کد خبر 521004
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

از روز سه‌شنبه (5 ژانويه)، چهار تورنادو در اينجرليک مستقر شده‌اند و قرار است که اواسط ماه جاري تعداد تورنادوهاي آلماني به شش فروند افزايش يابد. اين هواپيماها فقط به شناسايي موقعيت کمک مي‌کنند و در بمباران مواضع داعش شرکت نمي‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، هواپيماهاي تجسسي «تورنادو» ارتش آلمان قرار است، روز جمعه از ترکيه عمليات خود عليه گروه تروريستي داعش را در سوريه آغاز کنند. به گفته يک سخنگوي ارتش، در مراحل اوليه، هر روز يک پرواز از پايگاه ناتو در اينجرليک (ترکيه) با دو تورنادو صورت خواهد گرفت.

از روز سه‌شنبه (5 ژانويه)، چهار تورنادو در اينجرليک مستقر شده‌اند و قرار است که اواسط ماه جاري تعداد تورنادوهاي آلماني به شش فروند افزايش يابد. اين هواپيماها فقط به شناسايي موقعيت کمک مي‌کنند و در بمباران مواضع داعش شرکت نمي‌کنند
.

به گزارش مشرق، طی چند روز گذشته دولت آلمان از طرفين درگير در سوريه خواست، به سازمان‌هاي امدادرساني اجازة ورود به شهر محاصره‌شده مضایا را بدهد. کريستف اشترسر، نماينده حقوق بشر دولت آلمان روز پنج‌شنبه در برلين نسبت به وضعيت مردم اين شهر ابراز نگراني شدید کرد. وي هم‌زمان از کشورهايي مانند روسيه و ايران خواست، از نفوذ خود بر بشار اسد براي فراهم نمودن «دسترسي بشردوستانه» به اين شهر استفاده کنند
.

مضایا که در 40 کيلومتر شمال غرب دمشق قرار دارد، تحت کنترل تروریست‌های مسلح قرار دارد و از اواسط ماه اکتبر، ديگر اجازه ورود هيچ کمکي به اين شهر داده نشده است. در اين شهر 40000 نفر، از جمله تعداد زيادي تروریست زندگي مي‌کنند قرار شده است طبق توافق صورت گرفته میان دولت و گروه‌های تروریستی، کمک‌های غذایی در قبال ورود کمک به فوعه و کفریا به مضایا ارسال شود.

آغاز عمليات «تورنادوهای» آلمان عليه داعش

در همین حال، منابع خبری از ورود دومین کاروان کمک‌های غذایی و دارویی وارد «مضایا» سوریه خبر می‌دهند.

در چارچوب توافق پیشین بین نیروهای حزب‌الله و دولت سوریه با تروریست‌ها، با میانجیگری سازمان ملل، دومین محموله کمک‌های غذایی و دارویی با 47 کامیون قبل از ظهر امروز به سوی شهرک‌های «مضایا» و «الفوعه» و «کفریا» رهسپار شده بود.

آغاز عمليات «تورنادوهای» آلمان عليه داعش



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس