین است
  • حسین ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    آفرین آقا امیر
  • هم وطن قزوینی ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    سلام آمریکایی ها. بازم بیایین
  • Alireza ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    اون آقایون روشن فکر کجان که سنگ ارتش و قدرت پوشالی آمریکا رو به سینه شون میزدن؟
  • جواد ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    همون ماجرا که رئیس دولت با کابینه بدرقشون کردن و هدیه بهشون دادن ؟؟؟!
  • جواد ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    پ بیان با تو حرف بزنن؟؟؟ سربازشون رو گرفتیم میخواستیم ترشی بندازیم وقتی تجاوز نکردن؟؟
  • علی ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    بعد خاک بر سر کسانی که در ایران اقتدار سپاه را با عقل ناقص خود تنش افرینی معرفی کردند چه ادمها چه روزنامه های جیره خوار
  • داوود زیباروشی ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    ممنون بابت اقتدار
  • علی ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    افرین بر سپاه فقط اینو بگم اکثر کشورهای دنیا جرات ندارند به سربازان امریکایی تو بگن تو همین ژاپن چند امریکایی بعد تجاوز به یه دختر اونو با ماشین له کردن و کشتن و بعد تو کشور خودشون از اون دختره تعریف کردن هیج عکس العملی ژاپن نشون نداد فقط باید گفت ژاپن یاد بگیر از سپاه
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    دلاور مردان سپاه بمانید تا همیشه تاریخ ایران به شما میبالد
  • روح الله علی بیگی ایلام ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    امام فرمودند ما آمریکا را زیر پا میگذاریم .. تمام این صحنه ها یک طرف .. صحنه ای که این سربازهای آمریکای در بابر عظمت ما زانو زده بودند و دستهاشون پش گردنشون بود و نگاههای ملتمسانه و آمیخته با ترس به دوربین داشتند یک طرف ... اینجاست که ما آریکا را به زانو درآوردیم و زیر پا گذاشتیم ... این اقتدار ایران است .. بزدلانی که در داخل از هیبت پوشالی آرمیکا میترسند نظاره گر باشند . این واقعیت است که حالا دارند به چشم خودشان میبینند .. ما ادعای کدخدایی منطقه را نداریم بلکه ادعای کدخدائی دنیا را داریم .. حرف اول و آخر مال ماست . بنشینید و نظاره گر باشید ...
  • حمید ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    درود بر احمدی نژاد
  • ناشناس ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    در زمان 8سال جنگ با عراق سپاه پاسداران پدر ناو های غربی اروپایی رو در اورده بود دوتا قایق که چیزی نبود باید اقتدار بیشتر سپاه تو جریان های بزرگ تر ازاین دید خیلی از نحوه رسیدگی به اسارت این امریکایی ها توسط سپاه خوشحال شدیم چون ارزش دینی خودشون به امریکای ها وجهان نشون دادن اشتباه و مشکل فنی بود اگر داستان دیگری در کار بود هیچ وقت هیچ اجنبی خاک جزیره های ایران به چشم نمیدید مگر با اجازه خود سپاه
  • ناشناس ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    1 0
    چند سال پیش بچه های اطلاعات سپاه دونبال ریگی تا عمق خاک های پاکستان پیشروی کردن اگر پاکستان زوری داشت همون وقت میزد نه الان اتمی بودن پاکستان سامانه های موشکی اس 300 جوابگو هستن خیالتون راحت این سامانه اس300 دهن امریکا بسته پاکستان که چیزی نیست بعدش پاکستان با موشکهای ما چیکار میکنه برای سپاه خوبه که وارد جنگ شه انبار هاش فظا خالی زیاد احتیاج داره
  • نجفی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام بر رزمندگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.دست مریضا خدا قوت .شماها پاسداران امام و ولایت ورهبری هستید این همه امنیت و اسایش و ارامش از وجود دستان با صلابت شماهاست درودتان باد که تفنگداران یک کشور قدرتمند در حریم ابهای کشورمان را دستگیر کردید0
  • آناهیتا ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    1 0
    من قبلا فکر می کردم سپاه یک نیروی زیادر در مملکت ماست اما امروز به خودم می بالم که ایران زمین چنین نیروهای شجاع و با ارارده دارد. درود تمام ایرانیان بر مردان سپاه پاسداران
  • منتشر کن ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    باز این دختر بچه ها شروع کردن آخه تو که از یه سوسک میترسی چرا درباره ی این چیزا حرف میزنی؟؟؟
  • سلام ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    بنظرم ربطی نداشت ولی یاد اون دوران برد منو برا همین مثبت دادم
  • مري ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    آفرين به نيروهاي جان بركف سپاه پاسداران وهمه رزمندگان ايران اعم از ارتش سپاه بسيج ژاندارمري وهمه عزيزان رزمنده خدا قوت
  • سامان ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    1 0
    ژاندارمری؟!!!!!!!! وصل شو به اینترنت یه آپدیت بکن خودتو !!!!!!
  • 23333 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 1
    امریکا رو دست کم نگیرید سرباز های امریکایی جای خدمت کرده اند که سربازای ایرانی اونجا خدمت نکردن مثل افغانستان عراق فلسطین ویت نام و......... نصف دنیا در دست امریکاست
  • مراد ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 0
    دست برادران سپاه درد نکنه - هنوز از یادم نرفته سرنگونی هواپیمای مسافر بری در سال 67 و شادی سربازان امریکایی از انجام این جنایت ومدال دادن به فرمانده جانی آن ناو _ از رهبر بزرگوار نیز تشکر دارم به خاطر دیدار و قدردانی از بچه های سپاه
  • عباس ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 0
    همش کار خدا بود
  • سرباز ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    سلام ودرود بر سپاه انقلاب اسلامی خسته نباشید ،ولی خوب پزیرایشون کردین بهشون خوش گزشته بود
  • نوکر رهبر امام خامنه ای ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    1 0
    دمتون گرم بچه های سپاه سپاه یعنی ایران
  • مهرداد ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    1 0
    خدا قوت
  • عاشق رهبری ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    1 0
    مرسی همیشه مقتدر باشین ان شالله
  • ح ر ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    1 0
    باداشتن چنین نیروهای سپاه شب راحت میخوابیم گویا انان در یک عملیات موفق مدتها برای ملت لالایی میحوانند
  • zzz ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 3
    هاها نظرات رو دیدم کلی خندیدم بابا خودتونم میگید 2 تا شناور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس