کد خبر 522352
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

پس لرزه های ضربه سازمان اطلاعات سپاه به ساختار شبکه بی بی سی در ایستگاه برکناری صادق صبا متوقف نشده و مدیر بالادستی وی به عنوان نفر بعدی، قربانی خشم مدیران خود به دلیل شکست در پروژه نفوذ به رسانه های داخلی ایران گردید.

 به گزارش مشرق، تارنمای اینترنتی شبکه بی بی سی فارسی در 22 دی ماه خبر برکناری صادق صبا از مدیریت این شبکه و انتصاب رزیتا لطفی به عنوان جایگزین وی اعلام کرد.

خبر برکناری این کارمند باسابقه رسانه دولتی انگلیس تحلی های گوناگونی را به دنبال داشت که بیش از همه مسائل غیر اخلاقی وی و همچنین شکست پروژه نفوذ شبکه تحت مدیریت وی در داخل ایران با دستگیری سرحلقه های مزدبگیر داخلی، به عنوان دلائل اصلی این تصمیم مدیران ارشد BBC معرفی شد.

اما صادق صبا تنها قربانی ضربه اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به شبکه نفوذی بی بی سی فارسی در رسانه های داخلی نبوده و اخبار رسیده از برکناری یک مدیر ارشد دیگر این شبکه حکایت دارد.

این مدیر ارشد "بهروز آفاق" نام دارد که آخرین مسئولیت وی ریاست منطقه آسیا و اقیانوسیه بی‌بی‌سی جهانی می باشد که بر اساس ساختار رسانه دولتی انگلیس جایگاه حقوقی وی بالاتر از صادق صبا و به عبارتی بی بی سی فارسی یکی از مجموعه های تحت مدیریت وی بوده و بر همین اساس پروژه نفوذ رسانه ای با مسئولیت مستقیم وی در حال پیگیری بوده است.

بهروز آفاق متولد ایران بوده و از سال 1978 در بریتانیا ساکن شد. وی در سال 1983 به بی بی سی پیوسته و در سرویس جهانی به عنوان یک تولید کننده شروع به فعالیت کرد. وی پس از سردبیری بخش فارسی بی بی سی و مدیریت سرویس ویتنام به دلیل نقش موثر در راه اندازی بی بی سی در آسیای میانه در سال 1994، به عنوان سردبیری منطقه اوراسیا در سال 1999 انتخاب شد.

وی در مارس 2003 به عنوان رئیس منطقه اوراسیا انتخاب و در نهایت در آوریل 2006 به ریاست منطقه آسیا و اقیانوسیه منصوب شد و در حال حاضر در همین پست مشغول به فعالیت در سرویس جهانی بی بی سی است. او به صورت همزمان مسئول پخش برنامه های بی بی سی چند رسانه ای و خدمات به توسعه منطقه از ایران به چین بوده و همچنین مسئول راه اندازی تلویزیون فارسی بی بی سی در ماه ژانویه 2009 گردید.

بهروز آفاق از عوامل اصلي فرقه ضاله بهائيت در شبكه بي بي سي است كه علاوه بر تبدیل این شبکه به تریبون این فرقه ضاله، نقش موثري در بهائیكردن تعداد قابل توجهي از كاركنان و مجريان اين شبكه داشته است که از جمله این افراد می توان به پونه قدوسی، فرناز قاضی زاده و سینا مطلبی از روزنامه نگاران سابق اصلاح طلب اشاره كرد.

بهروز آفاق(نفر اول سمت راست)،پونه قدوسی (مجری برنامه نوبت شما که پس از افشای تجاوز صادق صبا به وی از این شبکه حذف گردید)و نایجل چپمن رئیس وقت بخش جهانی BBC در مراسم آغاز پخش برنامه های تلویزیونی بی بی سی فارسی 


اما علی رغم خدمات بی‌شمار وی به دستگاه سلطنتی انگلیس، ضرب شصت سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اسلامی در انهدام شبکه بسیار پیچیده و حرفه ای نفوذی بی بی سی فارسی، مهر پایان بر پرونده وی BBC WORLD ثبت کرد.

فروپاشی این شبکه نفوذی که تعدادی از فعالان رسانه ای جریان اصلاح طلب در داخل کشور به عنوان سرحلقه های آن فعالیت می‌کردند، موجب صدمات مهم به دستگاه رسانه‌ای بی بی سی فارسی و مدیریت بالادستی آن گردید به گونه ای که به اعلام رسمی برکناری صادق صبا منجر و پس از صادق صبا نیز نوبت به بهروز آفاق رسیده است تا به دلیل حمایت‌های ناشیانه خود از رئیس معزول بخش فارسی تحت مدیریت خود در شبکه جهانی بی بی سی از مقام خود برکنار و جای خود را به فرد دیگری بدهد.

گفتنی است در گزارش های جداگانه در روزهای آینده ابعاد دیگری از دومینوی برکناری مدیران و مسئولان پروژه شکست خورده نفوذ در بی بی سی منتشر خواهد شد.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مهماندار هواپیما ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    هر وطن فروشی یک دوره ای داره
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    باریکلا ....این دومینو ادامه دارد....
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    وطن فروش چیه داداش؟؟ اینور عرضه ندارند جذبشون کنند و الا خداوکیلی همشون از خداشونه برگردند منتها اینور اصلا برنامه ای برای این کار نیست. ولی اونور خوب داره با برنامه اینوریارو می بره اونور. اینا یه سری فریب خورده هستند که به خاطره پول دارند کار می کنند نه ایدئولوژی.
  • میم ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    تعریف شما دوست من با ما در مورد وطن فروشی فرق میکنه. شما میگی اگه کسی بهش بها داده نشد یا بهش باج ندادن میتونه به کشورش خیانت کنه اما ما میگیم: خیلیا هستن که با سیلی صورت خودشون رو سرخ نگه میدارن اما خیانت نمیکنن. از این منافقا خیلی هم آدمای بزرگترین و اونجا خواستار بیشتر دارن و بیشتر بهشون میدن. شما همون بهونه کارمندای دودره باز (نه همه ی کارمندا) رو میگید که وقتی میپرسی چرا کار نمیکنی یا رشوه میگیری، میگه مگه چقدر بهم میدن؟ خدایی به اندازه چند دقیقه در روز (که سرانه کار در بین کارمندای ماست، کمتر از یک ساعت یا همین حدودا) حقوق میگیره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس