یک پایگاه آمریکایی در گزارشی به آسیب‌پذیر بودن ناوهای این کشور در برابر حمله قایق‌های تندرو ایران اشاره کرده و نوشته تهران واشنگتن را در خلیج فارس تحقیر کرده است.

به گزارش مشرق، یک پایگاه آمریکایی روز پنجشنبه با اشاره به چندین مورد تقابل شناورهای ایرانی و آمریکایی در روزهای گذشته، نوشته «ایران، آمریکا را در آبهای آزاد، تحقیر کرده است.»

پایگاه «یو‌اس‌نیوز» با اشاره به نزدیک شدن چهار فروند قایق‌ تندرو ایرانی به ناوشکن «یو‌اس‌اس نیتس» در روز سه‌شنبه در مجاورت تنگه هرمز نوشته واشنگتن بنا به دلایل عملی و سیاسی از اعتراف به تهدیدهای ایران خودداری می‌کند.

این پایگاه خبری می‌نویسد: «دلیل سیاسی، این است که واشنگتن هنوز سرگرم این تصور است که ایران، می‌تواند دوست آمریکا تلقی شود. این دیدگاه، که کاخ سفید، وزارت خارجه، پنتاگون و سیا عمیقاً به ان باور دارند، خیالبافی صرف است.»

«یو‌اس‌نیوز» درباره دلیل عملی، هم می‌نویسد: «حمله به ناوشکن نیتس، در واقع آزمون یک تاکتیک ایران موسوم به نام «هجوم انبوه قایق‌ها» برای نابود کردن ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس است.

در ادامه، در توضیح درباره تاکتیک یاد شده در بالا آمده است: «هجوم انبوه قایق، دقیقاً همان چیزی است که از نامش برمی‌آید: تعدادی از قایق‌های تندرو مجهز به موشک و اژدر برای نابود کردن یا آسیب زدن به کشتی‌های دشمن، از زاویه‌های متعدد به آن هجوم می‌آورند.»

این گزارش می‌افزاید: «اخیراً ایرانی‌ها یک بعد دیگر به هجوم انبوه قایق‌ها اضافه کردند: شناوری به نام یا مهدی که یک قایق گشتی با قابلیت هدایت از راه دور است و می‌تواند راکت شلیک کند یا با مواد منفجره مجهز شود.»

«یو‌اس‌نیوز» نوشته قدرت مانور این قایق‌های گشتی بالا است و هدف گرفتن آنها کار دشواری است، به ویژه آنکه این قایق‌ها عمدتاً از فایبرگلاس ساخته شده‌اند و مکان‌یابی آنها با رادار کار دشواری است.»

  رسانه آمریکایی تصریح می‌کند پنتاگون از مدتها پیش از این تهدید آگاه بوده اما تقریباً هیچ اقدامی برای مقابله با آن انجام نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • خخخخخخ ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    ایران آمریکا را تحقیر کرده است و خواهد کرد
  • هاتف ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    دورود بر سپاه پاسداران و غیور مردان ارتش ایران عزیز.
  • داریوش ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    باعث افتخارماست که خود امریکایی ها اقرار کنند با آن همه یال و کوپال که کشورهای عربی بدون اجازه امریکا آب هم نمی خورد .واین نشانه خوبیست برای کشور عزیزمان
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    مگه امریکا خر کی هست که نباید تحقیر شود امریکا هم مثل امپراطوری روم روزی محو خواهد شد فقط اسلام راستین ومومنین واقعی هستند که جاودانه میمانند
  • ابوالفضل ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    درود بر همه ايرانيان كه زندگي ننگين را بر مرگ رنگين ترجيح نميدهند.
  • علی طلا ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    اگر واقعا علاقه ای به دوستی با ایران دارند به نزدیک شدن به مرزهای ایران تحریم هارو لغو کنند و زر زیادی نزنند این روش دوستی به درد خودشون میخوره .
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    دشمن اهل فریب است، اهل ریاکاریست؛ دروغ می گویند. این قایق ها در برابر یک ناو قدرت دارند، ولی در برابر یک دسته ناوگان با کلیه تجهیزات دفاعی، احتیاط واجب است! ناوهواپیمابر با ناو جنگی متفاوت است، ناو هواپیمابر رو با موشک فراصوت میزنیم.
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    هرچقدر در نظامی قوی هستیم در سیاسیت ................ http://www.shahrekhabar.com/political/147226578017497
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    خخخخ مرگ بر استکبار که باد هواست
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    یا مثل عباسیان، عثمانی، امویان، هخامنشیان، چنگیزیان، ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس