کد خبر 531793
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰

سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه با تاکید بر فروپاشی قریب الوقوع کامل داعش در جبهه حلب تاکید کرد، شکست محاصره الفوعه و کفریا در «ادلب» با همان تاکتیک نبل و الزهراء در راه است.

به گزارش مشرق، علی مقصود، سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه درباره روند عملیات ارتش سوریه در جبهه شمالی سوریه اظهار داشت: مسیر نبل و الزهراء و شهرک‌هایی که در این محور قرار دارند تنها شریان رسیدن کمک‌های لجستیک به گروه‌های تروریستی در مناطق حلب بود و با سیطره بر نبل و الزهراء جبهه شمالی مسدود و راه‌های حیاتی کمک‌رسانی به تروریست‌ها قطع شده است و در حال حاضر ارتش سوریه در حال کامل کردن حلقه محاصره اطراف حلب از محورهای چهارگانه و محورهای کاستیلو و اتارب است.

وی افزود: تنها جاده اصلی کمک‌رسانی از اتارب به تروریست‌ها در حلب و نبل و الزهراء و همچنین به ادلب و لاذقیه مسدود شده بنابراین گروه‌های تروریستی در مناطق حلب فلج شده و راه ارتباطی آنها با همه جبهه‌ها و طرف‌ها قطع شده به همین دلیل هیچ امکان دریافت کمک ندارند .

مقصود گفت: با توجه به سیطره ارتش سوریه بر معرسه الخان و یک روز قبل آن بر تل جنین، حردتین و دویر الزیتون و ارتباط آن با باشکوی، گروه‌های تروریستی در تل رفعت، مایر و نزدیک مرزهای ترکیه در خطر و بن‌بست بزرگی قرار گرفته‌اند، چون به نظر می‌رسد ترکیه به آنها اجازه عبور به خاک خود را نداده است، بنابراین سرنوشت آنها چیزی جز مرگ نخواهد بود.

این نظامی بازنشسته ارتش سوریه تاکید کرد: شکست حصر نبل و الزهراء عملیات در محور «الباب» یعنی شمال شرق حلب را تقویت خواهد کرد، بخصوص که زمینه عملیات هجومی برای سیطره بر جب غبشه، عین الجراجمه و تادف فراهم شده است و در اصل این مناطق سقوط کرده و اعضای داعش از آنجا گریخته‌اند.

وی افزود: بنابراین هم اکنون محور الباب شاهد عملیات هجومی سریع ارتش سوریه خواهد بود و با آزادسازی این منطقه و بسته شدن جبهه شمالی و مرزهای سوریه با ترکیه از اعزاز تا باب السلام، عفرین و اطمه تا باب الهوی جبهه شمالی کاملا بسته می‌شود و با بسته شدن مسیر به سمت دیر حافر و نیروگاه حرارتی که قلب محور شرقی شهرهای شرقی حلب محسوب می‌شود، داعش با مرحله فروپاشی و سقوط روبرو خواهد شد.

مقصود با تاکید بر اینکه احتیاجی به جنگ چریکی یا حمله و بمباران حلب نیست، گفت: گروه‌های تروریستی در حلب فلج شده و آنها امروز با مرگ تدریجی روبرو هستند بنابراین همه آنها کاملا تسلیم خواهند شد و از محله بنی زید نیز ریشه کن می‌‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عملیات حلب محاصره ادلب و جسر الشغور را کامل خواهد کرد، گفت: با قطع راه ارتباط سری از اتارب، نیروها بارسیدن به طاعومه و سیطره بر آنجا و سقوط کنسبا (یکی از مقرهای اصلی جیش الفتح در شمال لاذقیه) ارتش وارد آنجا خواهد شد چون یکی از محورهای عملیات از محور لاذقیه خواهد بود و به نظر من حملات به سوی جسر الشغور از محور سرمانیه، غانیه، کنسبا،بداما تا سراقب ادامه خواهد یافت.

این نظامی بازنشسته ارتش سوریه گفت: با رسیدن ارتش سوریه به سراقب در ادلب، شهر ادلب از لحاظ نظامی سقوط خواهد کرد اما ارتش به دنبال تخریب این شهر و همچنین حارم و جبل الزاویه نیست چون شامل شهرک‌های زیادی می‌شود و بالاخره به همان شیوه‌ای که شاهد حماسه سازی ارتش در نبل و الزهراء بودیم سراقب در ادلب آزاد می‌شود و به دنبال آن محاصره الفوعه و کفریا هم شکسته خواهد شد.

شکست محاصره الفوعه و کفریا بدون عملیات جنگی صورت می‌گیرد

مقصود افزود: شکست محاصره الفوعه و کفریا بدون عملیات جنگی صورت خواهد گرفت همان گونه که محاصره نبل و الزهراء شکسته شد و به دنبال آن با رسیدن نیروها از محور لاذقیه به سراقب همه محورها به منطقه سهل الغاب و شرق جسر الشغور واقع در نقطه تلاقی سه استان ادلب، حماه و لاذقیه ختم می‌شود و فروپاشی گروه های تروریستی را در همه این مواضع رقم خواهد زد، چون حارم، جبل الزاویه و بسیاری از شهرهای ادلب منتظر لحظه رسیدن نیروهای ارتش سوریه هستند تا گروه‌های تروریستی را که رنج و درد تلخ و سنگینی را به آنها چشانده‌اند تار و مار کنند.

دو شهر «الفوعه» و«کفریا» نزدیکی شهر ادلب و در مرز ترکیه واقع شده اند. این دو شهر ماه‌هاست که در محاصره گروه‌های ترویستی تکفیری قرار دارند و اوضاع اسفبار و دردآوری بر این دو شهر شیعه نشین حکم فرماست.

گروه‌های تروریستی که از پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه و همپیمانانش در حومه شمالی حلب خشمگین شده‌اند،طی روزهای گذشته شهروندان دو شهر شیعه نشین کفریا و الفوعه را با ده‌ها راکت و خمپاره هدف قرار دادند.

در پی این حملات راکتی و خمپاره‌ای تروریست‌ها، اهالی دو شهر الفوعه و کفریا خواستار دخالت و اجبار افراد مسلح به پایبندی به آتش بس شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشاد ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 1
    مطمئن باش اوضاع اینجوری نمیمونه دلتون رو خوش کنین
  • شیعه ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    1 0
    به امید خدا فرجی در راه است وجهان شیعه از ان فرج خوشحال ان شالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس